Filmik tutaj, nie wiem jak wrzucić bezpośrednio video z YT.
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=jZWC_2MjExk
Producent tego maleństwa pokazał dziś nagrania z oblotu pierwszego egzemplarza, który ma być zgodny z zakwalifikowaniem go jako samolot odporny na korkociąg według wytycznych Part 23 JAA.
ICON is proud to announce that the A5 will be the first production aircraft in history to be designed to and completely comply with the Federal Aviation Administration's full-envelope Part 23 spin-resistance standards once production starts. This is a tremendous safety advancement that can significantly reduce the number of loss-of-control accidents resulting from stall/spin scenarios, which are the most significant cause of fatal General Aviation accidents.
Filmik tutaj, nie wiem jak wrzucić bezpośrednio video z YT.
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=jZWC_2MjExk
Ciekaw jestem, ile przez tą charakterystykę przeciągnięcia utracono sterowności, prędkości i ekonomii.
Myślę, że ludzkie życie jest trochę więcej warte niż sterowność, prędkość czy ekonomia, chociaż co do tego ostatniego zapewne wielu by się ze mną nie zgodziło.
O tym, co ważniejsze, zadecyduje rynek. Tak jak zawsze, ludzie zagłosują portfelami.
For every solution there is a problem.
Napędzany jest kataryneczką jak na łódź latającą - Rotaxem 912 ULS 100HP i osiąga maksymalnie 105kts, co jak na MTOW prawie 650 kg to nieźle! Poza tym genialny wygląd i funkcjonalność. Cena to około 150k USD, porównywalna do C162 (100hp, 118kt maksymalnie). Przydałoby się dorwać POH, żeby zobaczyć jaka jest realna przelotowa prędkość ICON'a.
A klienci już zagłosowali - 700 zamówień i zamówienia teraz idą gdzieś na 2015.
Zakładki