Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Santa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie Idź na całość lub zostań w domu czyli AT 4


    Polecamy

    Idź na całość lub zostań w domu czyli AT 4

    Pierwszy polski samolot w kategorii LSA, wyprodukowany przez firmę Aero wyrusza na podbój rynku amerykańskiego. Dotychczas klienci zza oceanu zamówili 70 maszyn. Dostarczone zostaną one do końca 2009 roku.Najnowsze dziecko spółki Aero samolot AT-4 prezentuje się imponująco. Maksymalna prędkość samolotu to 208 km/h, zasięg 780 km, pułap praktyczny 4000 m, wznoszenie maksymalne 5 m/s. Zgodnie z obietnicą, dziś prezentujemy go Państwu...

    AT-4 jest następcą samolotu AT-3 certyfikowanego w europejskiej klasie VLA (Very Light Aircraft) o sprawdzonych w praktyce rozwiązaniach. Firma AERO już od kilku lat z powodzeniem sprzedaje go w Polsce i w Europie. Po modyfikacjach modelu AT-3, zgodnych z wymogami amerykańskiej kategorii LSA (Light Sport Aircraft) powstał model samolotu AT 4, który przebojowo wszedł na amerykański rynek. Samolot różni się nieco od swojej europejskiej wersji. Zmieniono m.in. obrys skrzydła co poprawiło osiągi przy starcie i lądowaniu. Do potrzeb rynku amerykańskiego przystosowana została także prędkości minimalna, która dla LSA wynosi 45 węzłów w konfiguracji gładkiej natomiast wg VLA może być to osiągniete przy wychylonych klapach. Uzyskano to dzięki modyfikacji skrzydła polegającej na zwiększeniu powierzchni nośnej, wydłużeniu sekcji kesonowej i zwiększenie wysklepienia.



    W nowym samolocie zmienił się także rozkład przyrządów i trochę ich przybyło. AT 4 jest bowiem dopuszczony do lotów nocnych i tzw. Night VFR. czyli bez widoczności ziemi. Kabina jest wygodna i przestronna z pojemnym bagażnikiem. Efektowny design i malowanie dopełnia obraz tego eleganckiego samolotu.



    Handlowa nazwa samolotu w USA to Gobosh G-700. Skrót Gobosh oznacza „Go Big Or Stay Home” (idź na całość lub zostań w domu). Pod takim tez hasłem rozpoczął swoja działalność amerykański dystrybutor samolotu AT-4 firma Gobosh Aviation LSA. Samolot bardzo podoba się klientom. Na najwiekszych na świecie targach lotniczych w Oshkosh w USA zamówionych zostało 70 maszyn, które na amerykański rynek dostarczon będą do końca 2009 roku. Ale na tym nie koniec. Spółka Aero chce osiągnąć sprzedaż na poziomie 100 samolotów rocznie w ciągu najbliższych pieciu lat. - W Oshkosh zademonstrowaliśmy trzy egzemplarze samolotu AT 4/G-700. Osiągi samolotu, jego wygląd i właściwości pilotażowe zostały docenione przez bardzo wymagających odbiorców amerykańskich. Jesteśmy dumni, że tak mocno wchodzimy na najbardziej konkurencyjny lotniczy rynek na świecie. Teraz czeka nas wytężona praca nad terminową realizacją zamówień – mówi Tomasz Antoniewski, prezes zarządu Aero.



    Dane techniczne AT 4:

    Rozpiętość 8,35 m

    Długość 6,25 m

    Powierzchnia nośna 11,4 m2

    Masa startowa maksymalna 600 kg

    Masa własna 380 kg

    Zbiornik paliwa 70 l

    Silnik Rotax 912 ULS, 100 KM

    Śmigło trójpłatowe aeroelastyczne Elprop

    Prędkość dopuszczalna Vne 247 km/h

    Prędkość maksymalna V no 208 km/h

    Prędkość minimalna (klapy 40%) 66 km/h

    Wznoszenie maksymalne 5m/s

    Długotrwałość lotu maksymalna 4 h

    Zasięg maksymalny 780 km

    Pułap praktyczny 4000


    Żródło: lotniczapolska.pl

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wiem, ze sie czepiam ale jak juz produkuja nawet na rynek amerykanski to by sobie zamienili osiagi na wezly i stopy bo te dane to nic bez obliczen nie mowia

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    No to ja wrzucę coś do ogródka firmy zza kotłowni
    Mnie się zbyt to przekolorowane wydaje. Samolot, któremu dodano cudowne winglety, które w efekcie przyniosły masę problemów, łącznie z bardzo słabą skutecznością lotek...
    Kolejne - nie mam pojęcia jak chcą produkować te 100 samolotów rocznie... niby chcą to osiągnąć w ciągu pięciu lat...sam nie wiem
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Wiem, ze sie czepiam ale jak juz produkuja nawet na rynek amerykanski to by sobie zamienili osiagi na wezly i stopy bo te dane to nic bez obliczen nie mowia
    Racja.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4
    Awatar T17s

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Mam nadzieje że ten samolocik odniesie większy lub mniejszy sukces ,
    ale z drugiej strony Polonez chyba też miał być na rynek amerykański ?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Szwecja

    Domyślnie AT-4

    jako członek AOPA UK dostaję sobie pisemko właśnie GA tamtejsze.
    i wiecie co? AT3 było wychwalone pod niebiosa ładnie się czytało,
    czekam na wieści o AT4, przekleję info jak nas widzą inni
    "żyć znaczy popuszczać pasa i szukać guza"

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Na początek małe sprostowanie: projekt niezupełnie w stu procentach polski, bo wywodzi się w prostej linii z AT-2, który sam w sobie był modyfikacją Pottiera P-220 czy jakoś tak.
    Samolocik bardzo ładny, winglety rasowe, szkoda tylko, że nie pokusili się o zaprojektowanie nowej sekcji ogonowej... Definitywnie ładniejszy i bardziej cieszy oko niż ten dziwoląg SkyCatcher.

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    nie mam pojęcia jak chcą produkować te 100 samolotów rocznie... niby chcą to osiągnąć w ciągu pięciu lat...sam nie wiem
    Przecież po coś budują wytwórnię w Mielcu w stefie ekonomicznej, nieprawdaż?

  7. #7
    Awatar ziaro

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    BTM / EPGL / EPKT

    Domyślnie

    bardzo ladny samolocik musze przyznac ciekawa ma sylwetke

  8. #8
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Przecież po coś budują wytwórnię w Mielcu w stefie ekonomicznej, nieprawdaż?
    Ale muszą startować niemal od zera, bo tu w Krośnie niemal niczego nie mają (zresztą to wypowiedzi wielu z ich zakładu). No ale życzę powodzenia.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Wlasnie dostalem swiezutki numer PLANE & PILOT i sporo jest o tym samolocie. Same pochwaly, mowia ze to taki standard "luksusowy" w dziedzinie LSA. Nie martwcie sie o dane techniczne - sa w angielskich jednostkach.

    Znany pilot Bill Cox ktory wzial ten samolot na lot probny pochlebnie sie wypowiada, ciekawe ze mowi ze jest to "rudder airplane" ktory wymaga od pilota "szybkich nog" aby sie nie zblaznic.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •