Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 100
Like Tree46Likes

Wątek: Ubiór pilota

  1. #81
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie


    Polecamy

    mozecie sie sprecyzowac, co macie na mysli piszac RayBany?? czy myslicie w tym momencie o Aviatorach? sa tez inne modele RB, ktore nadaja sie do latania, a nie sa lanserskie ;-)

  2. #82
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Luxembourg (ELLX)

    Domyślnie

    W moim poście mowa o zwykłych oprawkach do okularów, nie do aviatorow czy innych okularów przeciwsłonecznych.
    Pozdrawiam, Pluxe

    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR
    Intel Core i5-3570K @ 4.6 GHz, Asrock Z77 Extreme 4, Ballistix Elite 2x8 2400 MHz CL11, KFA2 GTX1060 6 GB, Crucial MX200 500GB, Antec HCG-620W

  3. #83
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Skoro o okularach mowa mam jedno pytanie. Otóż na dniach będę wymieniał swoje stare, totalnie już zjechane okulary korekcyjne. Mam je jeszcze od czasów "nie lotnych" dlatego przy ich zakupie nie myślałem zbytnio o ochronie przed Słońcem. Teraz zastanawiam się czy nie warto kupić fotochromów lub przyciemnianych nakładek na magnesikach, które można wkładać i zdejmować ze szkieł kiedy mi pasuje (coś takiego: http://www.eokulary.com.pl/product/2...ary-l8432.html). Ze względu na rozmiar okularów korekcyjnych, ciężko nosić jednocześnie oddzielne okulary przeciwsłoneczne, a soczewek używam bardzo rzadko stąd chciałbym dostać coś co choć w pewnym stopniu (o efekcie jaki dają RB czy inne nawet nie myślę) będzie pomagało mi podczas ekspozycji na Słońcu. Może znajdzie się tu ktoś kto podobny problem przerabiał i może coś doradzić? Słyszałem, że fotochromy mogą utrudniac odczytywanie przyrządów z kolei nakładki są rzekomo ciężkie i łatwo spadają, ale ile w tym prawdy nie wiem.

  4. #84

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    O ile zrobienie dwóch par okularów (obu korekcyjnych, z tym że jednych przyciemnionych) odpada, najbardziej polecam (dopasowane!) nakładki. Nosi je kilka osób na lotnisku i widziałem chyba tylko raz aby komuś odpadła taka nakładka. Fotochromy zdecydowanie odradzam- to takie pójście po kosztach, którego już po miesiącu będziesz żałował. Fotochromy bywają niekiedy za jasne, a oprócz tego nawet w totalnej ciemnicy będą Ci lekko ściemniać, co może nie ma tak dużego znaczenia w szybownictwie ale w codziennym użytkowaniu już tak

  5. #85

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Fotochromy nic nie ściemniają w normalnym użytkowaniu! Faktycznie mogą być za jasne, bo za szybą (np. samochodu) przyciemniają się mniej niż na otwartej przestrzeni (podobno szkła Drivewear nie mają tego problemu, ale nigdy ich nie używałem więc nie wiem). Nie bardzo rozumiem tekst o pójściu po kosztach; para dobrych fotochromów kosztuje więcej niż dwie pary zwykłych okularów korekcyjnych (przezroczystych czy barwionych).

  6. #86

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oskar Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem tekst o pójściu po kosztach; para dobrych fotochromów kosztuje więcej niż dwie pary zwykłych okularów korekcyjnych (przezroczystych czy barwionych).
    a to nie trzeba miec zapasowych okularow? mowiac inaczej - dwie pary (szkiel korekcyjnych) w samolocie podczas lotu

  7. #87

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Trzeba miec zapasowe okulary jesli uzywasz szkiel kontaktowych, co do fotochromow, to w lotnictwie komercyjnym chyba sa niwskazane.

    Cytat ze strony UK CAA
    Guidance on use of Sunglasses by pilots

    Sunglasses are an important piece of protective equipment in the cockpit environment. The following offers guidance to pilots purchasing sunglasses.

    The tint should be neutral in colour. In practice, grey or brown are acceptable. The tint should be no darker than 80% absorption. A graduated tint (darkest at the top of the lens and lightening towards the bottom) may be useful.

    Photochromic lenses react with UV radiation by darkening. As the cockpit windshield is designed to block the transmission of UV light, these lenses will not work as effectively in the cockpit environment. The use of these sunglasses is therefore discouraged.

    Polarised lenses reduce the amount of light passing through the lens by selective filtering of certain electromagnetic spectral planes. These lenses can cause distortion patterns from certain laminated cockpit windshields. They can also alter cloud appearance and reduce ground reflections useful for VFR pilots. The use of these sunglasses is therefore discouraged.

    All frames should be well fitting and be large enough to allow sufficient protection from oblique sunlight. All pilots requiring a spectacle prescription must have one clear pair of correcting lenses but can have prescription sunglasses as their second pair. The wearing of plano sunglasses on top of prescription glasses is not acceptable. For night flying, it is recommended that both pairs of prescription glasses are without tint.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  8. #88

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ania_mh Zobacz posta
    a to nie trzeba miec zapasowych okularow? mowiac inaczej - dwie pary (szkiel korekcyjnych) w samolocie podczas lotu
    Trzeba, ale odnosiłem się do postu Method321 sugerującego, że fotochromy to tańsze rozwiązanie.

  9. #89
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Utwierdziły mnie w przekonaniu co do szkieł z nakładkami. Może nie jest to najwygodniejsze i najbardziej estetyczne rozwiązanie, ale w codziennym życiu chyba póki co najbardziej praktyczne.

  10. #90
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Oakley ma w swojej ofercie przeciwsloneczne korekcyjne. kolega z kolei uzywa tych i sobie chwali Vne eyewear sunglasses for pilots
    Rozumiem, ze ceny raczej nie przemawiaja za nabyciem, ale jakosc jest warta pieniedzy IMHO

    K

  11. #91
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Method321 Zobacz posta
    O ile zrobienie dwóch par okularów (obu korekcyjnych, z tym że jednych przyciemnionych) odpada, najbardziej polecam (dopasowane!) nakładki. Nosi je kilka osób na lotnisku i widziałem chyba tylko raz aby komuś odpadła taka nakładka. Fotochromy zdecydowanie odradzam- to takie pójście po kosztach, którego już po miesiącu będziesz żałował. Fotochromy bywają niekiedy za jasne, a oprócz tego nawet w totalnej ciemnicy będą Ci lekko ściemniać, co może nie ma tak dużego znaczenia w szybownictwie ale w codziennym użytkowaniu już tak
    Ok , jest wymóg dwóch par okularów... a czy można uznać że mamy dwie pary okularów gdy posiadamy w kokpicie jedne zwykłe korekcyjne i jedne przeciwsłoneczne z korekcją? (co jak co ale przecież mamy 2 pary korekcyjnych ) jak to wygląda?

  12. #92

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    A jak Ci normalne pekna i zostana tylko przyciemniane to jak w nocy bedziesz lecial ??
    Pozdrawiam
    Lukasz

  13. #93

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Ja o wymogu nie pisałem, wspominał tylko wolf.
    Oskar- o fotochromach pisałem na podstawie doświadczeń ojca. Wszystko robił w Vision Express, więc takim "zwykłym" salonie. Jego fotochromy zawsze dawały lekkie przyciemnienie, sam nieraz widziałem gdy leżały na stoliku w domu że są lekko "zbrązowiałe" szkła, być może w "dobrych fotochromach kosztujących więcej niż dwie pary zwykłych okularów korekcyjnych" takiej wady nie ma, nie wiem nie wydawaliśmy nigdy takich sum na okulary.
    Mimo wszystko dalej podtrzymuje- dwie pary (zwykłe i przyciemnione) albo nakładka, ale jeśli ona to musi być dedykowana pod daną oprawkę, dzięki czemu będzie się trzymać na swoim miejscu nawet w dużej turbulencji

  14. #94
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    A jak Ci normalne pekna i zostana tylko przyciemniane to jak w nocy bedziesz lecial ??
    Ok, to zrozumiałe. Zastanawiam się czy przepis jasno to określa czy nie?

  15. #95

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przepis mówi, że trzeba mieć dwie pary, i według przepisów nie muszą być obie nieprzyciemniane do lotów nocny. Niemniej na pewno jest ten moment, w którym zaczyna działać selekcja naturalna zamiast prawa...

  16. #96
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przepis mówi, że trzeba mieć dwie pary, i według przepisów nie muszą być obie nieprzyciemniane do lotów nocny. Niemniej na pewno jest ten moment, w którym zaczyna działać selekcja naturalna zamiast prawa...
    Nie mówię o lotach nocnych tylko ogólnie pytam ale podzielam uwagę

  17. #97
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oskar Zobacz posta
    Fotochromy nic nie ściemniają w normalnym użytkowaniu! Faktycznie mogą być za jasne, bo za szybą (np. samochodu) przyciemniają się mniej niż na otwartej przestrzeni (podobno szkła Drivewear nie mają tego problemu, ale nigdy ich nie używałem więc nie wiem)
    Była kiedyś na forum gadka o chromach i polaryzacji. Ktoś bardzo chwalił Driveweary, ktoś Skypole Zeissa.
    Jakie okulary do samolotu
    For every solution there is a problem.

  18. #98
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Ja kupiłem coś takiego na Allegro za niecałe 40 zł. i jestem bardzo zadowolony:
    Nakładki przeciwsłoneczne do okularów POLARYZACJA (2381030101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    Są różne rozmiary, więc można sobie dobrać do wielkości swoich okularów. Sposób mocowania jest taki, że nie ma szans, żeby spadły, no chyba, że uderzysz w coś twarzą, to spadną razem z okularami Ponadto jak nie chcesz przyciemniania to podnosisz ręką do góry i widzisz normalnie. Polecam.
    Flycat likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  19. #99

    Dołączył
    Oct 2018
    Mieszka w
    Toruń

    Domyślnie

    Ja swoje pierwsze też kupowałem na allegro. Teraz kupuje w salonie okulistycznym bo chyba tak się teraz nazywa prywatny okulista
    --- podpis skasowany --- patrz regulamin ---

  20. #100
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •