Zamieszczone przez
Krasnall
To nie kwestia wyposazenia samolotow, tylko brakow w programach szkolenia. Bez zubazania mieszanki zatykaja sie swiece, mechanicy maja wiecej roboty bo test iskrownikow nie wychodzi jak powinien i samolot laduje w hangarze, nie mowiac o nierownej pracy silnika i spadku osiagow powyzej tych 3000-5000 ft i wiekszej konsumpcji paliwa. Samo zubazanie mozna spokojnie robic patrzac na RPMs i stosujac wskazowki z POH, wiekszosc samolotow nie ma EGT. Dla wiekszosci Cessna to bedzie po prostu zubazanie do spadku obrotow (lub nierownej pracy silnika) i wzbogacenie o pelny obrot galki. Wypalanie zaworow to raczej efekt zbytniego zubazania, czyli latania na peak EGT. Niewiele silnikow jest do tego dopuszczonych, ale wystarczy przeczytac POH zeby uniknac takich sytuacji. Swoja droga warto zubazac mieszanke zaraz po uruchomieniu silnika na czas kolowania, checklist, itd. - male silniki w Cessnach sa z zasady przelewane paliwem.....
Zakładki