Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 241
Like Tree163Likes

Wątek: Flaris - mały odrzutowiec ' Made in Poland'?

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    1.MetalMaster kasę na pewno ma i jest zdeterminowany samolot wdrożyć, co podkreśla właściciel tej firmy.
    2. Założenia dot. masy będą bardzo trudne do spełnienia, patrząc na zakładaną masę mam wrażenie, że maksymalny zasięg osiągnie jedynie z pilotem.
    3. Certyfikacja sprzętu w Polsce będzie najprawdopodobniej znów tak długa, że cały świat zdąży podobne sprzęty sprzedać. (vide Orka)
    4. Sukces komercyjny będzie tym trudniejszy.
    kacper232 and Mike5 like this.

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airmiss Zobacz posta
    Samolotów za 1,5-2 mln dolarów nie kupują przypadkowi klienci i o dziwo nie produkują ich też przypadkowe firmy...
    No i zwykle (nie zawsze ale zwykle) ktos kto kupuje samolot w tym przedziale cenowym chce samolot 'rodzinny' a tutaj wychodzi ze to bedzie praktycznie samolot 1-osobowy bo z masa uzyteczna 400 kg wiele nie zrobisz chyba ze bedziesz latac na super krotkie trasy co troche wogole przeczy idei posiadania odrzutowca. Wystarczy porownac dane techniczne z takim Diamond D-Jet i Cirrusem SF50 ktore beda w tym przedziale cenowym a sa juz znacznie bardziej zaawansowane (D-Jet 700 godzin lotow z obiecana certyfikacja koniec 2013) ze ten Flaris to taka troche wydmuszka, dobra na jedna chuda osobe. Za $1,5 mln to ja moge miec juz dzis 3-letniego (na samolot to jak nowy) turbinowego Piper Meridian ktorym faktycznie przewioze 4-osobowa rodzine z pewnym bagazem i w relatywnym komforcie na trasie Waw-Londyn non-stop i to calkiem szybko.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 02-02-2013 o 20:25
    alien likes this.

  3. #23
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Polskie aerokluby zamowią odrzutowiec? Jakoś sobie tego w bliskiej przyszłości nie wyobrażam.

  4. #24
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Ja rozumiem, że można nie wierzyć w powodzenie wizjonerskiego projektu. Ale argumenty typ "nie ma masy, bo go nie ma" są na poziomie przedszkolnym. By zacząć pracę projektowe trzeba przyjąć jakieś założenia.
    Problem w tym, że założenia nie trzymają się kupy nawet nie w rejonach "lotniczych" standardów ale kompletnie w ogóle. Mało że nikomu w tej wydmuszce nie chciało się nawet sfake'ować jakiegoś wykresu payload vs range to jeszcze dali ciała na prostej matematyce tu. Kazali Heniowi podzielić trasę lotu przez max prędkość i "dodać trochę" na start i lądowanie, ale Heniowi się formułka w Excelu zmaściła i niechcący czasu odjął. I mamy teraz prototyp latający szybciej niż założona Vmax. Brawa.

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Są ludzie, którzy dzięki pasji i posiadanym zasobom finansowym chcą coś stworzyć. Ich raczej należy podziwiać. A czy się uda to już całkiem inna sprawa. Ale zawsze jest szansa na sukces.
    Powiem tak: wydaje mi się że przygoda pt. OLT Express powinna jednak nauczyć większość że do cudów należy podchodzić z właściwą rezerwą. W OLT sceptycyzm był zakrzykiwany własnie w ten sposób a skończyło się jak skończyło.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    1.MetalMaster kasę na pewno ma i jest zdeterminowany samolot wdrożyć, co podkreśla właściciel tej firmy.
    Metal Master kasę ma z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jeżeli znacie kogoś z branży "internetowej" to zapytajcie go co sądzi o tzw. 8.1 Albo zobaczcie szczęśliwych "laureatów" i podziwiajcie ich stronki na wordpresie za 800k.

    Na razie mamy piękne wizki, wyliczenia parametrów z brudnego palucha Króla Juliana, wystruganą (?) albo wyklejoną skorupę i tony PRu. Jak na przykład tutaj. Pozwolę sobie zacytować:

    Firma Metal Master wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego świata, zaprojektowała i przygotowała do produkcji seryjnej ultralekki samolot odrzutowy Flaris LAR 1. Model ten posiada bardzo wiele zalet. Jest wyjątkowo ekonomiczny- 1 km lotu kosztuje jedynie 20 groszy w przeliczeniu na jednego pasażera.
    Jeżeli właściciel rzeczywiście jest zdeterminowany żeby wdrożyć ten projekt to bycie bardziej przekonywującym naprawdę nie kosztowało by go aż tak wiele.
    Ostatnio edytowane przez tigga ; 02-02-2013 o 22:02 Powód: kolor czcionki
    Witt, szymonk2, aisle seat and 7 others like this.

  5. #25
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Mam podobne przemyślenia co tigga. Bardzo mi ten projekt przypomina PZL-230 Skorpion, tam też były makiety, projekty, obietnice. Tylko źródło kasy do wyciągania inne.
    Mike5 likes this.

  6. #26
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nóż mi się w kieszeni otwiera, jak czytam po raz kolejny jakąś fikcję, nastawioną na wyłudzenie pieniędzy od KBN lub UE. Dlaczego nikt w Polsce nie potrafi wziąć się za porządny, tłokowy, czteromiejscowy samolot turystyczny klasy Pipera Warrior /Arrow albo Socaty Tobago/ Trinidad, tylko wymyślają jakieś cuda wianki, które i tak nie doczekają się seryjnej produkcji? Najpierw Margański z Bielikiem, potem I-23 (najbardziej perspektywiczny prototyp - dlaczego nie rozwijany??!?!?), potem Orka, teraz to...

    Za 5 lat nikt o tym nie będzie pamiętał, firma pewnie zniknie, tylko kasa pozostanie na koncie na Seszelach.
    KZ, aisle seat, stefann and 1 others like this.

  7. #27
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Za 5 lat nikt o tym nie będzie pamiętał, firma pewnie zniknie, tylko kasa pozostanie na koncie na Seszelach.
    Nie przesadzajmy. Ja myślę, że tą unijną kasę uczciwie wydadzą projektując samolot i wypłacając sobie solidne pensje co miesiąc. A że nie wyjdzie, to inna sprawa.

    Edit: a kwestia jakiegoś małego tłokowego... rynek jest tak nasycony, że wprowadzenie kolejnej alternatywy dla Cessny jest równie proste jak wprowadzenie na rynek nowej marki samochodu.

    Edit 2: o, tu powiedzmy jest jakaś lista z czym by trzeba konkurować: http://www.aircraftcompare.com/subca...ngle-Engine/17
    aisle seat and Mike5 like this.

  8. #28
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Widzę tam co najmniej trzy konstrukcje, które powstawały "od zera" jako konkurenci Piperów i Cessn.

  9. #29
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Ja się nie znam, ale jak już się czepiamy to...
    Cytat Zamieszczone przez wywiad
    spadochronowego systemu ratunkowego
    Cytat Zamieszczone przez wywiad
    konstrukcje śmigłowe, gdzie jest on obecnie powszechnie montowany?
    Powszechnie?
    Cytat Zamieszczone przez wywiad
    najbliższego trawiastego lotniska
    Od kiedy to odrzutowce startują z trawy?

    Pozdrawiam BAS

  10. #30
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Od kiedy to odrzutowce startują z trawy?

    Pozdrawiam BAS
    A w czym problem? Skoro An-124 czy C-17 da rade to co za problem do takich pasow przystosowac nowoprojektowany lekki samolot
    alien, kacper232 and Mike5 like this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  11. #31
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Szczególnie taki, który zapewne nie wyjdzie poza etap - co najwyżej - gustownie uformowanej bryły styropianu.
    For every solution there is a problem.

  12. #32
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    to jeszcze ja dodam swoje cztery litery do tematu:
    Ten projekt ma szanse powodzenia, ale pod warunkiem ze cena samolotu będzie adekwatna do jego praktyczności. Nie oszukujmy się, jest to samolot który może być alternatywą dla Cirrusa, ale nie dla Learjeta. Jeżeli będzie kosztował tyle co Cirrus to pomysł wypali

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    to jeszcze ja dodam swoje cztery litery do tematu
    Lepiej dodaj swoje 3 grosze
    kacper232 and marjak92 like this.

  14. #34
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ElJay Zobacz posta
    Lepiej dodaj swoje 3 grosze
    4 litery lepiej brzmi lepiej bo wałkowanie na temat samolotu który nigdy nie poleci jest do d.....

  15. #35
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Skoro An-124 czy C-17 da rade to co za problem do takich pasow przystosowac nowoprojektowany lekki samolot
    Z odpowiednią ceną można wszystko, ale Flaris niby ma być tani.

  16. #36
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Z odpowiednią ceną można wszystko, ale Flaris niby ma być tani.
    Cessna 152 lata z trawy a jest tania

    A tak bardziej serio to wlot silnika już jest umieszczony w sposób ograniczający możliwość zassania śmieci z pasa, do tego należy jedynie dołożyć bardziej toporne podwozie no i nieco grubszy profil też by nie zawadził
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2009

  18. #38
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    no i wyszła stonka ziemniaczana

  19. #39

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    no i wyszła stonka ziemniaczana
    Z całym szcunkiem ale stonka jest bardziej wyrazista .Wrażenia artystyczne to jedno a bezpieczeństwo to drugie, ciężko bedzie dostrzec tak wymalowany statek powietrzny. A zespół czekaja dodatkowe testy związane z pokrywaniem powłoka malarską powierzchni kompozytowych...

  20. #40
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    Występujące w naturze statki powietrzne są malowane na wszelkie możliwe to wyobrażenia sposoby.
    Władze lotnicze, które żywo interesują się bezpieczeństwem i z tej racji nakładają na producentów rożne niewygodne obowiązki, w tej akurat sprawie milczą.

    Poza tym problem - o ile w ogóle istnieje - nabierze znaczenia dopiero wtedy, kiedy to coś zacznie latać...
    For every solution there is a problem.

Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 10-02-2017, 00:43
  2. 09-02-2017, 23:29
  3. 26-01-2017, 09:36
  4. 16-10-2015, 22:25
  5. 26-06-2015, 17:22
  6. 26-06-2015, 11:36
  7. 26-06-2015, 10:57
  8. 12-02-2015, 23:05
  9. 17-03-2014, 06:48
  10. 16-03-2014, 14:12
  11. 16-03-2014, 12:09
  12. 29-12-2013, 00:48
  13. 10-12-2013, 22:41
  14. 19-06-2013, 20:12
  15. 16-05-2013, 21:23
  16. 15-04-2013, 15:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •