Latasz 172 ze zmiennym skokiem smigla - to musi byc jakas modyfikowana 172 lub 172RG bo typowa taka Cessna 172 nie ma zmiennego skoku smigla. O jakim wiec samolocie mowa?
Latasz w realu czy symulatorze?
Jak na symulatorze to nie spodziewaj sie ze to co widzisz ma zwiazek z prawda.
Twoj blad w rozumowaniu polega na tym ze uwazasz ze naprzyklad mozesz utrzymywac np. staly MP (cisnienie ladowania?) a zmieniac tylko skok, innym slowy zmieniasz jeden parametr a inne zostaja stale. W rzeczywistosci jak zmienisz skok to MP sie zmieni tez. Do tego jest wiele pozornych paradoksow - wiekszy MP idzie czesto w parze ze zmniejszona moca, wszystko zalezy w jakim obszarze krzywej pracujesz. Ty probujesz wszysto zredukowac do paru prostych zaleznosci a prawda jest duzo bardziej zlozona. Wygugluj sobie swietny artykul Johna Deakina (byl na Avweb) na temat zmiennego skoku smigla, on swietnie przechodzi przez kruczki tego zagadnienia, to jest prawie 50 stron czytania ale otworzy ci oczy jak nie-prosty jest ten temat i jak naiwne zrozumienie jest dalekie od rzeczywistosci.
Zakładki