Niestety nie możesz zabrać pasażera w czasie lotu szkolnego. O zabraniu kogoś innego niż instruktora możesz pomyśleć mając licencję PPL, trochę nalotu i namaszczenie szefa bądź dyrektora aeroklubu.
Witam
Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc postanowiłem założyć nowy temat ( jeżeli takowy się już pojawił to przepraszam).
Chodzi mi o to czy jeżeli jestem w trakcie robienia licencji PPL(A) i latam np. po kręgu...czy mogę zabrać na pokład samolotu pasażera??
Wiem że najpierw latam z instruktorem ale potem chyba się lata samemu, prawda?? I właśnie chodzi mi o taką sytuacje czy mogę zabrać pasażera??
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Niestety nie możesz zabrać pasażera w czasie lotu szkolnego. O zabraniu kogoś innego niż instruktora możesz pomyśleć mając licencję PPL, trochę nalotu i namaszczenie szefa bądź dyrektora aeroklubu.
Takich wymagań polskie prawo nie stawia.
A to i owszem
Ponieważ jednak bimbo pytał o "zabieranie gości" podczas solówek w szkoleniu PPL, to nie do końca ten przypadek.
Swoją drogą wie ktoś, jak wygląda sprawa przy dosiadaniu się na 3go podczas lotów z instruktorem?
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
W Aeroklubie Warszawskiem (przykład) można przewozić pasażerów w trakcie lotu szkolnego pod warunkiem, że dowódcą jest instruktor, a osoba przewożona członkiem Aeroklubu.
Aż zasięgnąłem do polskiej wersji JAR-FCL:
JAR-FCL 1.026 Dotychczasowa praktyka pilotów, niewykonujących operacji zgodnie z JAR-OPS 1
(a)Pilot nie może pełnić obowiązków pilota dowódcy lub drugiego pilota na pokładzie samolotu przewożącego pasażerów, chyba że wykonał w ciągu ostatnich 90 dni 3 starty i 3 lądowania jako pilot na samolocie tego samego typu lub klasy, lub na symulatorze tego typu lub klasy samolotu, na którym ma wykonywać operacje; oraz
(b)Posiadacz licencji, która nie ma ważnego wpisu o posiadanych uprawnieniach do wykonywania lotów wg przyrządów (Samoloty), nie może pełnić obowiązków pilota dowódcy samolotu przewożącego pasażerów w nocy, chyba że w ciągu ostatnich 90 dni wykonał w nocy, co najmniej jeden start i lądowanie, zgodnie z wymaganiami opisanymi w JAR-FCL 1.026(a) powyżej.
Popełnię być może spam, ale jak to jest w przypadku PL(G)? Licencja jest konieczna, ale czy faktycznie potrzebne 100h nalotu? Taką informację, gdzieś znalazłem, jest w stanie ktoś to sprostować?
Jest podobnie jak w przypadku PPL ważna licencja + badania + zgoda właściciela szybowca. Właściciel szybowca może powiedzieć masz mieć 1000h i nic nie zrobisz.
Zakładki