Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree9Likes
  • 1 Post By Marek156sw
  • 8 Post By Behemot

Wątek: Pytanie - śmigłowiec TVN

  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Pytanie - śmigłowiec TVN


    Polecamy

    Witam,

    Mam takie pytanie, mianowicie podczas obecnego lata po nawałnicach jakie przeszły nad Warmią i Mazurami, TVN robiąc relację latał robinsonem nad Bisztynkiem. W centrum Bisztynka stały wozy transmisyjne poszczególnych polskich stacji informacyjnych i dużo kamer. W pewnym momencie śmigłowiec wylądował przy samych wozach transmisyjnych, nikt nie zabezpieczał terenu, nikt nie odganiał stojących tam ludzi. Robinson siadł, postał chwilę i odleciał. Czy wszystko odbyło się zgodnie z prawem? Pytam w kontekście ostatniej sytuacji eurocoptera LPR który nie mógł wylądować bodajże w Gostyniu na stadionie, bo teren nie był zabezpieczony a miał być to standardowy transport pacjenta.

    Pozdrawiam
    harnas

  2. #2
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Lądowanie w terenie przygodnym, jak pilot bierze na siebie odpowiedzialność to juz jego sprawa co sie będzie działo. Generalnie u mnie pod firmą też prezes się zjawia i na trawce ląduje.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    LPR rządzi się swoimi prawami.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Koledzy, trochę uwagi i zrozumienia. LPR wykonuje loty - na ratunek oraz loty transportowe chorych. Dwa różne charaktery wykonywanych zadań ograniczone przepisami dotyczącymi wykonywania lotów.
    pyza_snk likes this.
    Marek156-DPWAW

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Inną sprawą jest, że to nie pilot LPR decyduje o akcji, ale 'centrum' które ma trochę inne spojrzenie na świat (dziurawe prawo ponad wszystko)

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    U nas jak zawsze schizofrenia, jak dojdzie do wypadku to "gdzie były procedury", jak są procedury to że biurokracja.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Nowy Sacz

    Domyślnie

    To ja się podepnę... Ostatnio jadę sobie rowerkiem a tu jakiś pan ląduje małym śmigłowcem obok domu Miał przestrzeń może 100x200 metrów z 2 stron domy z 1 słupy i linie prądu. I tak właśnie sobie myślałem czy to zgodne z przepisami i czy piloci mogą sobie lądować gdzie popadnie?
    RNAV spotter

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przecież nie wylądował gdzie popadnie.

  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamillos Zobacz posta
    I tak właśnie sobie myślałem czy to zgodne z przepisami i czy piloci mogą sobie lądować gdzie popadnie?
    Ważne, na czyim placu. Śmigłowiec i lądowiska - pytanie laika

    ... i linie prądu.
    To akurat żaden problem - linia prądu jest bytem idealnym i nie da się o nią zahaczyć.
    For every solution there is a problem.

  10. #10
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    AFAIK na takim innym miejscu można legalnie lądować, ale tylko do iluś tam operacji w roku. Powyżej tego musi chyba być zarejestrowane jako lądowisko.

  11. #11
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Inną sprawą jest, że to nie pilot LPR decyduje o akcji, ale 'centrum' które ma trochę inne spojrzenie na świat (dziurawe prawo ponad wszystko)
    "CENTRUM" akurat miało właściwe spojrzenie na tą sprawę...
    Istotą LPR są loty HEMS czyli loty do zdarzeń, wypadków, zachorowań - rzeczy NAGŁYCH i zagrażających życiu - z udzieleniem pomocy medycznej i przekazaniu (przetransportowaniu) do miejsca, w którym pacjent znajdzie się pod wykwalifikowaną opieką medyczną. Tym miejscem jest SZPITAL z SOR-em. To w SZPITALU a nie w fabryce gwoździ są odpowiednie urządzenia oraz odpowiedni personel, którego zadaniem jest dalsza opieka i leczenie pacjenta, który został odpowiednio zaopatrzony przez zespół LPR.
    Natomiast TRANSPORT MEDYCZNY to działalność niejako dodatkowa, która obwarowana jest - niestety - zupełnie innymi przepisami, nie tylko medycznymi ale także lotniczymi. Patrz odpowiednie zapisy w JAR-ach odnośnie przewoźnika lotniczego wykonującego operacje HEMS i EMS.
    Totalna BZDURĄ jest więc "pieprzenie", że to LPR jest "be" i lata tylko po wybrańców z grubym portfelem.
    Może w końcu ktoś zapyta Pana Dyrektora Szpitala z Gostynia za co bierze pieniądze...?
    Tak to jest - niestety - że w małej miejscowości rządzą: wójt, pleban, lekarz i policjant do spóły...
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  12. #12

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    to ja trochę z innej strony zahaczę o ten sam temat. DirectSky z Mielca zaczął ostatnio sprowadzać do Polski CubCraftery - swoją drogą fenomenalne samoloty, świetne STOLe i tak się zastanawiałem czy można w Polsce LEGALNIE latać takim STOLem na łąkę, pole czy plażę i tam lądować, czy też można w ten sposób pozbyć się licencji? Spytałem o to swojego instruktora od PPL i powiedział, że w Polsce nie wolno chyba że na dziko, bez włączonego radia niczym pilot motolotni. To jak to w końcu jest?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli chcemy to robić częściej niż 12 razy w roku (chociaż to dyskusyjne), trzeba przejść ścieżkę formalna opisaną w tym rozporządzeniu:
    Dziennik Urzędowy z 25 kwietnia 2008 poz. 37 - INFOR.pl

    Bardziej "dla ludzi" jest to opisane tutaj: Samoloty ultralekkie, wytwórnia ultralightów, samolotów ULM ULL

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •