Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree1Likes
  • 1 Post By kobuch

Wątek: Loty z pasażerem

  1. #1
    Awatar bimbo241

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała

    Domyślnie Loty z pasażerem


    Polecamy

    Witam
    Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc postanowiłem założyć nowy temat ( jeżeli takowy się już pojawił to przepraszam).
    Chodzi mi o to czy jeżeli jestem w trakcie robienia licencji PPL(A) i latam np. po kręgu...czy mogę zabrać na pokład samolotu pasażera??
    Wiem że najpierw latam z instruktorem ale potem chyba się lata samemu, prawda?? I właśnie chodzi mi o taką sytuacje czy mogę zabrać pasażera??
    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Niestety nie możesz zabrać pasażera w czasie lotu szkolnego. O zabraniu kogoś innego niż instruktora możesz pomyśleć mając licencję PPL, trochę nalotu i namaszczenie szefa bądź dyrektora aeroklubu.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schmeichelq Zobacz posta
    O zabraniu kogoś innego niż instruktora możesz pomyśleć mając licencję PPL, trochę nalotu i namaszczenie szefa bądź dyrektora aeroklubu.
    Uściślając, musisz mieć licencję PPL. Naloty i inne zgody to już wymagania właściciela samolotu.

  4. #4
    Awatar bimbo241

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała

    Domyślnie

    Ok dziękuje za odpowiedzi

  5. #5
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schmeichelq Zobacz posta
    Niestety nie możesz zabrać pasażera w czasie lotu szkolnego. O zabraniu kogoś innego niż instruktora możesz pomyśleć mając licencję PPL, trochę nalotu i namaszczenie szefa bądź dyrektora aeroklubu.
    Wystarczy że w ciągu ostatnich 90 dni masz 3 starty i lądowania + PPL + ważny medical i możesz latać z kim chcesz i gdzie chcesz. Oczywiście pozostaje kwestą otwartą czy ten "ktoś" będzie chciał lecieć z Tobą

    pozdrawiam
    MichalFilipKowalik likes this.

  6. #6
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Wystarczy że w ciągu ostatnich 90 dni masz 3 starty i lądowania
    Takich wymagań polskie prawo nie stawia.

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    PPL + ważny medical i możesz latać z kim chcesz i gdzie chcesz. Oczywiście pozostaje kwestą otwartą czy ten "ktoś" będzie chciał lecieć z Tobą
    A to i owszem

    Ponieważ jednak bimbo pytał o "zabieranie gości" podczas solówek w szkoleniu PPL, to nie do końca ten przypadek.

    Swoją drogą wie ktoś, jak wygląda sprawa przy dosiadaniu się na 3go podczas lotów z instruktorem?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W Aeroklubie Warszawskiem (przykład) można przewozić pasażerów w trakcie lotu szkolnego pod warunkiem, że dowódcą jest instruktor, a osoba przewożona członkiem Aeroklubu.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Takich wymagań polskie prawo nie stawia.
    Aż zasięgnąłem do polskiej wersji JAR-FCL:

    JAR-FCL 1.026 ​Dotychczasowa praktyka pilotów, niewykonujących operacji zgodnie z JAR-OPS 1

    (a)​Pilot nie może pełnić obowiązków pilota dowódcy lub drugiego pilota na pokładzie samolotu przewożącego pasażerów, chyba że wykonał w ciągu ostatnich 90 dni 3 starty i 3 lądowania jako pilot na samolocie tego samego typu lub klasy, lub na symulatorze tego typu lub klasy samolotu, na którym ma wykonywać operacje; oraz

    (b)​Posiadacz licencji, która nie ma ważnego wpisu o posiadanych uprawnieniach do wykonywania lotów wg przyrządów (Samoloty), nie może pełnić obowiązków pilota dowódcy samolotu przewożącego pasażerów w nocy, chyba że w ciągu ostatnich 90 dni wykonał w nocy, co najmniej jeden start i lądowanie, zgodnie z wymaganiami opisanymi w JAR-FCL 1.026(a) powyżej.

  9. #9
    Awatar Wołej

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Popełnię być może spam, ale jak to jest w przypadku PL(G)? Licencja jest konieczna, ale czy faktycznie potrzebne 100h nalotu? Taką informację, gdzieś znalazłem, jest w stanie ktoś to sprostować?

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Jest podobnie jak w przypadku PPL ważna licencja + badania + zgoda właściciela szybowca. Właściciel szybowca może powiedzieć masz mieć 1000h i nic nie zrobisz.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Właściciel szybowca może powiedzieć masz mieć 1000h i nic nie zrobisz.
    To bardzo czesto nie jest widzimisie samego wlasciciela tylko firmy ubezpieczeniowej.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Aż zasięgnąłem do polskiej wersji JAR-FCL:
    To jeszcze powinieneś zdefiniować kto to jest "pasażer", bo to dość istotnie zmienia postać rzeczy

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    To jeszcze powinieneś zdefiniować kto to jest "pasażer", bo to dość istotnie zmienia postać rzeczy
    W JAR-FCL nie ma rozróżnienia między pasażerem i podróżnym. Poza tym przewóz płatnych pasażerów podlega pod OPS-y, a przepis dotyczy nie-OPS-owych operacji.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •