Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 386
Like Tree299Likes

Wątek: Flaris - mały odrzutowiec ' Made in Poland'?

  1. #1
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie Flaris - mały odrzutowiec ' Made in Poland'?


    Polecamy

    Witam szanownych forumowiczów. Kolega pokazał mi dziś to: Marka Flaris | Flaris

    Na początku myślałem ze to jakieś kolejne sky share ... ale wgłębiając sie w treści na www... wyszło, że ktos ma wizje... ciekawą wizje. Produkcja takiego czegoś w naszym kraju ? Ambitnie...

    Zapraszam do dyskusji.

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Na razie widac ze projekt w powijakach.
    To co widzimy zbudowane to chyba zwykla nielatajaca makieta.
    "Broszura" poza tym podaje zmylkowe dane sugerujac ze to 5-osobowy samolot ktorym do Londynu polecisz non-stop.
    Jak obliczysz jego zuzycie paliwa i wezmiesz pod uwage mizerny udzwig (400 kg) to po odliczeniu paliwa (okolo 200 kg na lot do Londynu) zostanie cos okolo 200 kg na pasazerow i bagaz - moze wystarczyc na 2 dorosle osoby.
    Juz bylo wiele na swiecie podobnych wizji-projektow ktore nawet sie od ziemi nigdy nie oderwaly, jesli ten sie oderwie to juz bedzie sukces a o wejsciu do sprzedazy, eksploatacji (zakladam ze bedzie certyfikowany) to nastepna skala marzen...
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 23-07-2012 o 22:33
    Mike5 likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ta "wizja" wydaje sie byc dziwnie podobna do Cirrusa-Jet jakkolwiek o jeszcze mniejszych gabarytach. Oczywiscie podobna wizje ma tez Diamond (D-Jet) lub Stratos.

    Mam nadzieje ze europejskie przepisy zezwalaja na taki samolot w klasie bez certyfikatu bo widze tedy jedyna przyszlosc dla tego samolotu. Zeby przepchnac cos takiego przez certyfikacje musialby za tym stac powazny inwestor, widac to na przykladzie Cirrusa lub Diamonda jakie to sa problemy pieniezno-czasowe. Oczywiscie mozna byc cynikiem i dopatrzyc sie w tym jedynie proby wyludzenia poczatkowych funduszy od tego europejskiego funduszu rozwoju ktorego logo widnieje na ich stronie internetowej....
    Mike5 likes this.

  4. #4
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Za tym stoi tylko i wyłącznie umiejętność napisania wniosku o dotację unijną na 24 mln, którą firma dostała już jakiś czas temu. Jak to z dotacjami UE bywa, projekt nie zakłada sprzedaży, a jedynie "rozwój firmy", "budowę zdolności", "stworzenie prototypu", itp.

    Firma się chwaliła w marcu 2011 r., że już za rok pokaże pierwszą sztukę...ale poczekajmy...patrząc na opóźnienia 380/787 to poslizgi się zdarzają w tej branży
    Mike5 likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    +Piper Jet.

    Temu Flarisowi jak najlepiej życzę, ale... jest brzydki.

  6. #6
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Szkoda, że projekt Bielika nie wypalił...
    Marganski Myslowski EM-10 Bielik Jet- YouTube
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    +Piper Jet.

    Temu Flarisowi jak najlepiej życzę, ale... jest brzydki.
    no co Ty ??

    jak dla mnie rewelacja, bardzo piękny

    Byłoby super gdyby projekt się udał

  8. #8
    Awatar celtic

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie

    Piękny jest przypomina mi z wyglądu kadłuba/kabiny samolot NASA Proteus ;]

  9. #9
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

  10. #10
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Ciekawie brzmi obietnica skrzydeł demontowalnych w 5 minut.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Pożyjemy zobaczymy. Papier wszystko przyjmie, ale jak trudno jest wprowadzic na rynek samolot tej klasy niech świadczy przykłąd Cirrusa. Firma z bardzo już dużym doświadczenie w produkcji i sprzedaży małych samolotów na całym śiwcie jakoś nie może sobie z wdrożeniem Vision poradzić. Prototyp oblatany w 2008 roku a seryjnej produkcji do tej pory nie ma. O wymaganym zapleczu finansowym niech świadczy fakt konieczności dofinansowania projektu Vision kwotą ponad 150 mln dolarów. A trzeba pamiętać, że Cirrus ma już ogromną rzeszę klientów czekających na ten samolot. Flaris tych klientów będzie musiał zdobywać "od zera". Szczerze powiem, że jestem mocno sceptyczny. Firma,która nigdy nawet modeli samolotów nie produkowała, porywa się na budowanie odrzutowca za 1,5 mln dolarów. Różne rzeczy już w tej branży widziałem, ale takich cudów to chyba jeszcze nigdy

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Mi się podoba. Tylko trochę szkoda, że tak mała masa startowa jest 1500 kg. Mogło by być to 2 000 kg co i tak w lotnictwie nadal byłoby naprawdę lekkie, a masa użyteczna by mogła wynosić te 500-600 kg co już by było sensowniejsze. Druga sprawa to fajnie, że się zmieścili i mówią, że wystarczy mu 250 metrów pasa. Jednak mi się wydaje, że przy 2 tonach te 400-500 metrów by tragedią nie było. Bo pasów o długości minimum 500 metrów, chyba jest wystarczająco dużo w Polsce.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Trudno mówić o masie samolotu, który nie jest jeszcze poskładany.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airmiss Zobacz posta
    porywa się na budowanie odrzutowca za 1,5 mln dolarów.
    I to calkiem wysoka cena jak na mozliwosci tego samolotu, w kazdym razie nic atrakcyjnego w cenie nie widac, moze to i dobrze bo realistyczne. Ale zgadzam sie z powyzszym, kaktus mi na dloni wyrosnie jak ten samolot kiedykolwiek zostanie oddany do rak klienta chyba ze to bedzie od poczatku konstrukcja eksperymentalna. Prosze zauwazyc ze taki dlugi wywiad, zachwalanie, strona internetowa i ani slowa o tym kluczowym zagadnieniu.
    KZ and Mike5 like this.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Trudno mówić o masie samolotu, który nie jest jeszcze poskładany.
    Trudno mówić o zużyciu paliwa samolotu, który nie ma masy. A mimo to mówią.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    A mimo to mówią.
    Na zasadzie ze na papierze rozne cuda mozna tworzyc...
    Mike5 likes this.

  17. #17
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Ja rozumiem, że można nie wierzyć w powodzenie wizjonerskiego projektu. Ale argumenty typ "nie ma masy, bo go nie ma" są na poziomie przedszkolnym. By zacząć pracę projektowe trzeba przyjąć jakieś założenia. B787 jeszcze też nie było, a już wszyscy dyskutowali o jego wadze i zużyciu paliwa. Może przykład chwilowego nielota nie jest najlepszy
    Są ludzie, którzy dzięki pasji i posiadanym zasobom finansowym chcą coś stworzyć. Ich raczej należy podziwiać. A czy się uda to już całkiem inna sprawa. Ale zawsze jest szansa na sukces.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  18. #18

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Wy się śmiejecie, a samolot zaprojektował współtwórca m.in. Wilgi czy Orlika, także konstrukcja może być całkiem przemyślana.

  19. #19
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacper232 Zobacz posta
    Wy się śmiejecie, a samolot zaprojektował współtwórca m.in. Wilgi czy Orlika, także konstrukcja może być całkiem przemyślana.
    Byloby milo. Tyle,ze kasa ma tu niebagatelne znaczenie,by prototyp polecial
    Come on Arsenal--))

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kacper232 Zobacz posta
    Wy się śmiejecie, a samolot zaprojektował współtwórca m.in. Wilgi czy Orlika, także konstrukcja może być całkiem przemyślana.
    Tylko pytanie czy Flarisa też zamowią w ramach gospodarki planowej polskie aerokluby i wojsko. Tak jak na rynku były lepsze konstrukcje od Wilgi i Orlika, tak i Flaris będzie miał silną konkurencję. Samolotów za 1,5-2 mln dolarów nie kupują przypadkowi klienci i o dziwo nie produkują ich też przypadkowe firmy...

Strona 1 z 20 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 10-02-2017, 00:43
  2. 09-02-2017, 23:29
  3. 26-01-2017, 09:36
  4. 16-10-2015, 22:25
  5. 26-06-2015, 17:22
  6. 26-06-2015, 11:36
  7. 26-06-2015, 10:57
  8. 12-02-2015, 23:05
  9. 17-03-2014, 06:48
  10. 16-03-2014, 14:12
  11. 16-03-2014, 12:09
  12. 29-12-2013, 00:48
  13. 10-12-2013, 22:41
  14. 19-06-2013, 20:12
  15. 16-05-2013, 21:23
  16. 15-04-2013, 15:51

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •