Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Jak liczony jest nalot w cessnie 152? [i podobnych]


    Polecamy

    Czy w momencie gdy w cessnie 152 leci 2 pilotów Cpt i f/o to obydwaj mają zaliczone tyle samo nalotu?

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Absolutnie nie. to jest samolot z zaloga 1 osobowa

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    No a jeżeli mamy instruktora i kursanta?

  4. #4
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    to wtedy instruktor zalicza sobie godziny jako PIC (Pilot in Command) a uczen zalicza godziny jako P/UT (Pilot Under Training) ot i cala filozofija

    Pozdrawiam

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    to wtedy instruktor zalicza sobie godziny jako PIC (Pilot in Command) a uczen zalicza godziny jako P/UT (Pilot Under Training) ot i cala filozofija
    To nie jest prawda w swietle przepisow FAA. Ja lece z instruktorem Cessna 152 i on mi wpisuje to jako PIC, zupelnie legalnie. Jak znajde odpowiedni przepis to go zacytuje.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    (e) Logging pilot-in-command flight time. (1) A sport, recreational, private, or commercial pilot may log pilot-in-command time only for that flight time during which that person—

    (i) Is the sole manipulator of the controls of an aircraft for which the pilot is rated or has privileges;


    Innymi slowy jak lecisz z instruktorem ale ten instruktor ani razu nie tyka sie wiolanat - moze to byc zaliczone jako nalot PIC.

    Natomiast dla instruktora jest osobny przepis:

    (3) An authorized instructor may log as pilot-in-command time all flight time while acting as an authorized instructor.

    Innymi slowy oboje wyedy moga to sobie zaliczyc jako PIC.

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    saturn5,
    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    No a jeżeli mamy instruktora i kursanta?
    podejrzewam , ze Rafikowi chodzilo o poczatkujacego pilota, wiec w tym wypadku mamy sytuacje tak jak ja to pisalem, brak licencji u kursanta powoduje ze nie moze on zalogowac godzin PIC jesli leci z instruktorem. jesli kursantem jest pilot z jakakolwiek licencja wtedy masz najprawdopodobniej calkowita racje (ale podpytam sie jeszcze chlopakow w klubie bo sam nie mam czasu grzebac w Prawie Lotniczym a poza tym go nie lubie )

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    brak licencji u kursanta powoduje ze nie moze on zalogowac godzin PIC jesli leci z instruktorem.
    Zgadza sie - sprawdzilem w swoim logbook. Wszystkie loty w ktorych lecialem z instruktorem i ktore mi zaliczyl jako PIC byly po zrobieniu licencji PPL.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    sie ma staurn

    jezeli masz juz private to piszesz PIC a jesli nie masz to logujesz SIC jak lecisz z instruktoremm... chyba ... co nie?

  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Witam!
    Czyli że nie mogą lecieć 2 piloci z licencją PPL w cessnie 152 i jeden by sobie wpisał jako PIC a drugi jako zwykły nalot?

  11. #11
    Awatar Lukasz Kaluski

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    Absolutnie nie. to jest samolot z zaloga 1 osobowa
    Pozdrawiam
    Łukasz Kałuski

    UL621, UN191, UM985, Skrót LDZ-RUDKA, UT711, UP851, UN744

  12. #12

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    no nie no;/ to jak ja teraz nalot zrobię?

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yokhan
    no nie no;/ to jak ja teraz nalot zrobię?
    twoje szkolenie powinno zaliczac sie do twojego ogolnego nalotu

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    sie ma staurn

    jezeli masz juz private to piszesz PIC a jesli nie masz to logujesz SIC jak lecisz z instruktoremm... chyba ... co nie?
    sorry z tym SIC, zapomnialem ze mowimy o cessnie

  14. #14
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yokhan
    Witam!
    Czyli że nie mogą lecieć 2 piloci z licencją PPL w cessnie 152 i jeden by sobie wpisał jako PIC a drugi jako zwykły nalot?
    Yokhan, a co to jest zwykly nalot wedlug Ciebie??

    Krzysiek

  15. #15
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    tak sobie czytam i mam przed sobą swoją książkę lotów. Nie jest przypadkiem tak, że lot zrobiony z instruktorem wpisuje się w rubryczkę "DUAL" - dwuster? Według mnie właśnie tak i jest wszystko jasne PIC - nalot samodzielny bez instruktora który pełni akurat takową funkcje - bo akurat może on być przecież pasażerem i piszemy godzinki w PIC potem jest CO-PILOT drugi pilot - chyba wiadomo o co chodzi "prawy fotel" ale TYLKO w samolotach z załogą wieloosobową potem DUAL o którym pisałem wyżej i na końcu INSTRUKTOR i tutaj właśnie instruktor wpisuje godziny które wylatał - a raczej przepracował jako instruktor. pozdrawiam

  16. #16
    rkosarzycki
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yokhan
    Witam!
    Czyli że nie mogą lecieć 2 piloci z licencją PPL w cessnie 152 i jeden by sobie wpisał jako PIC a drugi jako zwykły nalot?
    PIC to jest zwykły nalot Od samego siedzenia w kokpicie dla towarzystwa nalotu nie przybywa. Na szkoleniu nie było?

  17. #17
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    PIC to jest nalot dowódczy a zwykły całkowity nalot to jest Total Time Of Flight rubryczka numer 6
    Czyli gość ma nalatane ceską 45h - potrzebny nalot do egzaminu LKE i to jest czas Total Time Of Flight i w tym totalu mamy np. 12h jako PIC - kręgi i trasy samodzielne oraz plus 33h jako DUAL z instruktorem - skolei instruktor też sobie wpisuje 33h z tego nalotu z tym gościem ale jako INSTRUCTOR.
    Może się mylę ale cała w tym filozofia

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie


    Polecamy

    Z prostej rzeczy robi się wywód akademicki... :P
    Cała filozofia polega na zrozumieniu że samolot C152 oprócz tego że jest samolotem z załoga jednoosobową jest także samolotem szkolnym.
    W lotach szkolnych dowódcą załogi jest instruktor (jeśli jest na pokładzie), który wpisuje sobie ten nalot jako PIC i dodatkowo jako nalot instruktorski. Uczń/Pilot szkolacy się, wpisuje nalot jako dwuster (czy jak tam kto woli, DUAL...)
    W lotach innych niż szkolne - nalot wpisuje tylko dowódca (PIC), niezależnie czy leci sam, z "nielotem", z kolegą pilotem czy z instruktorem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •