Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 241
Like Tree162Likes

Wątek: Flaris - mały odrzutowiec ' Made in Poland'?

  1. #41
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Flaris (jesli bedzie) to bedzie konkurowac naprzyklad z Lancair Evolution. Cena bardzo podobna ($1,4 mln) ale Evolution lata juz dzis, ma uzdwig prawie 2 razy wiekszy - 800 kg i nawet w pelni zatankowany moze udzwignac 300 kg (4 siedzenia). Zasieg tez pokazny - 1300 mil. Jest to turboprop z silnikiem PW, ekonomiczna szybkosc przelotu okolo 285 kts (300 kts max), pulap FL280. Jest to tez konstrukcja eksperymentalna ale cena wyzej uwzglednia wynajeta firme do budowy. Typowy okres budowy - 8 miesiecy. To tylko przyczynek do dyskusji co za te pieniadze mozesz miec.



    phoca_thumb_l_LAG_aircraft_evo-1b.jpg


    phoca_thumb_l_lag_dscf9905.png
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-02-2013 o 07:10
    Mike5 likes this.

  2. #42
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Na stronce Flarisa napisano, że do prowadzenia go będzie wymagany PPL. Ciekawi mnie, czysto teoretycznie, co musiałbym zrobić mając uprawnienia wyłącznie SEPL, żeby latać takim odrzutowcem.
    W moim awatarze jest Górka. W tle.

  3. #43
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To jest frazes tyle samo warty co te ich koszty 20 gr. na km. Bedziesz musial miec type rating (wymagany na kazdy jet) a samo podejscie do TR to musisz miec IFR i iles tam godzin wylatanych na roznych 'kompleksach', ze schowanym podwoziem itp. Dodatkowo dla wyjatkowo zielonych pilotow (powiedzmy ponizej 500 h nalotu) firmy ubezpieczeniowe wlepia wlasne wymagania jak np. koniecznosc latania z mentor-pilot przez powiedzmy pierwsze 50-100 godzin. Wystarczy przesledzic losy takich amatorow-pilotow ktorzy sie dorwali do takiego Eclipse 500 przez ile poprzeczek musieli skakac aby w koncu miec uprawnienia. No i potem bulisz te 30-50 tys. USD za roczne ubezpieczenie o czym broszurka ci nie powie.

    Ale faktycznie PPL 'wystarczy', CPL i ATP nie jest wymagane.

    Na tej zasadzie można powiedzieć ze aby zostać Papiezem wystarczy być katolikiem płci męskiej bo to prawda, to sa wymagania wpisane w jakieś stare dokumenty watykanskie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-02-2013 o 10:08
    Rafalik, martineho, tigga and 1 others like this.

  4. #44

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Na stronce Flarisa napisano, że do prowadzenia go będzie wymagany PPL. Ciekawi mnie, czysto teoretycznie, co musiałbym zrobić mając uprawnienia wyłącznie SEPL, żeby latać takim odrzutowcem.
    Jak sama nazwa wskazuje SEPL nie wystarczy.

  5. #45
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    No ja wiem, że SEPL nie wystarczy. Ale nie uważacie Panowie, że to trochę dziwne, że mając PPL z SEPL mogę sobie kupić takiego An-2 i "śmigać" do woli z połową wsi na pokładzie taką pięciotonową bombą z 1200kg paliwa w zbiornikach a takiej odrzutowej popierdółki nie mogę nawet dotknąć.
    W moim awatarze jest Górka. W tle.

  6. #46
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Boeing 747-200 SIC Initial Qualification, Part 61.55

    This course provides the SIC crewmember with the necessary knowledge and skills to obtain a SIC Qualification Check, meeting the requirements of Part 61.55.
    The course is incomplete until documentation is provided for one takeoff and landing in the B747-200 aircraft.

    Prerequisites:

    • Private Pilot Certificate with Multi Engine Land
    • Instrument Rating
    Course Duration: Approximately 20 Days
    Classroom Instruction: 56:00 Hours
    System Integration Training: 24:00 Hours (16:00 hours classroom; mock-up or simulator without motion + 8:00 hours briefing)
    Simulator/Flight Training: 16:00 Hours per trainee (Level A or higher)
    Simulator/Qualification Check: 3 Hours per trainee (Level A or higher)
    Z prawnego punktu widzenia, z PPLem to można nawet i na 747 latać...
    martineho likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  7. #47

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    No ja wiem, że SEPL nie wystarczy. Ale nie uważacie Panowie, że to trochę dziwne, że mając PPL z SEPL mogę sobie kupić takiego An-2 i "śmigać" do woli z połową wsi na pokładzie taką pięciotonową bombą z 1200kg paliwa w zbiornikach a takiej odrzutowej popierdółki nie mogę nawet dotknąć.
    Bo te jety wymagaja type rating i to wszystko utrudnia i komplikuje.

    Dlatego nie widze powodu pchac sie na jeta - szybki turboprop bedzie i tanszy w eksploatacji, miec czesto wiekszy zasieg i bedzie tylko troche wolniejszy (a uwzgledniajac przystanki na paliwo moze byc i wolniejszy).
    Nie wiem jak w Polsce z An-2 ale w US jak chcesz latac czyms troche wiekszym powiedzmy jakims DHC-Beaver lub Cessna Caravan, to tez wcale nie jest to takie "PPL i jazda panie", i godzinowe i inne wymagania moga byc strome choc pewnie nikt IFR nie bedzie zadac.

  8. #48
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie wiem jak w Polsce z An-2 ale w US jak chcesz latac czyms troche wiekszym powiedzmy jakims DHC-Beaver lub Cessna Caravan, to tez wcale nie jest to takie "PPL i jazda panie", i godzinowe i inne wymagania moga byc strome choc pewnie nikt IFR nie bedzie zadac.
    W Polsce też nikt An-2 z klubu nie da Ci na gołe PPL. Trzeba się laszować itp. Ale jak sobie kupisz to latasz.
    W moim awatarze jest Górka. W tle.

  9. #49
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Ale nie uważacie Panowie, że to trochę dziwne, że mając PPL z SEPL mogę sobie kupić takiego An-2 i "śmigać" do woli z połową wsi na pokładzie taką pięciotonową bombą z 1200kg paliwa w zbiornikach a takiej odrzutowej popierdółki nie mogę nawet dotknąć.
    No chyba to tylko pozorny paradoks.
    Bo tak naprawde wszystko sie sprowadza do tego jak sie ludzie zabiaja, w jakich samolotach.
    Taki An-2 mimo swojej wielkosc jest pewnie bardzo latwym samolotem do latania, wolny, wysoko nie poleci, pewnie trudny do przeciagniecia, itp.
    A wezmiesz takiego malego 2-osobowego Lancair IVP i kupa w tym sie zabila.
    Firmy ubezpieczeniowe (FAA tez) studiuja statystyki wypadkowe i wyciagaja wnioski.
    Dodasz chowane podwozie - stawki ida do gory, dodasz drugi silnik - znowu niezle do gory, dodasz cisnieniowa kabine - stawki wariuja.

  10. #50
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Z prawnego punktu widzenia, z PPLem to można nawet i na 747 latać...
    Nie za bardzo, bo chociażby masa samolotu nie może przekraczać 5700kg :P

  11. #51
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Nie za bardzo, bo masa samolotu nie może przekraczać 5700kg :P
    A kto tak powiedział, że nie może?
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #52
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Z prawnego punktu widzenia, z PPLem to można nawet i na 747 latać...
    Jako drugi pilot to moze i tak.
    Oczywiscie type rating bedzie wymagany i cala masa rzeczy, IFR, ME, itp
    Zeby siedziec na lewym siedzeniu to musisz miec ATP i cala mase innych rzeczy.
    To troche tak jak z tymi wymaganiami na Papieza albo z gotowaniem zupy z gwozdzia
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-02-2013 o 23:27

  13. #53

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    ....
    Zeby siedziec na lewym siedzeniu to musisz miec ATP i cala mase innych rzeczy....
    Możesz wskazać zapisy JAA, że wymóg ATP jest konieczny?

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Mozna by sie pokusic o znalezienie choc jednego kapitana 747 na swiecie bez licencji ATP.. to mogloby byc bardzo pouczajace

  15. #55
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Mozna by sie pokusic o znalezienie choc jednego kapitana 747 na swiecie bez licencji ATP.. to mogloby byc bardzo pouczajace

    John Travolta ?

  16. #56

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    A on nie jest czasem pilotem 707?

  17. #57
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    John Travolta ?
    Nie jest kapitanem ani 747 ani 707, ma SIC na 707.

  18. #58
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Flaris (jesli bedzie) to bedzie konkurowac naprzyklad z Lancair Evolution.
    (...)
    To tylko przyczynek do dyskusji co za te pieniadze mozesz miec.
    I jeszcze spojrzenie od strony rzeczywistości - turboprop Evolution w towarzystwie samolotów, z którymi według Lancair można go mniej więcej porównywać, osiągowo i/lub cenowo. (Przy czym wszystkie te samoloty mają jedną wspólną cechę - wyszły poza stadium makiety i dotyczące ich dane nie są zbiorem pobożnych życzeń.)

    Cessna Mustang
    Diamond D-Jet EPIC
    LT
    EVOLUTION
    Turbine

    Piper
    Meridian
    Propjet
    DLX
    TBM
    850

    Max Cruise
    340 ktas 315 ktas 350 ktas 320ktas 260 ktas 250 ktas 320 ktas
    Range 1130nm 760nm 1396nm 1133nm 960nm 690nm 1365nm
    Ceiling FL 410 FL 250 FL 280 FL 280 FL 300 FL 260 FL 310
    Cruise
    Fuel Flow
    90-120 40-80 N/A 24-42 33-50 24-39 50-70
    Payload
    (full fuel)
    600 500 1199 837 542 400 873
    T.O. & Ldg
    Distance
    3110/2390 2372 T/O 1600/1840 1000/1000 2438/2110 1087/1020 2840/2430
    Cost $3 mil $1.5 mil $1.525 mil $1.2 mil $1.9 mil $1.6 mil $3.08 mil

    Comparisons
    For every solution there is a problem.

  19. #59

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Mała uwaga, kit do budowy Epica kosztuje obecnie $2m. Max cruise 325 KTAS. D-Jet też kosztuje w granicach $2m.

    Poza tym w warunkach europejskich żeby samolot tej klasy się sprzedał, MTOW musi być poniżej 2000 kg.
    alien likes this.

  20. #60
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Akurat jest najnowsza wiadmosc co do D-Jet, prace nad nim zostaly zawieszone, Diamond zwalnia pracownikow, po prostu nie maja pieniedzy na dalsze prace nad tym samolotem. Przepchniecie takiego samolotu przez certyfikacje nie jest latwe i wielu sie przelicza co do swoich mozliwosci.

    Faktycznie koszty zbudowanego Epic sa wyzsze, poza tym jak pisalem wyzej Evolution to faktyczny koszt $1.3-1.4 mln. Z drugiej strony jak komus odpowidada lekko uzywany samolot to widzialem na internecie Epic po 500 TT za okolo $1.8 mln.

Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 10-02-2017, 00:43
  2. 09-02-2017, 23:29
  3. 26-01-2017, 09:36
  4. 16-10-2015, 22:25
  5. 26-06-2015, 17:22
  6. 26-06-2015, 11:36
  7. 26-06-2015, 10:57
  8. 12-02-2015, 23:05
  9. 17-03-2014, 06:48
  10. 16-03-2014, 14:12
  11. 16-03-2014, 12:09
  12. 29-12-2013, 00:48
  13. 10-12-2013, 22:41
  14. 19-06-2013, 20:12
  15. 16-05-2013, 21:23
  16. 15-04-2013, 15:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •