Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6
Pokaż wyniki od 101 do 108 z 108
Like Tree34Likes

Wątek: Uzupełnienie logbooka

  1. #101

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Santos Zobacz posta
    ....do loogbooka powinniśmy wpisywać czas od startu kołowania do zatrzymania samolotu pod hangarem i....
    Wtedy i tylko wtedy gdy to kołowanie było bezpośrednio w celu wykonania startu, a zatrzymanie pod hangarem nastąpiło tuż po zakończonym locie.

    Cytat Zamieszczone przez Santos Zobacz posta
    ....Tylko jak ktoś (przyszły pracodawca) może zweryfikować czas na ziemi skoro w systemie mam ten czas wyzerowany (pomimo że wpisuję go po każdym locie). Czas pracy silnika w PDT?....
    Czas "na ziemi" to może interesować co najwyżej organizację obsługową. Przyszłego pracodawcę zamiast tego ile kołowałeś, a ile spędziłeś w powietrzu bardziej interesuje czy masz w porządku papiery i czy twoje umiejętności są warte tego by je wykorzystać. A te sprawdza się w lotach weryfikacyjnych (symulator/samolot - w zależności od pracodawcy).

    Cytat Zamieszczone przez Santos Zobacz posta
    ....Jeśli nie zacząłem jeszcze uzupełniać logbooka, mogę założyć średnio 6 minut na każdym locie w przypadku Babic?
    Po to ma się zegarek i/lub stoper by czas określać zgodnie z ich wskazaniem, a nie robić średnie założenia. Jeśli to tej pory nie rejestrowałeś sobie czasu lotu, a wiesz na jakim samolocie i kiedy latałeś to bierzesz jego PDT i stamtąd spisujesz czas twoich lotów. Generalnie ktoś już wyżej sugerował aby zapis w twoim dzienniku lotów był zgodny z PDT. Unika się wówczas wielu problemów, zwłaszcza w przypadkach gdy ktoś zacznie szczegółowo grzebać w papierach gdy np. "nabijesz sobie guza"....

  2. #102

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    .

  3. #103
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zależy czym latasz
    90% maszyn w szkoleniu ma załogę jednoosobową.
    Ale gdybyś np robił szkolenie na AN2, to wtedy wieloosobowo
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #104

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję

  5. #105

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Wtedy i tylko wtedy gdy to kołowanie było bezpośrednio w celu wykonania startu, a zatrzymanie pod hangarem nastąpiło tuż po zakończonym locie.

    Czas "na ziemi" to może interesować co najwyżej organizację obsługową. Przyszłego pracodawcę zamiast tego ile kołowałeś, a ile spędziłeś w powietrzu bardziej interesuje czy masz w porządku papiery i czy twoje umiejętności są warte tego by je wykorzystać. A te sprawdza się w lotach weryfikacyjnych (symulator/samolot - w zależności od pracodawcy).

    Po to ma się zegarek i/lub stoper by czas określać zgodnie z ich wskazaniem, a nie robić średnie założenia. Jeśli to tej pory nie rejestrowałeś sobie czasu lotu, a wiesz na jakim samolocie i kiedy latałeś to bierzesz jego PDT i stamtąd spisujesz czas twoich lotów. Generalnie ktoś już wyżej sugerował aby zapis w twoim dzienniku lotów był zgodny z PDT. Unika się wówczas wielu problemów, zwłaszcza w przypadkach gdy ktoś zacznie szczegółowo grzebać w papierach gdy np. "nabijesz sobie guza"....
    Jak dla mnie twoje wpisy sobie zaprzeczają. W PDT mam rubrykę na czas lotu w logbooku na czas blokowy, którego nie mogę przez to niczym potwierdzić. Jak to ma ze sobą nie kolidować???

  6. #106

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @rufak Wpisy w logbooku potwierdzasz własnoręcznym podpisem i jesteś odpowiedzialny za prawdziwość danych tam zawartych. Również karnie jeśli użyjesz nieprawidłowych danych do potwierdzenia kwalifikacji zawodowych np. przy wydaniu licencji pilota liniowego lub zawodowego. Czasami na podstawie PDT nie da się potwierdzić całego nalotu i trzeba zawierzyć oświadczeniu pilota, którym jest jego logbook, czasami wymaga się kontrasygnaty np. szefa wyszkolenia.

    @konradeck Wg EASA samolot z załogą wieloosobową to samolot, którego załoga składa się z minimum dwóch pilotów. Załoga An-2 nie składa się z minimum dwóch pilotów tylko z pilota i drugiego pilota lub mechanika pokładowego. W przeciwnym razie An-2 byłby skomplikowanym statkiem powietrznym, a do jego pilotażu potrzebował byś TR. z racji tego, że An-2 to folklor istnieją wątpliwości prawne jak należy zapisywać nalot na tym statku powietrznym. Nie wiem czy jest oficjalne stanowisko prezesa ULC w tej sprawie. Nie zdziwiłbym się, gdyby to ktoś zinterpretował tak, że jeden pilot tym samolotem leci i ma nalot, a drugi, którego może nie być, a zamiast niego może siedzieć mechanik nalotu nie ma, a przynajmniej nie ma nalotu w funkcji pilot tylko w funkcji np. FE. To takie luźna, niepoparta głębszymi przemyśleniami wypowiedź, więc nie traktuj tego bardzo serio.
    rufak likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  7. #107
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    Hej. Czy istnieje przepis regulujacy podpisywanie nalotu PICUS przez instruktorów w elektronicznym logbooku (mccPILOTLOG)?
    chodzi mi o podpis rysikiem na tablecie i później drukowany na papierze.
    Czy miał ktoś kiedyś problem z ULC/SAFA/linie lotnicze z powodu zbierania podpisow w ten sposób?
    pozdrawiam
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  8. #108

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez TheMz Zobacz posta
    Tutaj niestety przejadę się po wypowiedzi.
    Przepis (a) mówi tylko o niezarobkowej możliwości przeprowadzania operacji powietrznych jako pic albo copilot.
    Kolejny dwa przepisy przywołane przeczą intencji przywołującego i jego racji.
    Otóż, jak SOLO FLIGHT - podczas której z df. student pilot jest sam w kokpicie, może być SPICEM skoro, jeszcze raz wrócę, do df. SPIC- „Uczeń-pilot dowódca (SPIC – Student Pilot-in-Command)” oznacza ucznia pilota działającego w charakterze pilota dowódcy w trakcie lotu z instruktorem, kiedy instruktor jedynie obserwuje szkolonego pilota i nie wpływa na lot statku powietrznego ani nie kontroluje go.
    Zupełny bezsens.
    Ukrócając dalsze dywagacje reasumuję:
    Supervised solo flights podczas szkolenia do PPL(A) są czasem czystym PIC (patrz df. PIC). To że są supervised, nie znaczy, że instruktor sadza swoją wiedzę obok studenta i lata z nim niby przeloty samodzielne, ale nadzoruje przygotowanie, przebieg lotu (w sposób dla niego możliwy, np w kontakcie z FIS-em) i jego zakończenie;
    Egzamin jest albo SPIC albo DUAL;
    Wykonywanie ćwiczeń z instruktorem jest to czas DUAL, nawet jeżeli wszystko będzie b/u. (jest to szkolenie).
    Wiem że odgrzewam kotleta, ale chciałbym sie upewnić:



    • Loty szkolne w trakcie robienia PPL- DUAL i PIC NAME: Instruktor
    • Loty sprawdzajace przed uzyskaniem licencji (sprawdzajace przed kregami, przed trasa samodzielna) - SPIC i PIC Name: SELF?
    • Egzamin LKE: SPIC i PIC Name: SELF?
    • Loty szkolne VFR noc po uzyskaniu licencji: DUAL i PIC NAME: Instruktor
    • Loty samodzielne w ramach szkolenia VFR NOC: SPIC i PIC Name: SELF?





    Przeczytałem WYTYCZNE NR 3
    PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
    z dnia 16 lipca 2012 r. ale nadal pewnosci nie mam.


    Pytanie bonusowe w logbooku Jeppesena mamy kolumen na TAKEOFFS i LANDINGS. W wyzej wymienionych wytycznych mowa tylko o kolumnie z liczbą lądowań. W większości przypadków obie kolumny będą tożsame z wyjątkiem ew. podziału na DAY/NIGHT (start przed zachodem, lądowanie w nocy)?

Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 4 5 6

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •