Jest nowy film jak jeszcze ktoś nie widział.
Widać w nim trochę lotu z kokpitu.
https://www.facebook.com/FlarisLar1/...1942420874664/
Ponieważ jesteśmy na forum lotniczym, to mimo że jestem z zamiłowania internetowym hejterem, muszę napisać, że społeczeństwo płaci za tyle róznych bzdur i idiotyzmów, że osobiście bardzo się cieszę, że płacę na finansowanie polskiego małego odrzutowczyka.
Czy to będzie fruwać - nie wiem, ale fantastycznie że ktoś próbuje i że zaszedł/zaleciał aż tak daleko!
&
Jest nowy film jak jeszcze ktoś nie widział.
Widać w nim trochę lotu z kokpitu.
https://www.facebook.com/FlarisLar1/...1942420874664/
Jak tam? Nadchodzi czas na kolejną prasówkę o testach dynamicznych... Lata, czy z zazdrością przygląda się Cirrusom SF-50 Vision ćwiczącym na IEG?
Około 18 śmignął mi nad głową.
Cirrus czy Flaris?
Za Fb:
FLARIS LAR 1 rozpoczyna kolejną serię lotów✈️
W zeszłym tygodniu Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zezwolenie na kontynuację prób w locie i rozpędzanie samolotu o numerach: SP-YLE do prędkości KCAS 200 kts.
Oznacza to, że na poziomie lotu FL 310 (31000ft=9450m) Flaris będzie mógł rozwinąć prędkość ponad TAS=325 kts (600km/h).
Rozpoczynające się próby mają na celu:
zebranie charakterystyk samolotu w konfiguracji gładkiej, czyli ze schowanym podwoziem.
określenie osiągów, w tym rozpędzanie samolotu, wyznaczenie jego zasięgu, potwierdzenie jego planowanych atrakcyjnych parametrów ekonomicznych, takich jak radykalnie niższe zużycie paliwa i trzykrotnie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do innych samolotów VLJ.
Docelowo LAR1 ma osiągać prędkość przelotową 0,72 mach na poziomie FL310, TAS= 430kts (800 km/h). Projektowy zasięg samolotu wynosi ponad 1900 Nm (3500km).
Wykrakałem. A najlepsze było w komunikacie prasowym "dzięki wznowieniu operacji na lotnisku Babimost po kilkumiesięcznej przerwie"...
Oj lata ...
2020.10.01
Jest również widoczny na FR24: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-yle
Lata od kilku dni nad Babimostem. Zauważyłem że zazwyczaj w godz: 10:30 - 11:30
https://globe.adsbexchange.com/?icao=48dd64
Ma ktoś może jakieś "świeże" foto z przelotu?
Ostatnio edytowane przez radecki.p ; 22-10-2020 o 10:50 Powód: Złą nazwa miejscowości :/
Czy takie będą świeże?
2020.10.01
FLARIS LAR1 zakończył kolejny etap prób w locie. Próby były prowadzone na egzemplarzu samolotu 007 o masie startowej 1700kg.
Podczas kolejnego, 30-godzinnego, etapu prób przeprowadzono, między innymi próby stateczności i sterowności samolotu przy prędkości względem powietrza TAS równej 470km/h (250kts), na wysokości do 3050m n.p.m. (10000ft MSL).Próby wykazały:
- Rozbieg odrzutowca FLARIS LAR1 jest średnio pięciokrotnie krótszy od samolotów klasy LJ oraz VLJ i wynosi zaledwie 200m (600ft).
- Prędkość wznoszenia samolotu wynosi 6000ft/min (1800m/min) i jest niespotykana w klasie lekkich odrzutowców biznesowych. Jest ona zbliżona do prędkości wznoszenia samolotów szkolno-bojowych. Jest to wynik o połowę lepszy od tych, które osiągają dwusilnikowe lekkie odrzutowce LJ (Light Jet) oraz trzy i czterokrotnie lepsza niż samolotów klasy VLJ(Verry Light Jet) zarówno jedno i dwusilnikowych. Cena tych pierwszych rozpoczyna się od 10mln USD, zaś drugich kształtuje się pomiędzy 2,8-6 mln USD.
- Dobieg samolotu wynosi zaledwie 180m (650 ft). Dla porównania dobieg samolotów klasy LJ/VLJ wynosi pomiędzy 600-1100m.
- Rewelacyjnie niskie zużycie paliwa, poniżej 120 litrów/h (33 gal/h) dla prędkości lotu 470 km/h (TAS250 kts). Zużycie paliwa jest trzykrotnie niższe niż odrzutowców klasy VLJ oraz 50% niższe niż jednosilnikowych biznesowych Turbopropów.
Za https://flaris.pl/pl/testy-potwierdz...ym-na-swiecie/
No wszystko fajnie, tylko że flaris ma być kieszonkowym samolotem do którego niewiele się zmieći, nawet w porównaniu z Vision jetem o takim phenomie-100 nie wspominając.
Jakby z tym silnikiem była lotnia na kołach, fotel i zbiornik paliwa to pewnie rozbieg by miał 50 m a wznoszenie jak MIG-29.
Nie żebym temu projektowi nie kibicował bo kibicuję, ale ciężko tu porónywać.
Czy wiadomo jaka jest pojemność zbiorników? Ok. 100l będzie potrzebne na samą rezerwę.
"W przypadku 400 kg ładunku w kabinie, samolot może zatankować 400 kg paliwa tj 2/3 pojemności zbiornika umożliwiając czterogodzinny lot patrolowy." https://www.defence24.pl/polski-odrz...obserwacyjnych
do malucha wchodziło znacznie więcej niż trzech ludków z tyłu
Wymiary kabiny są typowe dla samochodu co najmniej klasy średniej. Flarisa można porównać z Cirrusem Vision sf50. Ten ostatni ma obszerną kabinę, ale dużo krótszy zasięg. Dla biznesmena, który każe się wozić dużymi limuzynami pewnie będzie lepszy, ale dla właściciela-pilota lotnictwa sportowego już niekoniecznie. Chyba nikogo nie dziwi, że krowy nie latają. Małe i lekkie lata lepiej. Jeśli ktoś nie ma klaustrofobii i wie o co chodzi, to będzie skłonny zaakceptować takie wymiary. Ludzie kupują sportowe samochody, w których się siedzi na poziomie gruntu z głową w podsufitce i są z nich dumni. Wszystko jest kwestią marketingu.
Zakładki