Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Wybór mapy VFR.


    Polecamy

    Przyszedł czas na zakup własnych map do latania. Rozważam pomiędzy Jeppesenowskimi i PAŻPowymi. Mam dylemat i sam nie wiem do którego wydawnictwa mi bliżej, dlatego prosiłbym o jakiekolwiek opinie - nawet dotyczące wersji obu zestawów sprzed edycji 2011. Co wybrać?

  2. #2
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    W jednym z tegorocznych numerów PLAR był bardzo rzeczowy artykuł odnośnie map, właściwie wyczerpujący temat. Znajdę jutro czas to poszukam, zeskanuję i podeślę Ci na maila lub wkleję tutaj dla ogółu (nie wiem na ile legalnie mogę to uczynić)

    Pzdr.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    No jaaak, PAŻPowe! Naprawdę wielu pilotów je chwaliło w tym roku.

  4. #4
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak dla mnie - PAŻP.
    Szkoda tylko, że aby mieć całą Polskę trzeba kupić aż 6 części.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak dla mnie bez różnicy. Na których nauczysz się latać, te będą dobre. I Jepp i PAŻP mają wady i zalety. Największą wadą są małe miejscowości zaznaczone w formie kółeczek no i jeśli chodzi o PAŻP to ( przynajmniej w edycji 2010, ale w 2011 chyba też jak rzuciłem na nią okiem ) zbyt duża ilość dróg. Wszystkie, nawet jakieś lokalne są pozaznaczane i potem trzeba rozkminiać, czy na pewno dobrze lecimy.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EPRZ,JED,EPKA

    Domyślnie

    Od początku latam (czyli od 2008) na mapie Jeppesen( posiadam EP-4 z 2008 oraz EP-2) więc nie będę jej porównywał z odpowiednikiem z PAŻP, ale Jepp posiada (według mnie) bardzo dokładnie odwzorowane kontury lasów i miast. Szczególnie te pierwsze bardzo,bardzo ułatwiają nawigacje. Z tymi drugimi też jest ok, choć są takie miejscowości jak Przedbórz czy Szydłów które wielkością miasta nie przypominają malutkich kropek. Osobiście jestem z nich zadowolony i przy Jepp zostanę bo są bardzo "czytelne". Najwyższa pora je uaktualnić. Poprzedniczka napisała że wielu pilotów chwali mapki PAŻPu. Z mojego "lotniczego otoczenia" słyszałem równie dużo dobrych jak i złych opinii.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Do "pięćsetki" obowiązkowo jakaś 250 (200), nawet turystyczna

  8. #8
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ania_mh Zobacz posta
    Do "pięćsetki" obowiązkowo jakaś 250 (200), nawet turystyczna
    Ja pozwolę sobie dodać, że do wyżej wymienionych, zamiast 200 czy 250, zakup stare poczciwe sztabówki (można kupić w Warszawie w Centrum Kartografii w Warszawie na Grochowskiej 258/260). Może nie są aktualne, chociażby ze względu na strefy ale:
    - miast i wsi nie przybyło za dużo
    - tempo budowy polskich dróg i autostrad sprawia że te mapy pod tym względem będą aktualne jeszcze kilka lat
    - odwzorowania terenu i kolorów PAŻP i Jepp mogą pozazdrościć.
    Mam wszystkie te mapy, które rozważasz, PAŻP mam wydanie 2010, te z 2011 jest podobno na błyszczącym papierze.

    Zdrowy rozsądek wymaga abyś miał aktualne Mapy, dlatego polecam zestaw Sztabówki + PAŻP. Mapa Jepp jak dla mnie jest tragiczna, chociażby ze względu na odwzorowanie terenu. Kupiłem bo miałem po taniości ale nie latam na nich.

    Jak chcesz mogę wysłać ci zdjęcia tego samego rejonu przedstawionego na mapach 3 wydawnictw i sam porównasz.
    Cokolwiek my tu napiszemy, kupisz taką na jaką będzie Cię stać i taką która będzie ci odpowiadała.

    Pzdr

    K

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Nawet najlepsza mapa nie ułatwi prowadzenia nawigacji jeżeli nie powiążemy wysokości lotu ze skalą mapy. I tak Jepp (1:500000) bardzo przydatna przy lotach powyżej 500m nad terenem. Doskonałe odwzorowanie punktów powierzchniowych(góry, lasy).Natomiast przy lotach poniżej 300m mapa 1:200000- używam typowych sztabówek.Pozdrawiam

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    W jednym z tegorocznych numerów PLAR był bardzo rzeczowy artykuł odnośnie map, właściwie wyczerpujący temat. Znajdę jutro czas to poszukam, zeskanuję i podeślę Ci na maila lub wkleję tutaj dla ogółu (nie wiem na ile legalnie mogę to uczynić)
    Poproszę

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Jak chcesz mogę wysłać ci zdjęcia tego samego rejonu przedstawionego na mapach 3 wydawnictw i sam porównasz.
    Poproszę aircraviec@gmail.com

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Cokolwiek my tu napiszemy, kupisz taką na jaką będzie Cię stać i taką która będzie ci odpowiadała.
    Oczywiście, że tak. Chcę po prostu zdobyć trochę rozeznania w temacie, bo do tej pory nie musiałem się tym interesować (latałem na aeroklubowej, chyba szybowcowej, mapie, ale ona obejmuje stosunkowo niewielki obszar).

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Latałem na mapach PAŻP 2009, 2010 i 2011. 2009 potwornie mało dokładna, natomiast 2010 i 11 są świetne. Widziałem Jeppesena i była dla mnie za mało czytelna.

LinkBacks (?)

  1. 01-10-2011, 20:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •