Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 412
Like Tree22Likes

Wątek: Lotnictwo ultralekkie

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Nowe zasady rejestrowania samolotów ultralekkich


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    W maju i czerwcu (w zaleznosci od przepisu) weszly w zycie przepisy Rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2005 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy - Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących użytkowania tych statków (Dziennik Ustaw nr 107 z dnia 17 czerwca 2005 r., poz. 904).

    Reguluje ono szczegolowo prawne aspekty istnienia statków powietrznych, których charakterystyka uzasadnia ich szczególne traktowanie, czyli: lotni, paralotni, motolotni, spadochronów, modeli latających, ale także statków powietrznych kategorii ultralekki. Jedną ze zmian zawartych w Załączniku nr 5 rozporządzenia są przepisy odnośnie oznakowania tych statkow powietrznych, mowiące między innymi:

    8.2.1. Na burcie kadłuba statku powietrznego przy każdym wejściu do kabiny umieszcza się napis: "ULTRALEKKI" wykonany literami o wysokości co najmniej 4 cm.

    Z kolei Załącznik nr 7 precyzuje zasady prowadzenia ewidencji statków powietrznych:

    2.2. Statki powietrzne wymienione w pkt 1.2.1 otrzymują znak ewidencyjny złożony z grupy czterech liter.

    Słowo stalo sie ciałem: na uroczystosci 70-lecia Aeroklubu Pomorskiego w Toruniu w sobotę 3 września wiceprezes Aeroklubu RP, znany pilot Włodzimierz Skalik przybył samolotem Evektor EV-97, zarejestrowanym jako SP-SACZ i opatrzonym przepisowym napisem na kadłubie.

    No wreszcie sie doczekaliśmy
    http://lotnictwo.net/doc.php?doc=05092401

  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Budowa samolotu ultralekkiego

    Archiwum tematu na lotnictwo.fora.pl
    http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3246
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  3. #3
    evela_evela
    Goście

    Domyślnie Lotnictwo ultralekkie

    Wszystko na temat lotnictwa ultralekkiego proszę kierować do tego tematu.



    Czy żeby wystartowac samolotem ultralekkim to trzeba miec jakies pozwolenie, i czy mozna swobodnie takim samolotem latać po uni europejskiej?

  4. #4
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to oczywiście można latać ale tylko w przestrzeni niekontrolowanej, do pewnej wysokości,i tylko w Polsce. Żeby latać w kontrolowanej przestrzeni musisz dodatkowo wyrobić sobie "Uprawnienie do lotów kontrolowanych VFR".

    Ze strony Aeroklubu Warszawskiego:

    Pilot samolotu Ultralekkiego

    Świadectwo kwalifikacji nie jest tym samym co licencja, wiążą się z nim pewnego rodzaju ograniczenia. Pozwala ono na wykonywanie lotów na samolotach sklasyfikowanych jako ultralekkie wyłącznie w granicach naszego kraju oraz nieodpłatne przewożenie podróżnych na ich pokładzie.
    Wlot w przestrzeń kontrolowaną (np. wokół dużych lotnisk typu Warszawa-Okęcie, Kraków-Balice, czy Łódź-Lublinek) wymaga uzyskania odpowiedniego uprawnienia dodatkowego.

  5. #5
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    wyłącznie w granicach naszego kraju
    A czemu tak


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #6
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Może trochę inny temat odnoście ultra. Gdzieś już była mowa jak to beznadziejnie liczy się godziny do nalotu z tych samolotów i zaciekawiło mnie to jak dokładnie, więc oto moje wyniki badań. Niestety nie pamiętam gdzie o tym była mowa, więc pisze tu.
    Są przypadki kiedy liczone jest nawet 100% nalotu.
    Np. mając już licencję PPL i chcąc zrobić uprawnienie IR trzeba mieć m.in. 50h solo na przelotach i to można wylatać na ultra i liczy się wszystko.
    Nalot z ultra nie liczy się tylko jako do szkolenia na wyższą licencję. Czyli chcą robić PPL zaliczą nam chyba tylko 10% i max 10h z ultra, więc się nie opłaca.
    a teraz powracając do PPL+IR i ultra. Można wylatać na ultra 50h na przelotach zrobić IR, ale jeśli potem chcemy robić CPL to już te 50h nam się nie policzy.
    Reasumując jak ktoś chce poprzestać na PPL i tylko wpisywać tam uprawniania, to ultra są jak najbardziej do zaakceptowania oczywiście po zrobieniu PPL.
    Jeśli jednak ktoś dąży do CPL lub ATPL to nie ma co wsiadać do tych samolotów.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To ladnie sie ktos mogl naciac jak chcial sobie oszczedzic te 100zl na godzinie lotu i robil np dowodczy do CPLa...

  8. #8
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Jeśli jednak ktoś dąży do CPL lub ATPL to nie ma co wsiadać do tych samolotów.
    OK a jak sie chce isc na PRZ
    Na PPL mnie nie stac,wiec ULMy to dla mnie jedyna mozliwosc zeby przed studiami zrobic trochę h na samolotach silnikowych


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jak chcesz iśc na pilotaż na PRz to masz trochę czasu, to jest specjalnośc na którą można się starac dostac po 3 (bodajże) semestrze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    dostac po 3 (bodajże) semestrze.
    Na pewno po trzecim semestrze. Trzeba się jednak liczyć z tym, że nie każdy będzie mógł sobie na to pozwolić (trzeba mieć odpowiednią średnią).
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Trzeba się jednak liczyć z tym, że nie każdy będzie mógł sobie na to pozwolić (trzeba mieć odpowiednią średnią).
    A to nie problem-bede z dala od domu to chocby z nudow sie przyloze,bo jak chce to potrafie


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    chocby z nudow sie przyloze
    Świetny argument W takim razie życzę powodzenia...i ciągłej nudy.

    Oczywiście średnia to nie wszystko, zdrówko musi być itd
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  13. #13
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Może zamiast ultra lepiej tą kasę wydać na szybowce, bo z szybowców dostaniesz jakieś punkty, a z ultra nie jestem pewien, poza tym potem cały czas będziesz żałował, jak zaczniesz liczyć godziny do PPL, CPL...
    Najlepiej dokładnie się dowiedzieć jak to jest z tym nalotem. Bo sam nalot tak dużo pkt nie daje jak np PPL, czy licencja szybowcowa (choć ta mniej). Bo jak Ci zaliczą np 10% nalotu z ultra to nie wiem czy jest to warte.

  14. #14
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Lepiej dozbieraj jeszcze i zrob PPL'a, masz jeszcze czas...

  15. #15
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Lepiej dozbieraj jeszcze
    Doskonałe stwierdzenie, czasem jednak nie ma się możliwości "dozbierać"...nawet w ciągu paru lat, więc jednak w takim wypadku lepsze zdecydowanie będzie szkolenie szybowcowe.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  16. #16
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No dobra,szybowce tak czy owak zrobie,a co z PPG,tam tez sie licza godziny


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  17. #17
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Kolejne pytanko,czy mając PPL a latając ULM zalicza się godziny jak do PPL Pytam bo może jednak zrobię PPL a gdybym mógł zaliczać godzinki "po normalnym kursie" na ULM mógłbym taniej się nalatać przed PRZ


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  18. #18
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    liczy sie jakistam procent, prawie, ze nic...

  19. #19
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ech no to chyba trzeba będzie zająć się kolportażem materiałów reklamowych


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  20. #20
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie


    Polecamy

    Hmm tak sobie pomyślałem,a gdyby w jakiś sposób podwyższyć masę ULMa do 500 kg i zarejestrować go jako normalny,"duży" samolot Wydaje mi się że konstrukcja (oczywiście solidniejszych maszynek) powinna utrzymać te parę kilo więcej,no i wtedy możnaby sobie tanio nabijać godziny do PPL Ale to pewnie niemożliwe bo wszyscy by tak robili


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 18-01-2017, 21:31
  2. 10-08-2016, 14:19
  3. 23-06-2015, 20:15
  4. 14-12-2014, 15:46
  5. 08-09-2014, 22:36
  6. 18-08-2014, 19:39
  7. 31-01-2014, 20:41
  8. 11-12-2013, 16:16
  9. 07-11-2013, 13:31
  10. 17-09-2013, 19:08
  11. 04-08-2013, 11:12
  12. 03-07-2013, 13:03
  13. 03-06-2013, 21:19
  14. 30-05-2013, 23:12
  15. 26-05-2013, 23:24
  16. 05-05-2013, 10:48
  17. 06-03-2013, 12:15
  18. 25-02-2013, 19:04
  19. 04-02-2013, 21:52
  20. 23-01-2013, 09:44
  21. 13-01-2013, 19:45
  22. 25-11-2012, 14:27
  23. 24-10-2012, 19:21
  24. 23-10-2012, 22:35
  25. 09-09-2012, 21:35
  26. 09-09-2012, 18:46
  27. 02-09-2012, 22:15
  28. 31-07-2012, 15:06
  29. 17-07-2012, 19:35
  30. 11-07-2012, 20:30
  31. 08-07-2012, 14:57
  32. 01-07-2012, 20:16
  33. 29-06-2012, 09:44
  34. 11-06-2012, 20:17
  35. 31-05-2012, 17:08
  36. 12-03-2012, 16:38
  37. 23-02-2012, 16:46
  38. 30-01-2012, 14:31
  39. 28-01-2012, 22:09
  40. 23-01-2012, 09:34
  41. 22-12-2011, 10:02
  42. 08-12-2011, 21:48
  43. 03-11-2011, 16:07
  44. 07-10-2011, 21:46
  45. 25-09-2011, 15:36
  46. 16-07-2011, 22:27
  47. 12-05-2011, 23:02
  48. 12-04-2011, 19:34
  49. 03-04-2011, 10:54
  50. 16-02-2011, 21:10

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •