Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 80
Like Tree1Likes

Wątek: Samoloty tyrustyczne

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Samoloty tyrustyczne


    Polecamy

    Witam,

    bardzo prosze forumowiczów o pomoc. Mianowicie chciałbym przejrzec oferte rownych firm jezeli chodzi o samoloty turystyczne. Bardzo prosze o podawanie firm ktore dysponuja takim samolotem w swojej ofercie. Chodzi mi o jednosilnikowe dolnopłatowce ze stałym podwoziem badz lepiej chowanym.

    Bede bardzo wdzieczny.

    Pozdrawiam !

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Takie samoloty teraz produkuja nastepujace firmy:

    Piper
    Beechcraft
    Diamond
    Cirrus
    Columbia
    Socata
    Pilatus PC-12

    na internecie znajdziesz ich strony i dokladna informacje o kazdym samolocie (np. taki Piper ma ich wiele). Cena nowego samolotu bedzie sie wachac od powiedzmy $150 tys. do $3 milionow - rozpietosc cen jest ogromna w zaleznosci od wielkosci samolotu, typu siilnika, wyposazenia, czy ma kabine cisnieniowa, itp.

    Pewnie sa jeszcze jacys marginesowi producenci - ja wymienilem tych najbardziej znanych, liczacych sie na rynku. Jak interesuja ciebie samoloty ultralekkie lub klasy "sport" to lista bylaby zupelnie inna ale takie samoloty nie maja chowanego podwozia.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jak interesuja ciebie samoloty ultralekkie lub klasy "sport" to lista bylaby zupelnie inna ale takie samoloty nie maja chowanego podwozia.
    a Dynamic WT-9? na pewno jest wersja z chowanym podwoziem i wydaje mi sie ze on jest w kat. special :]
    http://www.czechsportplanes.com/

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tak, ale ten samolot nalezy do kategori "experimental' (i jednoczesnie "sport") czyli sam budujesz z czesci. Ja skoncentrowalem sie na samolotach budowanych fabrycznie, certyfikowanych. Nie wiadomo o ktore chodzilo pytajacemu bo samolot "turystyczny" to naprawde malo co okresla. Nie-fabrycznie budowanych to lista moze byc dluga.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ach, mało sprecyzowane pytanie Dopiero rozpoczynam kurs PPL(A) i powoli rozgladam sie za czymś. Moje wymagania to, 4 miejsca, najlepiej chowane podwozie, samolot fabrycznie poskładany, i jak najwiekszy zasieg

    Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    Ach, mało sprecyzowane pytanie Dopiero rozpoczynam kurs PPL(A) i powoli rozgladam sie za czymś. Moje wymagania to, 4 miejsca, najlepiej chowane podwozie, samolot fabrycznie poskładany, i jak najwiekszy zasieg
    Aha, to juz wiemy wiecej 8)
    Zapomnialem o Mooney - szybki, daleki zasieg, 4-osobowy, chowane podwozie. Np. Mooney Ovation lub Acclaim. Wszystko zalezy ile masz pieniedzy do stracenia bo to sa fajne ale drogie zabawki
    Zastanow sie czy chowane podwozie jest takie wazne - zwieksza ubezpiecznie, zwieksza koszty utrzymania a sa samoloty ze stalym podwoziem o nie duzo gorszych osiagach.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Budżet raczej spory, myslalem nad Beechcraft Baron G58 ale jest juz byt duzy i musialbym robic na wielosilniki, pewnie zrobie ale troche pozniej.

    A nie ma firmy ktora mialaby w swojej ofercie cos takiego jak Cirrus SR22 tylko z chowanym podwoziem ?

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie, Cirrus nie robi samolotow z chowanym podwoziem. Tak naprawde jak upierasz sie przy chowanym podwoziu i 4 miejacach to Mooney jest chyba bezkonkurencyjny, nikt inny juz nie robi 4-osobowych samolotow z chowanym podwoziem - doszli do wniosku ze nie ma na to uzasadnienia ekonomicznego. Jak chesz 6 siedzen to sa jeszcze inne samoloty (Bonanza, Malibu, Mirage, TBM). Zobacz tez Columbie 400 - coprawda nie chowane podwozie ale bardzo duza szybkosc i zasieg, 4-osoby. Nie licz ze wezmiesz na poklad 4 grubasow z walizkami do zadnego z tych samolotow

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Przepraszam za pomylke, z jedno-silnikowych, 4-osobowych dolnoplatow i z chowanym podwoziem jest jeszcze Piper Arrow i francuska Socata Trinidad. Ktos zna inne?

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    A z czystej ciekawości: dlaczego upierasz się przy chowanym podwoziu? Większość producentów samolotów w tym segmencie stosuje podwozie stałe. Jeżeli koniecznie chcesz podwozie chowane to po prostu bardzo ograniczasz ilość maszyn między którymi masz wybór. A jest wiele fajnych samolotów, które mają podwozie stałe i mimo to świetnie się spisują i sąbardzo chwalone (patrz np. sukces Cirrusa - między innymi na rynku amerykańskim).

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Szczerze Ze wzgledu na wyglad, choc musze przyznac ze Cirrus SR22 bardzo mi sie podoba mimo swojego podwozia. Mozecie mi powiedziec ile mniej wiecej kosztuje ubezpieczenie takiego Cirrus'a SR22 ?

    Jeszcze jedna sprawa, czym rozni sie SR22 od SR22 Turbo

    Pozdrawiam i dzieki !

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    Jeszcze jedna sprawa, czym rozni sie SR22 od SR22 Turbo
    Turbo

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Domyslilem sie Chodzilo o roznice praktyczne, w pilotazu, uzytkowaniu itd... Z tego co zauwazylem zwykly Sr22 ma wiekszy zasieg, mozecie cos powiedziec na temat tej roznicy miedzy Sr22 a Sr22 Turbo ?

    Dzieki !

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cessna Caravan-chowane podwozie (w wersji hydroplan) i 12 miejsc Mógłbyś uruchomić małe linie lotnicze np.między miejscowościami nadmorskimi

    http://www.airliners.net/open.file/1292902/L/
    http://www.airliners.net/open.file/1275055/L/


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    Domyslilem sie Chodzilo o roznice praktyczne, w pilotazu, uzytkowaniu itd... Z tego co zauwazylem zwykly Sr22 ma wiekszy zasieg, mozecie cos powiedziec na temat tej roznicy miedzy Sr22 a Sr22 Turbo ?
    Jak samolot jest "turbo" to ma wiecej mocy - albo inaczej - nie tracisz mocy jak lecisz wysoko wskutek rzadkiego powietrza. Dlatego takie samoloty sa w stanie leciec duzo wyzej (SR22 do 17,5 tys a turbo do FL250) co czesto jest dobre w warunkach gorskich i pozwala czasami leciec "nad pogoda". Lecisz tez troche szybciej. Przeglady i naprawy silnika turbo sa drozsze. Jest tez niestety inny aspekt latania wysoko - w SR22 Turbo bedziesz musial miec maski tlenowe ktore sa obowiazkowe przy lotach powyzej FL180, w takim SR22 ktory leci max do 17,5 tys. wystarcza tzw. canulas do nosa co jest znacznie wygodniejsze. Ubezpiecznie tez bedzie drozsze na taki "turbo".

    Ja osobiscie wolalbym Columbie 400 (Turbo) od Cirrusa SR-22 Turbo ale w sumie to bardzo podobne samoloty.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A taki Beechcraft Baron G58 do jakiej wysokosci moze latac (nigdzie nie moge znalesc takiej infromacji) i czy tez potrzebne sa maski ?

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    A taki Beechcraft Baron G58 do jakiej wysokosci mze lata i czy tez potrzebne sa maski ?
    Zobacz sobie jak wysoko lata Baron. Jak pisalem - maski musisz miec od FL180. Chyba ze oczywiscie samolot ma cisnieniowa kabine.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    (nigdzie nie moge znalesc takiej infromacji)


    Uzywanie googla sie klania:

    https://www.hawkerbeechcraft.com/beechcraft/

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ceilings
    All-Engine Service 20,688 ft (6,306 m)
    Engine-out Service 7,284 ft (2,220 m)

    Zgadza się ?

  20. #20
    Awatar Rumun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LSZK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    choc musze przyznac ze Cirrus SR22 bardzo mi sie podoba mimo swojego podwozia.
    Skoro Cirrus Ci się podoba to warto się przyjrzeć DA 40 Diamond Star w wersji XL lub nowemu DA 50 Super Star. Diamond się reklamuje, że jest "Above Cirrus (clouds)"
    pozdrawiam,
    Rumun

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •