Witam. Zakupiłem plany budowy ultralekkiego, drewnianego szybowca produkcji niemieckiej - ULF-1. Posiadam niezbędną wiedzę w zakresie konstrukcji lotniczych, a także dobre zaplecze stolarskie. Poważnie rozważam budowę tej konstrukcji ale jak zwykle pojawia się wiele niepewności pod postacią pieniędzy i biurokracji. Czy ktoś z forumowiczów buduje bądź ukończył budowę samolotu i mogłby przybliżyć jak to wygląda od strony formalnej? Wiem, że budowę należy zgłosić do ULC by ten objął nas nadzorem IKCSP. Każda wizyta inspektora to koszta kilkuset zł.
1. Ile średnio jest takich kontroli?
2. Czy drewno do budowy musi być certyfikowane (lotnicze) czy może być takie samo tylko bez certyfikatu, skoro konstruktor w planach opisał zalecane oraz minimalne wartości wytrzymałości na ściskanie, rozciąganie, zginanie i skręcanie. Drewno spełniające owe minima można nabyć np w DHL DLH _Poland_-_właściwości oczywiście wybierając odpowiednio gęsto usłojone listwy. Pytanie dotyczy również sklejki oraz płótna.
Pozdrawiam