Gdzie zadzwoniles i kto tak powiedzial? Briefing?
cześć
przy sobocie chciałem wykonać lot (General Aviation) z niskim przelotem nad pasem 33 na EPWA
w tym celu:
1) zadzwoniłem na wieżę - z pytaniem czy niski przelot można wykonać (zgodzili się)
2) zadzwoniłem aby złożyć plan lotu o treści: lot z EPBC przez Z, N, O, E (niski przelot) E, O, N, Z i lądowanie na EPBC C172, VFR, rodzaj lotu: General, pole 18: niski przelot nad pasem 33, operator AW
a Pani mówi tak: "nie wiem czy od wschody Pan może, bo ULC zabronił od Wschodu dla GA i trzeba mieć specjalne zgody"
zgłupiałem i na wszelki wypadek skasowałem lot (czasu nie miałem aby drążyć temat).
czy ktoś słyszał o tym że GA w VFR od wschodu do EPWA ma mieć specjalną zgodę z ULCu?
Marcin
Gdzie zadzwoniles i kto tak powiedzial? Briefing?
TWR powiedziało, że no problem?
To TWR ma inne info niż ARO? o_O
Albo ARO ma inne koncepcje.
wiesz, lekko się teraz 'zakręciłem' i już piszę sprostowanie:
w sobotę wykonywałem dwa loty w których zaplanowałem niski przelot nad pasem.
Pierwszy - zadzwoniłem na wieżę (zgoda na niski przelot)
- złożyłem plan lotu i wszystko OK - tj poleciałem
Drugi - zadzwoniłem na wieżę i tutaj dowiedziałem się że ULC położył łapę na wlot od wschodu
- zadzwoniłem na briefing - Pani plan lotu przyjęła, ale nic o zakazie z ULCu nie słyszała, mówiła że także się tematem zajmie i wtedy na wszelki wypadek poprosiłem o skasowanie planu
Zatem nie briefing, a wieża coś niby wiedziała... - coś - co próbuję ustalić do dziś
Ja tam nie wiem jakie koncepcje ma ARO w EPWA. Chodzi tylko o sprzeczne informacje, które uzyskuje pilot, nie powinno być czegoś takiego, że jeden organ wyraża zgodę, a inny ją kwestionuje.
Summa summarum - wykonałeś oba loty czy tylko jeden?
I z tego co rozumiem, raz uzyskałeś zgodę, a dzwoniąc ponownie (z kolejnym FPL) uzyskałeś informację o problemach? I to w jeden dzień taka nagła zmiana? o_O czegoś tu nie rozumiem.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 22-06-2011 o 22:06
Suziu
uwzględniając złożone FPL przed startem - to wykonałem tylko jeden lot (około godz 13 z minutami LT)
drugi FPL skasowałem (po uzyskaniu tychże informacji) i poleciałem poza CTRem
A może chodziło o wlot z prostej z EPBC na Echo? Bo nie widzę innych przeszkód. Chyba, że komus się pokićkało z lotami szkolnymi... Szkoda, że niewypytałeś.
Czy można to jakoś podsumować? Jaki jest status lotów na Okęcie? Można treningowo zrobić low-pass po konsultacji z TWR?
Btw. wiecie jaki byłby całkowity koszt lądowania i startu z Okęcia z powiedzmy godzinnym postojem?
Mozna, po wczesniejszych konsultacjach.
W 2008r koszt samego ladowania to 80zł (bez obslugi handlingowej) obecnie chyba podrozalo kilkukrotnie.
Dobrą rzeczą byloby polecieć z kimś kto był wczesniej tam i wie z czym to sę je.
PS. Suzia mi wisi kolę / kawe jeszcze ; )
Jeżeli byłoby wyjście z samolotu, to dochodzi opłata za handling i cena ok 500-600zł (jak dobrze pamiętam). Jest jeszcze możliwość zaznaczenia, że nie będziesz wysiadał i tylko kołowanie na stojankę, poczekanie aż plan lotu na powrót będzie aktywny (najlepiej złożyć go przed lotem na Okęcie) i start. Wtedy opłata jest zdecydowanie mniejsza.
Zakładki