Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree5Likes
  • 4 Post By alien
  • 1 Post By djozwiak

Wątek: Nowy samolot AT6

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie Nowy samolot AT6


    Polecamy

    Już od pewnego czasu obserwuję zmagania różnych czynnikow o przyszłość EPZA . Jedną zkart przetargowych są plany budowy w Zamościu samolotow. A oto konkrety Cialis levitra viagra ť Online Healthcare - APPROVED Canadian pharmacy. Guaranteed Quality! Budowa samolotu z udziałem PWSZ Firma AT-P AVIATION sp. z o. o. Antoniewski & Panas z Warszawy przystępuje do budowy prototypu samolotu pod roboczą nazwą AT-6. Projekt zakłada powstanie 4-miejscowego dwusilnikowego samolotu. Prace potrwają 3 lata. Koszt projektu przekracza 10 mln zł, z czego 7 mln zł spółka już pozyskała z UE. Prototyp samolotu będzie powstawał w kilku miejscach, m.in. w Warszawie, Mielcu i Zamościu. Część prac, która będzie wykonywana w Zamościu będzie odbywała się we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. Szymona Szymonowica w Zamościu. To właśnie wykorzystanie laboratoriów naszej uczelni i powiązanie kształcenia inżynierów lotniczych w dwóch specjalizacjach, tj. eksploatacja samolotów i śmigłowców oraz budowa samolotów z produkcją samolotów jest nową jakością w życiu uczelni. Właściciele firmy podkreślają, że chcieliby aby w Zamościu powstał zakład produkcyjny. Przy zakładzie mogłyby powstać także inne podmioty, w których byłyby produkowane podzespoły. Na pewno region zyskałby, gdyby taka fabryka mogła być zlokalizowana przy lotnisku w Mokrem. Właściciele chcieliby aby część produkcyjna i serwisowa firmy zlokalizowana była w Zamościu. Jak mówi konstruktor samolotu i współwłaściciel spółki „jest to przedsięwzięcie na dziesiątki lat, a nie na jeden sezon”. Docelowo produkcja wynosiłaby ok. 100 szt. samolotów rocznie, a pierwsze egzemplarze przeznaczone do sprzedaży zostaną wyprodukowane w 2016 roku. Jednak aby taka inwestycja mogła być realizowana w Zamościu, niezbędny jest betonowy pas na lotnisku Mokre i zgoda na wybudowanie zakładu produkcyjnego w pobliżu pasa. Prezydent Miasta Zamość, Starosta Zamojski i Wójt Gminy Zamość wspólnie wystąpili do Wojewody Lubelskiego z wnioskiem o przekazanie lotniska. Decyzja ma zostać podjęta po 31 sierpnia br. Niezależnie od decyzji Wojewody, właściciele firmy zapewniają, że samolot powstanie; otwartą sprawą pozostaje miejsce jego produkcji.

  2. #2
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beer Zobacz posta
    blablabla
    Cialis levitra viagra ť Online Healthcare - APPROVED Canadian pharmacy. Guaranteed Quality!
    blablabla
    Budujące jest też, że PWSZ Zamość nie zapomina o satysfakcji oraz zdrowiu narodu. Nie ma to jak kompleksowa oferta.
    Flycat, jarekch, frik and 1 others like this.
    For every solution there is a problem.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beer Zobacz posta
    Projekt zakłada powstanie 4-miejscowego dwusilnikowego samolotu.
    Czy jest dość duży rynek na takie maszyny? Mamy już jedną Orkę...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Naprawdę mamy już Orkę? Chyba wciąż mamy mieć...
    For every solution there is a problem.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Czy jest dość duży rynek na takie maszyny? Mamy już jedną Orkę...
    Szkoły w USA, które chętnie pozbyłyby się PA44. DA42 jest drogi, a Tecnam nie bardzo się nadaje. Rynek na ok. 300 maszyn.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Niech kupują Tecnamy.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Naprawdę mamy już Orkę? Chyba wciąż mamy mieć...
    No właśnie tak ją klienci chcą... Dlatego pytałem, czy ma to sens, czy będziemy mieli drugą taką maszynę w stanie permanentnej certyfikacji.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Panu Antoniewskiemu radzę zmienić oznaczenie, bo AT-6 już ma w ofercie Hawker Beechcraft - może być pozew...

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Niech kupują Tecnamy.
    Vlo = 91/93 kt jest sporym problemem. Poza tym na żadnym lotnisku nie kupisz MOGASu, a Rotaxy podobno nie lubią AVGASu.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Za mało?

    Jeżeli chodzi o silnik to jak latam samolotem z Rotaxem to zawsze leję 100LL i nigdy żadnych problemów nie miałem od strony eksploatacji. Być może są jakieś ograniczenia techniczne, ale i tak przeglądy są co 50h.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Mało. 90 KIAS to minimalna sensowna prędkość na podejściu IFR, a w szkoleniu ME wypadałoby wymagać więcej.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Za mało?

    Jeżeli chodzi o silnik to jak latam samolotem z Rotaxem to zawsze leję 100LL i nigdy żadnych problemów nie miałem od strony eksploatacji. Być może są jakieś ograniczenia techniczne, ale i tak przeglądy są co 50h.
    Jeśli lejesz bezołowiową do Rotaxa do przeglądy są co 100h, jeśli przez co najmniej 30% użytkowania lejesz ołowiową AVGAS to przeglądy są co 50h.

  13. #13
    Awatar Adik G

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jak dla mnie kluczowym zdaniem w pięrwszym poście jest: "Koszt projektu przekracza 10 mln zł, z czego 7 mln zł spółka już pozyskała z UE." Z tych 7 milionów opłaca się sowicie wszystkich biorących udział w projekcie, a jego wynik? Tak w sumie to nie jest wymagany. Wystarczy pewnie makieta w skali 1:2 i trochę wyników badań.
    Oczywiście chciałbym się mylić, ale widziałem realizację kilku projektów współfinansowanych przez UE...

  14. #14
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o silnik to jak latam samolotem z Rotaxem to zawsze leję 100LL i nigdy żadnych problemów nie miałem od strony eksploatacji. Być może są jakieś ograniczenia techniczne, ale i tak przeglądy są co 50h.
    Można zejść na zawał, jak ołów odrywa się od głowicy
    S.W.A.T likes this.

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •