Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 241
Like Tree163Likes

Wątek: Flaris - mały odrzutowiec ' Made in Poland'?

  1. #221

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Może Bruce Dickinson ze słynnej grypy jasełkowej pomoże? Pisali, że był zachwycony projektem.
    poczta.jg123 likes this.

  2. #222
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Laikom (i nie tylko) wydaje się, ze jak już się zaprojektuje i zbuduje, a nawet wykona pierwsze loty, to dalej będzie już "z górki"
    Chyba na tym forum nikt tak nie mysli (nie powinien w kazdym razie), chyba az takich laikow tu nie ma. Pisalismy przeciez tutaj o tym jak w drodze do certyfikacji firmy bankrutowaly (Eclipse) lub projekt zostal zawieszony bezterminowo (Diamond) lub cel zostal osiagniety ale po sporych finansowych bolach (Cirrus). No i pisalismy wielokrotnie o zupelnie rekordowym okresie czasu miedzy pierwszym lotem i certyfikacja dla HondaJet - 12 lat. Co jest unikalne dla Flarisa ze w przeciwienstwie do tych innych podobnych projektow ktore szybko zyskiwaly rozglos, wiarygodnosc i liste zamowien dzieki pierwszemu lotowi, ten nie jest w stanie wogole sie oderwac od ziemi.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 02-02-2017 o 20:30

  3. #223

    Dołączył
    Oct 2013
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    (...) A zacząć należy od certyfikacji samego biura konstrukcyjnego jako Organizacji Projektującej Part-21 (DOA). Bez tego uzyskanie Certyfikatu Typu jest niemożliwe - choćby samolot był doskonale zaprojektowany i miał świetne osiągi. :P
    dranio
    Jeżeli zmieszczą się z MTOM w 1200kg to nie potrzebują DOA i powinien wystarczyć program certyfikacji.
    https://www.easa.europa.eu/easa-and-...-organisations

  4. #224

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spacelord Zobacz posta
    Jeżeli zmieszczą się z MTOM w 1200kg to nie potrzebują DOA i powinien wystarczyć program certyfikacji.
    https://www.easa.europa.eu/easa-and-...-organisations
    Tylko ZTCW, samoloty ELA nie mogą być używane w działalności komercyjnej.

    dranio

  5. #225

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Test Flarisa https://www.youtube.com/watch?v=_Jq0aHpfD9w Na facebooku pisali że oblot w 2018 roku

  6. #226

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ten film ma ponad dwa lata...
    Marek. likes this.

  7. #227
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie

    Dopiero teraz zauważyłem podobieństwo...
    Marek., MaciekK84 and boeing787 like this.
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  8. #228

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Ja w powodzenie Flarisa nie wierze przede wszystkim dlatego że to jest średniopłat.

  9. #229
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Ja w powodzenie Flarisa nie wierze przede wszystkim dlatego że to jest średniopłat.
    Słuszna uwaga.

  10. #230

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Nie znam się, więc się chętnie spytam-dlaczego to jest problem?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  11. #231

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    W średniopłacie skrzydła są łączone ze sobą na środku wysokości kadłuba. W związku z tym kabina musi znaleźć się przed skrzydłami i we Flarisie tak faktycznie jest. Flaris jest pod tym względem podobny do szybowców, co mnie nie dziwi jeśli spojrzeć na twórców aerodynamiki - osoby z wielkimi osiągnięciami w zakresie szybowców właśnie.
    Ale takie usytuowanie ma wady użytkowe. Przy takiej samej długości kadłuba kabina pasażerska jest ciaśniejsza niż w dolnopłacie, gdzie przestrzeń pasażerska znajduje się ponad skrzydłem - tak jak zwykły samolot pasażerski.
    Np. Cirrus F40

    Samolot jest cięższy ma 2,7t zamiast 1,5t i nieco dłuższy od Flarisa - o jeden metr.
    Ale jest napędzany dokładnie tym samym silnikiem co Flaris, ma dużą kabinę z pełnowymiarowymi fotelami dla sześciu pasażerów
    i co najistotniejsze, jest od Flarisa tańszy - kosztuje 1,4 mln S (Flaris 1,5 mln E)
    Flaris mógłby coś ugrać na rynku, jakby był tańszy, poniżej 1 mln S. Patrząc na sprzedaż tych mini jetów - to jest trudny rynek. Lepiej sprzedają się te nieco większe właśnie, a taki projekt małego Eclipse 400 splajtował.
    vivere likes this.

  12. #232

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Marku Flaris był projektem służącym do wyciągnięcia kasy i się sprawdził. Trudno mieć nawet to za złe firmie która to ciągnęła, zrobili swoje, cośtam wyrzeźbili i fajnie.

    Cena jako taka nie jest tutaj najważniejsza, 100-200 tys. USD nie robi żadnej różnicy dla kupującego. O wiele ważniejsze są koszty utrzymania które są bardzo związane z niezawodnością takiego samolotu. BTW - aktualna cena wspomnianego przez Ciebie Cirrus Vision to 2 mln USD.

    Mieliśmy swoją szansę na udział w rynku VLJ - kadłuby Eclipse 550 miały być produkowane w Mielcu. Niestety produkcja nie ruszyła.
    jordanj and Mike5 like this.

  13. #233
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Już za chwileczkę, już za momencik...

    ... zarzucimy rynek naszym hitem - rzecze pan z Metal-Master - kolejkę mamy jak do Lidla po crocsy.

    (...)
    Od lat obserwujemy rynek samolotów do transportu indywidualnego. Oferta jest niemała, ale samolotu, który spełniałby nasze oczekiwania na rynku nie było. Postanowiłem więc sam opracować od podstaw mały samolot na potrzeby transportu indywidualnego i wypełnić niszę na rynku. Wszystko wskazuje na to, że się udało. Produkcja i sprzedaż ruszą lada moment.

    Naszemu samolotowi wystarczy do startu 250 metrów trawiastego terenu. Jest na tyle łatwy w pilotażu, że poradzi sobie z nim amator. Jest najlżejszy na świecie i pokonuje ok. 2 tys. kilometrów w trzy godziny. Kosztuje o ponad połowę mniej, niż inne modele o podobnych osiągach.

    Zaprezentowałem naszą koncepcję dwukrotnie na największych targach lotniczych w Paryżu. Spotkała się ona z dużym uznaniem i zainteresowaniem – zarówno branży, jak i potencjalnych użytkowników. Jesteśmy na ostatniej prostej – pierwsze egzemplarze są już gotowe. Produkcja seryjna ruszy lada moment. Mamy potencjał, aby produkować 10 sztuk rocznie. Już dziś są klienci czekających na uruchomienie sprzedaży.
    (...)
    Interes narodowy, efekt skali, eksport wyprzedzających technologii, te sprawy. Tylko jeszcze skonsumujemy trochę dofinansowania...

    Unijne dotacje pomogły nam stworzyć mały samolot odrzutowy klasy Business Jet
    For every solution there is a problem.

  14. #234
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Tym razem nie mówią, że lada moment pierwszy lot? Niezłe jest stwierdzenie o ostatniej prostej i produkcji seryjnej, jak się jeszcze od ziemi nie oderwał.
    saturn5 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #235

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Sprawa dla prokuratury. Ewidentne wyłudzenie dotacji.

  16. #236
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ Bez przesady.

    Co to znaczy wyłudzenie? Niespełnienie kryteriów określonych podczas przyznawania dotacji.
    Kryteria te powstały w oparciu o jakąś definicję sukcesu projektu (prawdopodobnie coś w okolicach latającego prototypu), jednak na pewno nie obejmującą sukcesu rynkowego.

    I nie może być inaczej, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wymagał sukcesu rynkowego, a nikt uczciwy przy zdrowych zmysłach go nie obieca. Nawet fundusz venture capital dotujący nowe projekty tylko po to, żeby na tym zarobić, nie liczy na to, że każdy z nich okaże się sukcesem rynkowym.

    W przypadku Flarisa należy się spodziewać, że producent spełni zadane kryteria rozliczenia dotacji, i sprawa rozejdzie się po kościach. Panie, jakie wyłudzenie? Ewentualne pretensje należy zgłaszać do tego, kto kryteria wyznaczył.
    Zaraz, zaraz, jakie pretensje? To jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji.

    Taka już uroda administracyjnego wspierania przedsiębiorczości/innowacyjności.
    For every solution there is a problem.

  17. #237

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    ^^^ Bez przesady.

    Co to znaczy wyłudzenie? Niespełnienie kryteriów określonych podczas przyznawania dotacji.
    Kryteria te powstały w oparciu o jakąś definicję sukcesu projektu (prawdopodobnie coś w okolicach latającego prototypu), jednak na pewno nie obejmującą sukcesu rynkowego.
    Tytuł projektu "Opracowanie i wdrożenie do produkcji małego samolotu odrzutowego klasy Business Jet" PKWiU 30.30.33
    wartość projektu:
    13 983 870.48 zł


    dofinansowanie z Unii Europejskiej:

    6 365 650.00 zł

    projekt realizowany
    w latach 2007-2013

    Projekt jest wdrożony do produkcji? NIE . Nie wykonał nawet jednego lotu. Makietę budują i dopłacają do tego?
    A miał być wdrożony? Teraz piszą , że możliwość zapisów na samolot będzie w 2019 roku. Może będzie ....

    To tyle z samego tytułu projektu. Być może tytuł wprowadza w błąd, a w szczegółach umowy o dotację jest co innego napisane.
    saturn5 likes this.

  18. #238
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Od niespełnienia warunków dotacji do wyłudzenia droga daleka. Jeżeli jest coś nie halo to w pierwszej kolejności zabiorą im dotację. Przypominam że nie zajmuje się tym prokuratura.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
    alien likes this.

  19. #239

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    Nie rozumiem takiego ataku na beneficjentów grantu. Skoro dostali takie dofinansowanie to znaczy, że spełnili wszystkiego jego wymogi a sam wniosek był bardzo dobrze przygotowany. Ponad połowę kwoty włożyli sami. Statystyka mówi, że na całym świecie ok. 15-30% prac badawczo-rozwojowych kończy się faktycznym komercyjnym/naukowym sukcesem. Oczywiście nie ma co się oszukiwać - defraudacja jest powszechna i to też wpływa na ten wynik, jako absolwent politechniki powiem, że ten projekt i tak został całkiem nieźle wykonany, bywają takie, że kasa się rozejdzie a nawet prototyp nie powstanie. Tutaj została opracowana dość nowatorska konstrukcja, wszystkie elementy struktury musiały zostać wykonane, w większości jednoseryjnie, zakupiono awionikę, czujniki, napęd itp. Oczywiście szkoda że nie odbył się jeszcze oblot, miejmy nadzieję, że będzie to miało miejsce i pokaże że rzeczywiście jest to samolot, a nie 'makieta'. 6 lat na opracowanie takiego samolotu praktycznie od zera i wdrożenie to jednak wręcz niemożliwy okres czasu na to wszystko, raczej odpowiedni na zbudowanie prototypu jak tu się stało. I nie ma co się oszukiwać - obecnie, tak jak już niektórzy wspomnieli, więcej czasu niż sama konstrukcja samolotu, zajmuje jego certyfikacja, a drugie tyle produkcja seryjna (tutaj jednak mówili o 10 sztukach rocznie, więc to odpada). Mam nadzieję, że producent się nie podda (lub nie zabraknie kasy), a może nawet mile widziany by był kolejny grant.
    Co do wypowiedzi prezesa ciężko mi je ocenić, możliwe że próbuje zrobić 'hype' żeby informacja dotarła do potencjalnych klientów i zobaczyć jakie jest zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

    Co do konstrukcji średniopłata, nie jestem ekspertem, ale zamysłem projektantów było też bezpieczeństwo po awarii napędu, dlatego konstrukcja ma pewne cechy szybowca, pozwalające uzyskać sporą doskonałość.

  20. #240
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiec wszyscy sa OK zeby z wlasnych Waszych podatkow fundowac jakims panom zabawe w samolocik ktora co najmniej polowa z forumowiczow od samego poczatku wiedziala ze bedzie tylko zabawa ?

    Spelnianie warunkow grantu pomine milczeniem....
    KZ

Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 10-02-2017, 00:43
  2. 09-02-2017, 23:29
  3. 26-01-2017, 09:36
  4. 16-10-2015, 22:25
  5. 26-06-2015, 17:22
  6. 26-06-2015, 11:36
  7. 26-06-2015, 10:57
  8. 12-02-2015, 23:05
  9. 17-03-2014, 06:48
  10. 16-03-2014, 14:12
  11. 16-03-2014, 12:09
  12. 29-12-2013, 00:48
  13. 10-12-2013, 22:41
  14. 19-06-2013, 20:12
  15. 16-05-2013, 21:23
  16. 15-04-2013, 15:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •