Zobacz wyniki ankiety: Na jakiej wysokosci latasz przeloty VFR w Polsce?

Głosujących
57. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • <2000 feet

    12 21.05%
  • 2000 feet

    21 36.84%
  • 3000 feet

    21 36.84%
  • 4000 feet

    3 5.26%
  • 5000 feet

    2 3.51%
  • 6000 feet

    4 7.02%
  • 7000 feet

    2 3.51%
  • 8000 feet

    0 0%
  • 9000 feet

    0 0%
  • jeszcze wyzej

    5 8.77%
Ankieta wielokrotnego wyboru
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree11Likes

Wątek: Wysokosc lotu VFR w Polsce - jak wysoko latacie?

  1. #1
    Awatar jonya

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Wysokosc lotu VFR w Polsce - jak wysoko latacie?


    Polecamy

    Witajcie,

    Na jakiej wysokosci latacie na przelotach w Polsce. Np EPBC-EPTO albo Warszawa-Bagicz. Naturalnie chodzi mi o przestrzen w ktorej mozna nabrac wysokoci bez wchodzenia w TMA, TSA itp.

    2000 feet czy wyzej?

    Marcin

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    500 ft, powyżej dostaje krwawień z nosa
    Kaczorra, S.W.A.T and kobuch like this.

  3. #3
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    500 ft, powyżej dostaje krwawień z nosa
    no i brakuje tlenu

  4. #4
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    500 ft, powyżej dostaje krwawień z nosa
    Mi wyżej zdarza się chodzić
    Goleo likes this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

  5. #5
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jonya Zobacz posta
    2000 feet czy wyzej?
    Moim zdaniem im wyżej tym lepiej, ale nie mam jednej stałej wysokości. Dla każdego lotu wysokość może być zupełnie inna i zależy od wielu czynników: pogody, trasy, dostępności stref, możliwości samolotu, celu lotu, widzimisię pilota itd. itp

    Cytat Zamieszczone przez jonya Zobacz posta
    bez wchodzenia w TMA, TSA itp.
    A czemu bez wchodzenia w TMA ? Tam też można normalnie latać, oczywiście przestrzegając pewnych reguł.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Im wyżej tym lepiej, ale na rotaxie do FL95 i tak nie dociągnę..

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Da rade powiem Ci

  8. #8
    Awatar Rataj

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPZN/EPZP

    Domyślnie

    no ja się przekonam dopiero, jak zrobię kurs na szybowce, to wezme udsział w ankiecie

  9. #9
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Mnie się zdarzało na 6500 ft latać.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Głównie latam na 2000 ft, na KTP ostatnio leciałem na 1500 a później w strefie do 4000, ale to wiadomo te różne dziwne manewry były, do których potrzebny jest zapas wysokości.

  11. #11
    Awatar jonya

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Logika podpowiada ze im wyzej tym bezpiecznie i mniej turbulencji bo mniejsza termika. Rozumiem ze szkoleniowo nie ma sensu wysoko bo po co meczyc samolot na krotki przelot ale jesli sie leci >100 mil to moze juz miec sens >3000 feet

  12. #12
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Jeśli wznoszenie na daną wysokość jest dłuższe niż sam przelot na tej wysokości to bez sensu, więc tak naprawde wszystko od odległości zależy. Czasem 2000 wystarczy czasem 6000 jest ok.

  13. #13
    Awatar jonya

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zeby byc konkretnym zalozmy odleglosc 100 mil i Cessna 152 (bo bardzo popularna).

    Bardzo upraszczajac: Zakladajac 3 m/s climb potrzbujemy ok. 333sec (0.1h) zeby wejsc na 1000m wiec ok 0.2h zeby wejsc 2000m. Przy predkosci 60kts daje nam to 6 lub 12 mil przelotu. Zakladajac 2x gorszy climb rate potrzbujemy 12 lub 24 mile na wspinanie sie wiec nawet dla bardzo wolnej C152 2000m (6000feet) jest dosc osiagalne na przeloci 100 mil.

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Ankieta jest nieprecyzyjna, bo wysokości lotów VFR to X500 ft.

    Ja zazwyczaj na 50 mil latam 3500-5500, 50-100 mil 4500-6500 (C152).

  15. #15
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Jeśli wznoszenie na daną wysokość jest dłuższe niż sam przelot na tej wysokości to bez sensu,
    Nie zupełnie. Lot po paraboli, czyli wznoszenie połowę drogi, a następnie zniżanie drugą połowę może okazać się krótszy i kosztować mniej paliwa niż lot na stałej, mniejszej wysokości. Tak wychodzi np. na C172 z mocniejszym silnikiem i zmiennym skokiem. Tak latają też odrzutowce LOTu na trasach krajowych np. 35 minutowy lot do Wrocławia na wysokości przelotowej trwa ok. 5 min.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Ankieta jest nieprecyzyjna, bo wysokości lotów VFR to X500 ft.
    Nie polecam też latania w warstwie przejściowej (A065-FL80/90), a przynajmniej starać się nie wlatywać tak w przestrzeń kontrolowaną.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    A ja w zależności od potrzeb.
    Jak lecę dla frajdy to 600-1000 ft (oczywiście AGL)
    Jak na przebazowanie albo konkretnie z A do B to patrzę na wiatr i co mam do ominięcia po drodze, bywa że na 1500 mam lepsze warunki i się przecisnę między strefami szybciej niż na 3000, ale bywa też że i nie pogardzę 4000 jak mam silny wiatr w plecy.
    Generalnie nie lubię bujać się nad Cu (wkurza mnie nawigowanie, myślisz że jesteś na kresce a faktycznie lecisz 2 mile obok) i powyżej 5000 bo mam wrażenie że stoję w miejscu.

  18. #18
    Awatar jonya

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ciekawe bo nie pojawiaja sie opinie ze wyzej mniej termiki oraz ze wyzej chlodniej (latem albo ze mniejsze zuzycie paliwa...

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarod Zobacz posta
    Nie polecam też latania w warstwie przejściowej (A065-FL80/90), a przynajmniej starać się nie wlatywać tak w przestrzeń kontrolowaną.
    Ale z tego co wiem, w USA ( czyli tam, gdzie lata Krasnall nie ma strefy przejściowej ), tylko poziom 180 jest granicą. No chyba, że coś pomyliłem, to przepraszam.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    A temat jest o Polsce czy USA?
    Kaczorra and konradeck like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •