Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Nocne VFR i co to jest AIP


    Polecamy

    Polecam się zapoznać z Niejasności prawne związane z VFR noc (zgł. 32/2011) | dlapilota.pl

    ULC dość pokrętnie, ale jednak stwierdził kilka istotnych faktów związanych z wykonywaniem lotów VFR i VFR noc, na przykład:

    Opcja wykonywania VFR z widocznością mniejszą niż 5km określana jest przez PAŻP "warunkami bezpieczeństwa".

    AIP Polska nie jest aktem prawnym. Wydaje się to dość oczywiste, ale na tym polu była draka między ULC i PAŻP.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    AIP jest informatorem.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak sama nazwa wskazuje

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Wiem, odniosłam się do słusznego stwierdzenia aaben'a, że AIP nie jest aktem prawnym ;]

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak, ale to właśnie poprzez AIP są oficjalnie ogłaszane również warunki minimalne do lotów VFR. Osobiście jestem bardzo ciekaw, w toku jakich ustaleń te minima teraz powstają, i kto za nie odpowiada. Teoretycznie jest lepiej, bo lotnicy są "bliżej" ustalania zasad, ale w praktyce?

    Wiem o istnieniu mechanizmów koordynacji zagospodarowania przestrzeni, ale czy to się w tym zawiera?

  6. #6
    Awatar Demlini

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Witam,

    Po przeczytaniu odpowiedzi zamieszczonej przez Prezesa ULC, który pisze, że "Równiez wlaściwą władzą jest
    PAŻP dla okreslenia warunków bezpieczenstwa podczas wykonywania lotów VFR w przestrzeni klasy G z widocznoscia mniejsza niz 5 km". Proszę o potwierdzenie, bądź wyjaśnienie czy w ATZtach, właściwą władzą dla zmniejszania warunków dla lotów VFR jest PAŻP, czy zarządzający lotniskiem?

    Pozdrawiam.

  7. #7
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Pytanie na szybko:
    Skoro AIP nie jest aktem prawnym, to jak PAŻP ma cokolwiek określać?
    Ma swój dziennik urzędowy wydawać, czy jak???

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    widocznością
    Widocznością powiadasz...

    Cytat Zamieszczone przez Demlini Zobacz posta
    Proszę o potwierdzenie, bądź wyjaśnienie czy w ATZtach, właściwą władzą dla zmniejszania warunków dla lotów VFR jest PAŻP, czy zarządzający lotniskiem?
    Zarządzający lotniskiem określa minima lotniska, PAŻP określa minima ogólne VFR - VMC (na podstawie umów miedzynarodowych). Stosujesz te bardziej rygorystyczne.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na te i jeszcze wiele innych pytań stawianych od wielu lat powinien odpowiedzieć dokument będący opisem systemu zarządzania bezpieczeństwem lotniczym w Polsce. Jak wiadomo, o SMS wiele słychać, ale niewiele widać. Te odpowiedzi ULC to jest tylko łatanie doraźnych potrzeb, kiedy użytkownicy krzyczą już bardzo głośno.

    Piotrek, a z czym? I co to za umowy na podstawie których PAŻP wyznacza VMC?
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 01-02-2012 o 19:17

  10. #10
    Awatar Demlini

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Witam,

    Co do widoczności, to zdecydowanie powinna być widzialność, ale cytowałem tutaj słowa z pisma opublikowanego na stronie, której pojawiło się zgłoszenie. Według załącznika 2, loty VFR w strefach kontrolowanych wykonuje się tylko w warunkach kiedy pułap chmur jest większy od 450 m a widzialność przy ziemi wynosi 5km. Natomiast na lotniskach niekontrolowanych często są to duże niższe warunki, zarządzający lotniskiem (jako właściwa władza ATS na lotnisku niekontrolowanym), może zmniejszy warunki zgodnie z tabelą 3.1 z załącznika 2 ?
    Proszę o wyjaśnienie sprawy.

    Pozdrawiam

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    JAK TO Z WIDZIALNOŚCIĄ!?

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ogarnij się. Demlini pisze konkretnie o widzialności, a chyba wszyscy wiedzą tutaj co to są VFR.

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W ogóle opinia ULC jakoby PAŻP była "właściwą władzą ATS" (cokolwiek to oznacza) jest kuriozalna. Następny krok: powstanie departamentów w PAŻP na wzór ulcowskich. Prawno-legislacyjny, rynku transportu lotniczego, ochrony i ułatwień w lotnictwie cywilnym itd.

    Gdzie w ustawie o PAŻP jest chociaż słowo o tym, że jest to organ jakiejkolwiek władzy? Mamy czwórpodział?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W ogóle opinia ULC jakoby PAŻP była "właściwą władzą ATS" (cokolwiek to oznacza) jest kuriozalna. ...
    Chyba jednak to nie takie kuriozum
    Dział Dokumentacji i Procedur Operacyjnych (APO) zorganizował 3 lutego br. spotkanie z udziałem pracowników PAŻP, przedstawicieli Aeroklubu Polskiego, AOPA, LPR, MSW, Policji, Wojsk Lądowych, DSP.
    Nadrzędnym celem tego spotkania było określenie warunków wykonywania lotów VFR, w których PAŻP, jako właściwa władza ATS......
    więcej w poniższym linku
    Spotkanie w spr. redukcji min. warunków meteorologicznych dla wykonywania lotów VFR | dlapilota.pl

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nawet się pofatygowałem żeby znaleźć umocowanie PAŻP jako WŁADZY LOTNICZEJ w rozporządzeniu, na które powołuje się ULC. Pozostaje tylko kwestia oddzielenia roli regulatora od roli ANSP, czego w ten sposób nijak się nie da obronić.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Skoro już dyskutujemy na takie trudne tematy to może ktoś wie, na jakiej podstawie w FIR Warszawa jest utworzony RMZ i jak ta strefa ma się do klasyfikacji przestrzeni powietrznej?

  17. #17
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    W UK nie ma czegoś takiego jak nocne VFR. W przestrzeni kontrolowanej w nocy jest Special VFR, a poza nią lot odbywa się według IFR co jest dla mnie kuriozum bo z tego wynika że latam IFR bez (jeszcze) IR

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Swoją drogą to dość zabawne, że szeroko pojęte środowisko GA (żadna personalna wycieczka!) ilekroć coś mu się nie podoba w zasadach latania po Polsce powołuje się na przykłady z Zachodu skrzętnie pomijając takie kwestie jak choćby latanie VFR w nocy w, na przykład, UK. Powtórzę po raz kolejny, że nie jest tak najgorzej ze swobodą latania po naszym pięknym kraju. I prawie nic to nie kosztuje.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    PAZP jest okreslony jako wladza ATS w DOC 4444.

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Polska Agencja Żeglugi Powietrznej???
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •