Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 75
Like Tree1Likes

Wątek: Poszukuję osobty chętnej do wykonania lotu zapoznawczego (Warszawa i okolice optymal)

  1. #41

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Bardzo chętnie, ale o czym ? .....
    Wybacz ostry ton, ale jak nie wiesz o czym, to siedź w domu i śłedź cenniki na stronach....
    W aeroklubie do którego należę C150 kosztuje dla klubowicza najmniej 300 zł/h, ja pogadałem i płacę 250... Oczywiście, że okupione to jest dużą eleastycznoscią (np. tel. o 16:30, "po 17:00 samolot będzie wolny przez 1.5h, jak chcesz to przyjedź...") ale dla mnie to idealne rozwiązanie by tanio się przewietrzyć

  2. #42
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Interpretacja jest jedna: Szkolenia zawodowe (nie tylko lotnicze) są zwolnione z VAT. Dlatego musisz sam porozmawiać, co zrobić, żeby Ci VATu nie liczyli.

    Forum dało Ci dobrą wskazówkę; wydaje mi się, że więcej niż mogłeś oczekiwać. Wiem, że internet rozleniwia, ale tak jak w lataniu: kilka spraw musisz zrobić sam
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  3. #43
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Interpretacja jest jedna: Szkolenia zawodowe (nie tylko lotnicze) są zwolnione z VAT. Dlatego musisz sam porozmawiać, co zrobić, żeby Ci VATu nie liczyli.
    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Obawiam sie, że taki manewr nie przejdzie.... Zwolnione są tylko szkolenia (a nie to co przed nimi). Szkolenie nie przewiduje "budowania nalotu".
    Właśnie problem wym, że do końca nie wiadomo, która część szkolenia lotniczego stanowi doskonalenie zawodowe, a która nie. Okaże się dopiero jak FTO dostaną interpretacje lub zjawi się u nich kontrola i zweryfikuje oświadczenia kandydatów na PPL, że będą kontynuować do CPL
    Ale teraz odjechaliśmy zupełnie od tematu ...

    Ja przyjmuję do wiadomości, że oprócz cenników z internetu warto jeszcze zapytać osobiście o "promocje" No i rozumiem, że da się taniej kosztem elastyczności lub odległości od domu.

    Proponuję wrócić do sedna, czyli kto z kim i gdzie może polatać, bo uważam, że nawet dwóch pilotów może wspólny lot, żeby podzielić się czasem i kosztami w celu budowania nalotu lub wybrania się na wycieczkę, więc gdyby ktoś chciał się przelecieć lub potrzebuje drugiego pilota to nadal się polecam
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  4. #44

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Właśnie problem wym, że do końca nie wiadomo, która część szkolenia lotniczego stanowi doskonalenie zawodowe, a która nie. Okaże się dopiero jak FTO dostaną interpretacje lub zjawi się u nich kontrola i zweryfikuje oświadczenia kandydatów na PPL, że będą kontynuować do CPL
    Ale teraz odjechaliśmy zupełnie od tematu ...
    Jeszcze może słówko nie w temacie. Jako konsumenta ciebie interesuje cena, a to czy ktoś (FTO) będzie musiał od zapłacić VAT to już jego zmartwienie...

  5. #45
    Awatar krj2

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa/Lipno

    Domyślnie

    Panowie
    Poszukuje pilota który zabierze moje skromne 100kg na 2 fotel na 1h wkoło bloku termin i cena do ustalenia.
    Wymagania: brak stresujących sytuacji podczas lotu gdyż będzie to moja pierwsza styczność z tym typem podróży.

  6. #46
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    uważam, że nawet dwóch pilotów może wspólny lot, żeby podzielić się czasem i kosztami w celu budowania nalotu
    Jak chcesz się podzielić tym nalotem? PIC zbiera nalot na siebie a osoba na prawym fotelu może co najwyżej radować się z tego że leci a nie siedzi na ziemi, co też jest spoko sprawą.
    Osobiście nie widzę sensu dla podróżnego z licencją, żeby sponsorował PIC połowę lotu i nie miał z tego minuty do nalotu
    Sorry za offtop ale nie mogłem się powstrzymać

    Pzdr

  7. #47
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krj2 Zobacz posta
    Panowie
    Poszukuje pilota (...)
    patrz na PW

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Jak chcesz się podzielić tym nalotem?(...)
    Osobiście nie widzę sensu dla podróżnego z licencją, żeby sponsorował PIC połowę lotu i nie miał z tego minuty do nalotu
    A ja widzę bardzo duży sens. Umawiamy sie we dwóch i robimy 2x dłuższą trasę, lecąc na dużo dalsze lotnisko, niż gdyby każdy poleciał sam za tą samą kase. Na tym lotnisku zamieniamy się funkcjami.
    Do tego jest to zawsze wymiana doświadczeń / podpatrywanie innego sposobu latania, o nawigowaniu precyzyjnym i pomocy w sytuacjach trudnych nie wspominając.

    A poza tym fun z latania - bezcenny
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #48
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Ok zgadzam się z tym. Ale to nie jest sponsorowanie komuś połowy lotu, tak jak to zrozumiałem z wpisu poprzedniego

  9. #49
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krj2 Zobacz posta
    Wymagania: brak stresujących sytuacji podczas lotu gdyż będzie to moja pierwsza styczność z tym typem podróży.
    Czyli bez tego typu "zabaw":


  10. #50
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Konradeck:
    Z ust mi to wyjąłeś

    surf_star:
    Sam wymyśliłeś to sponsorowanie komuś nalotu. Ja nic takiego nie napisałem. Na szczęście Konradeck zrozumiał.

    krj2:
    Chętnych tu pewnie jest sporo, więc jeśli to nadal aktualne to pisz na PW lub email
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  11. #51
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Witam!
    Będzie ktoś może mógł polatać w WAW w pierwszej połowie lutego i miałby ochotę zabrać mnie na lot?

    P.S. Sam nie wiem czy będę mógł na 100% w tym czasie (ew. każdy inny weekend), opłaty chyba wiadomo.

  12. #52
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Ja bardzo chetnie polatam nad Warszawą, może być pierwsza połowa lutego, byle pogoda była w miare, bo to co jest teraz to się nie bardzo nadaje
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  13. #53
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Ja ewentualnie też mogę - do wyboru Piper Cub, C150, C152, C172 (+rocket), Jak-12 ale ten to bardziej już w sezonie. Warunki - 5 km widzialności i 500 metrów pułapu chmur (to ta warstwa zakrywająca ponad połowę nieba).

  14. #54
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Jak by ktos mial wolne miejsce to z checia sie zabiore i tez sie dorzuce. Wawa i okolice.

  15. #55
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pesere Zobacz posta
    Jak by ktos mial wolne miejsce to z checia sie zabiore i tez sie dorzuce. Wawa i okolice.
    Ja mam zawsze wolne miejsce jak jest ktoś chętny do latania
    Wystarczy, że jest "lotna" pogoda umawiamy się pod wieżą na EPBC i lecimy, gdzie kto chce.
    C150/152 praktycznie od ręki, bo mam do dyspozycji kilka, a C-172 jest tylko jedna tam, skąd wypożyczam, więc trzeba wcześniej sprawdzić dostępność.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  16. #56

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    ja także zabiorę się na wspólny lot.
    Proponuję C 150/152 lub C172 z Babic.
    polecam po trasie: Babice, ZULU, NOVEMBER, (t.j wzdłuż Wisły z północy na południe od Żerania do mostu na Trasie Siekierkowskiej), OSCAR (krzyżówka Doliny Służewieckiej z Sobieskiego), ECHO (Hotel Okęcie), low pass na EPWA i powrót tymi samymi drogami z lądowaniem na Babicach.
    W tym czasie łączymy się na częstotliwości: Babice Radio, Warszawa Informacja, TWR Okęcie,
    C172 robi w/w trasę w 30 min, cena = 315 PLN brutto w weekend lub 285 PLN w tygodniu
    - do podziału na wszystkich na pokładzie (jak 4 osoby to każdy wykłada 78 pln w weekend lub 71 PLN w tygodniu)
    traska suuper, bo wzdłuż Wisły, następnie nad Mokotowem i zniżanie... a sam low pass (kosiak/konwojer) na EPWA to istny rollercoaster

    C150/152 nieco dłużej około 40 min i kosztuje total 260 PLN brutto w tygodniu (do podziału Ja i TY) albo 300 PLN w weekend

    wyjaśnienia punktów w locie VFR być może nie potrzebne, ale zawsze lepiej wiedzieć
    Koledzy spoza Warszawy - macie tutaj "coś" do załatwienia - zaplanujcie też lot

    oczywiście jak ktoś sobie życzy dłużej/dalej latać - do zrobienia
    ogólnie ceny wyglądają następująco (ja także płacę)
    C172 (max 4 osoby na pokładzie) 1 minuta (faktycznego lotu) 9.50 lub w weekend 10,5 PLN brutto
    C150/152 2 osoby tj. Ja + TY , 1 minuta (faktycznego lotu) 6.50 lub w weekend 7,5 PLN brutto

    -więcej szczegółów i kontakt tel na PW
    M

  17. #57
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A ten low-pass to masz po znajomości, czy podejście w zimie jest bardziej liberalne?

  18. #58

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    bez znajomości przyjacielu,
    jeszcze na ziemi będąc, zanim plan lotu złożysz - zadzwonić na TWR wypada i uprzejmie o sytuację ruchową zapytać, własne zamiary podając.
    Wspomnieć jakim samolotem planujesz czy transponder masz. Panowie i Panie rzeczowo do sprawy podchodzą i jeśli w czasie przez Ciebie planowanym operacji lotniczych zbyt licznych brak - powiedzą, że wstępnie są oni na TAK - że plan lotu składać można (gwarancji na low pass nikt nie da "na zaś").
    Wtedy kolejny telefon i składasz plan lotu, wspominając że TWR poinformowana o low pass i wstępnie są na TAK.

    kiedy wiadomo że low pass można wykonać?
    -ano nad punktem lub bezpośrednio w dolocie do niego TWR wypowie/lub nie sakramentalne TAK

    podsumowując
    wszystko wyjdzie w praniu...
    wlecieć w CTR, w celu "zawiśnięcia" w holdingu (np. jedno pełne okrążenie) też warto wykonać.
    To wszystko trening - czyli bezcenne.

  19. #59

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Marcin, jak się zgodzisz to chętnie wziąłbym Ciebie na pokład mojego samolotu aby poćwiczyć wejście w CTR okęcia i low passy na okęciu. Tak na wczesną wiosnę. Bardzo chciałbym to poćwiczyć i zawsze fajnie pouczyć się od kogoś bardziej doświadczonego.

  20. #60

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ElJay Zobacz posta
    Marcin, jak się zgodzisz to chętnie wziąłbym Ciebie na pokład mojego samolotu aby poćwiczyć wejście w CTR okęcia i low passy na okęciu. Tak na wczesną wiosnę. Bardzo chciałbym to poćwiczyć i zawsze fajnie pouczyć się od kogoś bardziej doświadczonego.
    w każdej chwili

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •