Już od pewnego czasu obserwuję zmagania różnych czynnikow o przyszłość EPZA . Jedną zkart przetargowych są plany budowy w Zamościu samolotow. A oto konkrety Cialis levitra viagra ť Online Healthcare - APPROVED Canadian pharmacy. Guaranteed Quality! Budowa samolotu z udziałem PWSZ Firma AT-P AVIATION sp. z o. o. Antoniewski & Panas z Warszawy przystępuje do budowy prototypu samolotu pod roboczą nazwą AT-6. Projekt zakłada powstanie 4-miejscowego dwusilnikowego samolotu. Prace potrwają 3 lata. Koszt projektu przekracza 10 mln zł, z czego 7 mln zł spółka już pozyskała z UE. Prototyp samolotu będzie powstawał w kilku miejscach, m.in. w Warszawie, Mielcu i Zamościu. Część prac, która będzie wykonywana w Zamościu będzie odbywała się we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. Szymona Szymonowica w Zamościu. To właśnie wykorzystanie laboratoriów naszej uczelni i powiązanie kształcenia inżynierów lotniczych w dwóch specjalizacjach, tj. eksploatacja samolotów i śmigłowców oraz budowa samolotów z produkcją samolotów jest nową jakością w życiu uczelni. Właściciele firmy podkreślają, że chcieliby aby w Zamościu powstał zakład produkcyjny. Przy zakładzie mogłyby powstać także inne podmioty, w których byłyby produkowane podzespoły. Na pewno region zyskałby, gdyby taka fabryka mogła być zlokalizowana przy lotnisku w Mokrem. Właściciele chcieliby aby część produkcyjna i serwisowa firmy zlokalizowana była w Zamościu. Jak mówi konstruktor samolotu i współwłaściciel spółki „jest to przedsięwzięcie na dziesiątki lat, a nie na jeden sezon”. Docelowo produkcja wynosiłaby ok. 100 szt. samolotów rocznie, a pierwsze egzemplarze przeznaczone do sprzedaży zostaną wyprodukowane w 2016 roku. Jednak aby taka inwestycja mogła być realizowana w Zamościu, niezbędny jest betonowy pas na lotnisku Mokre i zgoda na wybudowanie zakładu produkcyjnego w pobliżu pasa. Prezydent Miasta Zamość, Starosta Zamojski i Wójt Gminy Zamość wspólnie wystąpili do Wojewody Lubelskiego z wnioskiem o przekazanie lotniska. Decyzja ma zostać podjęta po 31 sierpnia br. Niezależnie od decyzji Wojewody, właściciele firmy zapewniają, że samolot powstanie; otwartą sprawą pozostaje miejsce jego produkcji.
Naprawdę mamy już Orkę? Chyba wciąż mamy mieć...
For every solution there is a problem.
Niech kupują Tecnamy.
Panu Antoniewskiemu radzę zmienić oznaczenie, bo AT-6 już ma w ofercie Hawker Beechcraft - może być pozew...
Za mało?
Jeżeli chodzi o silnik to jak latam samolotem z Rotaxem to zawsze leję 100LL i nigdy żadnych problemów nie miałem od strony eksploatacji. Być może są jakieś ograniczenia techniczne, ale i tak przeglądy są co 50h.
Mało. 90 KIAS to minimalna sensowna prędkość na podejściu IFR, a w szkoleniu ME wypadałoby wymagać więcej.
Jak dla mnie kluczowym zdaniem w pięrwszym poście jest: "Koszt projektu przekracza 10 mln zł, z czego 7 mln zł spółka już pozyskała z UE." Z tych 7 milionów opłaca się sowicie wszystkich biorących udział w projekcie, a jego wynik? Tak w sumie to nie jest wymagany. Wystarczy pewnie makieta w skali 1:2 i trochę wyników badań.
Oczywiście chciałbym się mylić, ale widziałem realizację kilku projektów współfinansowanych przez UE...
Zakładki