Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Potencjalny kryminal dla pilota


    Polecamy

    Oto nieczesty przypadek w ktorym pilot stoi przed potencjalnym kryminalem za spowodowanie wypadku.
    Rozbil sie swoja dwusilnikowa Cessna 310 nie majac uprawnien multi.
    Dodatkowo rozbil sie w nocy a ostatni nocny lot wykonal 10 lat temu.
    Na pokladzie mial pasazera (do czego oczywiscie tez nie mial uprawnien) - swoja dorosla corke ktora zginela.
    Pilot jest oskarzony o wiele rzeczy ale w tym o przyczynienie sie do nieumyslnego zgonu.
    Nie stwierdzono zadnych mechanicznych problemow ktore moglyby sie przyczynic do tego wypadku.
    Wypadek wydarzyl sie 1.I.2011.

    Pilot Charged With Manslaughter In Plane Crash | Aero-News Network
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 01-02-2012 o 22:27

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    .... Na pokladzie mial pasazera (do czego oczywiscie tez nie mial uprawnien)...
    Możesz rozwinąć temat tych uprawnień?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    U nas na jest osławiony Art. 212 Ustawy Prawo Lotnicze:
    "Art. 212.
    1. Kto:
    1) wykonując lot przy użyciu statku powietrznego:
    a) narusza przepisy dotyczące ruchu lotniczego obowiązujące w obszarze,
    w którym lot się odbywa, (...)
    – podlega karze pozbawienia wolności do lat 5."
    Co dość skutecznie wpływa na Just Culture. Kryminał może być za samo naruszenie przepisów.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Możesz rozwinąć temat tych uprawnień?

    1. nie mial licencji na samoloty multi a wiec nie mial prawa do lotow samemu (co artykul wymienia), mogl tylko latac z instruktorem. Tym bardziej nie mogl brac pasazera.
    2. nawet zakladajac ze mial licencje przepisy zabraniaja ci zabrac pasazera w nocy jesli nie masz wymaganych ilosci startow/ladowan w nocy w poprzednich 90 dniach, najwyrazniej on byl daleki od spelniania tego warunku.

  5. #5
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Pamietam ten wypadek bo zrobil sporo szumu w lokalnym swiadku lotniczym. Mozna sobie tylko wyobrazic co jeszcze tam bylo ....
    Szkoda ze zginela niewinna osoba.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  6. #6
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Kryminał może być za samo naruszenie przepisów.
    o czym mówił śp Robert Grzywna na pokładzie PLF 101 przed lądowaniem w Smoleńsku
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie od 2010 wiadomo, że ten przepis można o kant d*py potłuc.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    ten przepis można o kant d*py potłuc.
    "Przepis" , jest bdb., gorzej z jego egzekwowaniem...

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O, kolejny nieomylny.

  10. #10
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pyrlandia Zobacz posta
    "Przepis" , jest bdb., gorzej z jego egzekwowaniem...
    Wyobraź sobie, że od jutra zostaje zmodyfikowana ustawa Prawo o ruchu drogowym i dodano do niej zapis:
    "Kto kierując pojazdem mechanicznym narusza przepisy dotyczące ruchu drogowego podlega karze pozbawienia wolności do lat 5"

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Co byście nie pisali, wolę "wolność" w kwestii ACTA niż na drogach i tym bardziej w "powietrzu"...
    Już strach czasem jechać widząc co inni wyprawiają na drogach a spoglądając na ostatnie statystyki wypadków i incydentów lotniczych a przede wszystkim ich przyczyn, wolę tego tematu nie poruszać.
    Pozdrawiam
    PS.
    Wg. mnie za np. prowadzenie , pilotowanie, pod wpływem... 5 lat to za mało na deser dożywotnio odbierał bym uprawnienia.

  12. #12
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Co to ma wspólnego z wolnością? Za niezatrzymanie auta przed "zieloną strzałką" też byś dawał 5 lat? Wszak przepis naruszony...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Rany, znowu patrzenie na wszystko przez pryzmat kary maksymalnej. Zwroc uwage, ze tam jest napisane DO 5 lat. To znaczy, ze za strzalke raczej tyle nie dostaniesz. Ale jak uda ci sie zgromadzic 300 punktow w 10 minut, to byc moze sie zakwalifikujesz. Prawo nie jest od tego, zeby rozpisywac kary co do minuty na kazdy potencjalny rozmiar przestepstwa, za to podaje widelki dla przypadkow ogolnych. Z ACTA zreszta histeria tez polega na zestawieniu maksymalnej przewidzianej konsekwencji z mp3 pobranym przez jakiegos Jasia gdzies na prowincji - woda na mlyn dla populistow.

  14. #14
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    za to podaje widelki dla przypadkow ogolnych.
    Czyli w sumie wystarczyło by wpisać do jednego kodeksu wszystkiego coś w stylu "łamanie prawa grozi pozbawieniem wolności do 25 lat"?
    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Ale jak uda ci sie zgromadzic 300 punktow w 10 minut, to byc moze sie zakwalifikujesz.
    O ile dobrze kojarzę w prawie jest zawarte przestępstwo o nazwie "spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym/wodnym/powietrznym" i coś o ryzyku spowodowania takiej kary. Więc nie rozumiem wrzucania do tego worka najdrobniejszych wykroczeń i naruszeń.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Masz rację. Ustawodawca pisząc takie ustępy ma na myśli nic innego jak przygotowanie sobie możliwości udupienia na 5 lat praworządnych obywateli, których jedynym przewinieniem jest niezatrzymanie się na zielonej strzałce. Już niedługo w więzieniach nie będzie miejsca dla morderców, bo zajmą je Jasie od empetrójek i kierowcy, którzy nie usunęli zwłok chrabąszcza z przedniej szyby :-)

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie o to chodzi. Specjalnie napisałem o Just Culture, czyli o czymś o czym przeciętny prokurator i/lub sędzia nie ma pojęcia, i jest kwitowane szerokim uśmiechem: "o, przyznał się do winy, można lać".

    Nota bene co to za różnica, miesiąc czy pięć lat, skazanie prawomocnym wyrokiem i tak odcina bohatera od lotnictwa.

  17. #17
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    DaKo - na przepisy należy patrzeć przez pryzmat rozciągłości kary. Piszesz, ze pozostali dyskutanci patrzą przez pryzmat maksymalnego wymiaru, a sam robisz to właściwie to samo - patrzysz przez pryzmat minimalnego wymiaru kary. A przepis nie jest ani trochę rozsądny.

    Zresztą, może po prostu wytłumaczysz nam, dlaczego w lotnictwie za naruszenie przepisów ruchu grozi kara do 5 lat więzienia (art. 212 ustawy prawo lotnicze), a ruchu lądowym... grzywna do 3000 zł lub kara nagany (art. 97 ustawy kodeks wykroczeń). Bo ja nie rozumiem, dlaczego pilot ma być za podobny czyn karany wielokrotnie surowiej niż kierowca.

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie o to chodzi. Specjalnie napisałem o Just Culture, czyli o czymś o czym przeciętny prokurator i/lub sędzia nie ma pojęcia, i jest kwitowane szerokim uśmiechem: "o, przyznał się do winy, można lać".
    W USA dobrym rozwiązaniem jest prowadzony przez NASA program ASRS. Generalnie chodzi o to, by zgłaszać zagrożenia i incydenty pozostając jednocześnie anonimowym w stosunku do FAA, tzn. uzyskuje się pewien immunitet jeśli indydent został zgłoszony do NASA zanim FAA zdążyło się o nim dowiedzieć. W Polsce mógłby się tym zajmować PKWBL i myślę że miało by to sens, oczywiście pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich przepisów dających zgłaszającemu immunitet.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    U nas niby działa i niby zapewnia poufność zespół "Latajmy Bezpiecznie" (Aktualności), ale to jest inicjatywa oddolna. Osobiście szczerze wątpię, że ktoś się nabiera na "poufność" wobec organów ścigania w dzisiejszych czasach.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Z ACTA zreszta histeria tez polega na zestawieniu maksymalnej przewidzianej konsekwencji z mp3 pobranym przez jakiegos Jasia gdzies na prowincji - woda na mlyn dla populistow.
    Hmm a czemu rozumni ludzie tylko w obszarze internetu ACTA rozpatruja...?
    Przeciez to na cale nasze otoczenie wplynie :
    Po pierwsze - domniemanie winy a nie niewinnosci czyli Ty musisz udowodnic ze jestes nie winny przed sadem a nie odwrotnie.
    Po drugie - klocki hamulcowe, amortyzatory, leki itd czyli wszystko to co kupujesz (albo mozesz) w tanszym (dobrym) zamienniku bedzie (nie musi) skutkowac sprawami karnymi.
    Po trzecie - tylko amerykanie maja prawa patentowe do wydobywania gazu lupkowego- nic dziwnego ze tak lobbuja bysmy w to weszli. Umoczymy nasz przemysl na dobre.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •