Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Różnice między certyfikowanym, a niecertyfikowanym Rotaxem 912


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez UlPi Zobacz posta
    Jak lzejsze? Brak certyfikatu typu to bolaczka malych firm ktOrych na to nie stac... I to cala roznica. Czym rozni sie rotax z P2006T od tego z Xtrima?
    Robi się OT, ale jak myślisz dlaczego Rotax produkuje 912 i 912S w wersjach certyfikowanych (912A/F i 912S) i niecertyfikowanych (912UL i 912ULS)? Jeszcze raz: poczytaj jakie wymagania musi spełnić samolot certyfikowany wg CS-23/FAR Part 23, a jakie samolot special/experimental. Dla ułatwienia dodam, że różnice dotyczą w zasadzie wszystkich komponentów i są ostrzejsze (= większe wymagania) dla pierwszej kategorii.

    dranio

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W takim razie zlikwidujmy WSZYSTKIE certyfikaty na statki powietrzne, silniki i śmigła. Skoro nic nie wnoszą do bezpieczeństwa, po co przepłacać? Życie stanie się prostsze.

    dranio

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Robi się OT, ale jak myślisz dlaczego Rotax produkuje 912 i 912S w wersjach certyfikowanych (912A/F i 912S) i niecertyfikowanych (912UL i 912ULS)?
    dranio
    Abstrachując od kwesji bezpieczeństwa, chciałbym usłyszeć odpowiedź na pytanie czy rotax 912A certyfikowny od 912UL faktycznie się różni (i jeśli tak to czym) czy też jedyną różnicą jest posiadanie certyfikatu.


  4. #4

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Też się kiedyś tym interesowałem i czytałem, że technicznie silniki są identyczne, budowane na tej samej linii z tych samych części. Chodzi o papiery i kwestię odpowiedzialności. Prawdopodobnie certyfikowane silniki są dodatkowo jeszcze raz przetestowane, ale to tylko moje zgadywanki.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    W kwietniowym Przeglądzie Lotniczym jest relacja z prezentacji nowej "ekologicznej" wersji Rotaxa 912. Są tez zdjęcia z hali produkcyjnej. Pod jednym ze zdjęć jest mniej więcej taki opis: frezowanie wału kutego a wiec do niecertyfikowanej wersji Rotaxa 912... Wynikałoby z tego że silniki sie jednak czymś różnią.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •