Strona 14 z 17 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 280 z 329
Like Tree68Likes

Wątek: Nie lataj na pusto - zmontuj paxa

  1. #261
    Awatar YankesShow

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Koszalin/Iława

    Domyślnie


    Polecamy

    50min lot C150 w Polsce za 500zł to chyba niezbyt korzystna cena? Przy założeniu że potrzebuję fakturę

    btw. Winkedostałem wiadomośc od Ciebie ale nie mogę odpisać, podaj jakieś namiary na siebie


    Facebook: Zalatani

  2. #262

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Gdyby ktoś chciał polatać z EPBC lub EPML to zapraszam na priv

  3. #263

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YankesShow Zobacz posta
    Jest szansa żeby z kimś polatać na północy polski za kwotę ok 300-400zł? Tylko będę potrzebował fakturę na usługę.
    Fakturę może Ci wystawić linia lotnicza. ATO może wykonywać jedynie niekomercyjne loty zapoznawcze. Chyba, że będzie to kombinacja w stylu faktura za zdjęcia lotnicze albo inne podobne, ale nikt rozsądny nie chce sprowadzać na siebie kłopotów. Generalnie ten wątek jest "śliski" bo pilot z licencją PPL nie może nikogo wozić "za pieniądze". I jak to mówią "fajnie jest, dopóki jest fajnie". Ale niech się zdarzy wypadek, pojawi roszczenie o odszkodowanie, pax zezna, że on zapłacił za wożenie go i przestanie być fajnie.

  4. #264
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kyniu Zobacz posta
    pax zezna, że on zapłacił za wożenie go
    Co przy podziale kosztów jest raz że półprawdą, a dwa że zwykłym byciem człowiekiem sku...rczonym światopoglądowo

  5. #265

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Warto dodać, że mając licencję, nie musisz wypożyczać samolotu od ATO, tylko np. od prywatnej osoby i podpisać z nią umowę ma wynajem. Taką umowę można też podpisać z ATO (o ile będzie zainteresowana) i wtedy to nie są jakieś loty zapoznawcze czy zdjęcia.

  6. #266

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Co przy podziale kosztów jest raz że półprawdą
    Mógłby zapłacić i symboliczną złotówkę, nadal byłby to lot komercyjny.

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    a dwa że zwykłym byciem człowiekiem sku...rczonym światopoglądowo
    Podejmiesz to ryzyko przekonania się kto jakim jest człowiekiem?

  7. #267
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kyniu Zobacz posta
    Mógłby zapłacić i symboliczną złotówkę, nadal byłby to lot komercyjny
    1. Czyli jak jadę z kolegą furą i się dorzuca do paliwa to jest to przewóz osób?
    To nawet US nie ma takiej wykładni, ergo BBCar jeszcze działa ;-)

    2. Podejmuję się
    Ktoś kto dla wspólnej frajdy, a nawet i "korzyści" [i jak rozumiem akceptując kwestie prawne/ubezpieczeniowe] zgadza się na rzecz nie do końca halo w sensie obowiązujących sztywnych przepisów, a później w razie W się z tego wycofuje jeszcze pogrążając pilota [a tego dotyczył mój cytat], jest delikatnie powiedziawszy gnomem i tyle mam do powiedzenia w temacie.
    Nawet uwzględniając to że tonący brzydko się chwyta.

  8. #268

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    1. Czyli jak jadę z kolegą furą i się dorzuca do paliwa to jest to przewóz osób?
    To nawet US nie ma takiej wykładni, ergo BBCar jeszcze działa ;-)
    Nie. Komercyjny przewóz osób ma dużo więcej obwarowań. US wiele razy wypowiadał się na temat legalności BlaBlacar i to jest legalne. Natomiast prawo lotnicze jest w tym względzie znacznie bardziej surowe a na dlapilota.pl temat był kilka razy poruszany przez Mikołaja Doskocza.
    Kazor likes this.

  9. #269

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kyniu Zobacz posta
    Mógłby zapłacić i symboliczną złotówkę, nadal byłby to lot komercyjny?
    Czy ty masz wszystkich w domu?

    Szczerze. Jestem pilotem, kolega chce się przelecieć i zobaczyć miasto "z góry". Ja mówię spoko, ale nie mam kasy do szastania dla zabawy, a to niestety drogi sport. On mówi spoko - zrzućmy się po połowie na wynajem samochodu - ja nie umiem pilotować ale ty tak, oboje będziemy mieli z tego fun. Czy łamiemy twoim zdaniem jakieś przepisy? To jakaś bzdura. Nikt mi nic nie płaci i żadnej komercji tu nie ma, tylko podział kosztów wynajmu samolotu. Podobnie jak w dwie rodziny na wakacjach pożyczasz jedno auto a prowadzi tylko jedna osoba bo reszta nie ma prawa jazdy. Jak kupisz paczkę chipsów na pół to twoim zdaniem "sprzedałeś komuś" pół paczki i powinieneś na tym rozliczyć VAT / rozpoznać przychód i bóg wie co jescze?

  10. #270

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Tak jak przypuszczałem, nie ma sensu nawet zaczynać dyskusji. Fascynujące jest tylko, że na egzaminie SPL/PPL jest przedmiot "prawo lotnicze". Ale chyba nie ma sensu pytać, kto cokolwiek poza boruchem przeczytał.

  11. #271

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Może i nie ma, przepis jest jaki jest, kwestia jego interpretacji. W przepisach FAA jest to wprost określone, że można pod warunkiem, że udział kosztu ponoszony przez pilota nie przekracza jego udziału w "osobach na pokładzie". W przepisach europejskich wprost takiego zapisu nie ma, ale zgodnie z PART-FCL 205a masz:

    "The privileges of the holder of a PPL(A) are to act without remuneration as PIC or co-pilot onaeroplanes or TMGs engaged in non-commercial operations."

    Dzieląc koszty wynajmu samolotu z dodatkową osobą / osobami, który punkt ww. przepisu się narusza? Czy jest to operacja komercyjna? Moim zdaniem nie (wynika to z definicji działalnośi gospodarczej), czy jest "za wynagrodzeniem"? bo taka jest definicja słowa "remuneration"? Jeśli tak to gdzie jest to wynagrodzenie? Jeśli osoba od której wynajmuje samolot, przykłądowo da mi zniżkę na lot polegający na jego zabraniu samolotu do serwisu to czy jest to wynagrodzenie czy rabat?

  12. #272

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Zanim sobie wydrapiecie oczy...

    Cytat Zamieszczone przez ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 379/2014z dnia 7 kwietnia 2014 r.
    ...4) w art. 6 wprowadza się następujące zmiany:...
    „4a. Na zasadzie odstępstwa od art. 5 ust. 1 i 6, następujące operacje przy użyciu statków powietrznychz napędem silnikowym innych niż skomplikowane statki powietrzne mogą być prowadzone zgodnie z przepisami załącznika VII: a) loty, w których kosztach partycypują osoby fizyczne, pod warunkiem że w bezpośrednich kosztach partycypują wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie statku powietrznego, w tym pilot, a liczba osób partycypujących w bezpośrednich kosztach wynosi maksymalnie sześć;
    Mówiąc językiem zwykłych ludzi - z przewozu wyłączono loty w których zabierasz podróżnego który partycypuje w kosztach pod warunkiem że pilot na tym nie zarobi.
    Kazor and Buashy like this.

  13. #273

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    A no właśnie, tak mi się kojarzyło że gdzieś był taki przepis ale nie mogłem znaleść teraz za Chiny. Dzięki Krótka Prosta.
    Kazor likes this.

  14. #274
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kyniu Zobacz posta
    Mógłby zapłacić i symboliczną złotówkę, nadal byłby to lot komercyjny.
    Bzdura kompletna. Lot komercyjny jest dopiero wtedy, jak pilot zarabia na wożeniu kogoś lub czegoś a nie jak mu się ktoś do kosztów dorzuci. Jest wyraźne stanowisko ULC w tej sprawie wydane na podstawie Prawa Lotniczego, więc nie rozpowszechniaj takich herezji.
    Kazor likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  15. #275

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Jest wyraźne stanowisko ULC w tej sprawie
    A wskażesz źródło?

  16. #276
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A proszę bardzo:

    art.6 ust.4a pkt. a) rozporządzenia Komisji UE Nr965/2012
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #277

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    ....Lot komercyjny jest dopiero wtedy, jak pilot zarabia na wożeniu kogoś lub czegoś ....
    Zachowałbym daleko posuniętą ostrożność w takim definiowaniu lotu komercyjnego.

    Lot (operacja) komercyjny:
    Cytat Zamieszczone przez ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) nr 216/2008
    ... oznacza użytkowanie statku powietrznego za wynagrodzeniem lub na zasadzie innego świadczenia wzajemnego....
    a więc nie jest determinowany tym czy pilot na tym zarabia, ale tym czy ktoś za ten lot (operację) zapłacił.

  18. #278
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    5250N01911E

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Lot (operacja) komercyjny:
    Zamieszczone przez ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) nr 216/2008
    ... oznacza użytkowanie statku powietrznego za wynagrodzeniem lub na zasadzie innego świadczenia wzajemnego....
    a więc nie jest determinowany tym czy pilot na tym zarabia, ale tym czy ktoś za ten lot (operację) zapłacił.
    Czy pokrycie kosztów (nawet w 100%) można uznać za wynagrodzenie?
    TWM likes this.

  19. #279
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Zachowałbym daleko posuniętą ostrożność w takim definiowaniu lotu komercyjnego.
    Taką interpretację usłyszałem bezpośrednio od przedstawiciela ULC.

    a więc nie jest determinowany tym czy pilot na tym zarabia, ale tym czy ktoś za ten lot (operację) zapłacił.
    Jest wyraźnie napisane "za wynagrodzeniem". To, że ktoś zwrócił pilotowi część kosztów wynajmu samolotu, to nie oznacza dla pilota żadnego wynagrodzenia. Wynagrodzenie to świadczenie za wykonanie jakiejś pracy, a nie zwrot kosztów.

    Czy jak kupisz kratę piwa a następnie odsprzedasz część kumplom po cenie zakupu to musisz mieć koncesję na obrót alkoholem ?

    Znam ludzi, którzy pracując w branży niezwiązanej z lotnictwem używają samolotu do przemieszczania się po kraju lub dalej a następnie pracodawca zwraca im koszty wynajmu samolotu, albo wrzucają to w koszty własnej firmy. Wszystko z PPL.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  20. #280

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Buashy, generalnie zgadzam się z tym co napisałeś - jedynie na co chciałem zwrócić uwagę że nie możemy definiować lotu komercyjnego jedynie na podstawie tego czy pilot otrzymuje za ten lot wynagrodzenie czy też nie.

    Dla przykładu - mamy Aeroklub Fajny który w ramach swojej działalności statutowej prowadzi szkolenia szybowcowe dla swoich członków. Hole odbywają się za samolotem a pilotem holówki jest Janek Kowalski który jako członek Aeroklubu Fajnego nie pobiera za to wynagrodzenia, bo realizuje to w ramach treningu własnego. Bez wątpliwości w tym przypadku mamy do czynienia z operacją niekomercyjną - lotem niekomercyjnym.
    Pewnego dnia na lotnisku wylądował swoim prywatnym szybowcem Piotrek Nowak. Warunki termiczne były dobre, ale chłop zwyczajnie zszedł za nisko na przeskoku i musiał siadać... Piotrek stwierdził - po grzyba będę gonił samochód z wózkiem przez pół Polski, skoro chłopaki mogą mnie wyholować i spokojnie polecę w swoją stronę. Dogadał się z kierownictwem Aeroklubu Fajnego, ustalili kwotę, Piotrek zapłacił a Janek go wyholował.
    I w mojej opinii, mimo iż Janek za ten hol też nie otrzymał wynagrodzenia, to lot ten był już operacją komercyjną....

    Tak, tak - wiem że to rozważania akademickie, ale jeśli wyobraźnia podsunie nam dalszy czarny scenariusz tej historii, czyli że w trakcie tego holu dochodzi do wypadku, to zaczynają się "schody"...

Strona 14 z 17 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •