.
Wtedy i tylko wtedy gdy to kołowanie było bezpośrednio w celu wykonania startu, a zatrzymanie pod hangarem nastąpiło tuż po zakończonym locie.
Czas "na ziemi" to może interesować co najwyżej organizację obsługową. Przyszłego pracodawcę zamiast tego ile kołowałeś, a ile spędziłeś w powietrzu bardziej interesuje czy masz w porządku papiery i czy twoje umiejętności są warte tego by je wykorzystać. A te sprawdza się w lotach weryfikacyjnych (symulator/samolot - w zależności od pracodawcy).
Po to ma się zegarek i/lub stoper by czas określać zgodnie z ich wskazaniem, a nie robić średnie założenia. Jeśli to tej pory nie rejestrowałeś sobie czasu lotu, a wiesz na jakim samolocie i kiedy latałeś to bierzesz jego PDT i stamtąd spisujesz czas twoich lotów. Generalnie ktoś już wyżej sugerował aby zapis w twoim dzienniku lotów był zgodny z PDT. Unika się wówczas wielu problemów, zwłaszcza w przypadkach gdy ktoś zacznie szczegółowo grzebać w papierach gdy np. "nabijesz sobie guza"....
.
Zależy czym latasz
90% maszyn w szkoleniu ma załogę jednoosobową.
Ale gdybyś np robił szkolenie na AN2, to wtedy wieloosobowo
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Bardzo dziękuję
@rufak Wpisy w logbooku potwierdzasz własnoręcznym podpisem i jesteś odpowiedzialny za prawdziwość danych tam zawartych. Również karnie jeśli użyjesz nieprawidłowych danych do potwierdzenia kwalifikacji zawodowych np. przy wydaniu licencji pilota liniowego lub zawodowego. Czasami na podstawie PDT nie da się potwierdzić całego nalotu i trzeba zawierzyć oświadczeniu pilota, którym jest jego logbook, czasami wymaga się kontrasygnaty np. szefa wyszkolenia.
@konradeck Wg EASA samolot z załogą wieloosobową to samolot, którego załoga składa się z minimum dwóch pilotów. Załoga An-2 nie składa się z minimum dwóch pilotów tylko z pilota i drugiego pilota lub mechanika pokładowego. W przeciwnym razie An-2 byłby skomplikowanym statkiem powietrznym, a do jego pilotażu potrzebował byś TR. z racji tego, że An-2 to folklor istnieją wątpliwości prawne jak należy zapisywać nalot na tym statku powietrznym. Nie wiem czy jest oficjalne stanowisko prezesa ULC w tej sprawie. Nie zdziwiłbym się, gdyby to ktoś zinterpretował tak, że jeden pilot tym samolotem leci i ma nalot, a drugi, którego może nie być, a zamiast niego może siedzieć mechanik nalotu nie ma, a przynajmniej nie ma nalotu w funkcji pilot tylko w funkcji np. FE. To takie luźna, niepoparta głębszymi przemyśleniami wypowiedź, więc nie traktuj tego bardzo serio.
Hej. Czy istnieje przepis regulujacy podpisywanie nalotu PICUS przez instruktorów w elektronicznym logbooku (mccPILOTLOG)?
chodzi mi o podpis rysikiem na tablecie i później drukowany na papierze.
Czy miał ktoś kiedyś problem z ULC/SAFA/linie lotnicze z powodu zbierania podpisow w ten sposób?
pozdrawiam
Per aspera ad astra!!!
Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]
Wiem że odgrzewam kotleta, ale chciałbym sie upewnić:
- Loty szkolne w trakcie robienia PPL- DUAL i PIC NAME: Instruktor
- Loty sprawdzajace przed uzyskaniem licencji (sprawdzajace przed kregami, przed trasa samodzielna) - SPIC i PIC Name: SELF?
- Egzamin LKE: SPIC i PIC Name: SELF?
- Loty szkolne VFR noc po uzyskaniu licencji: DUAL i PIC NAME: Instruktor
- Loty samodzielne w ramach szkolenia VFR NOC: SPIC i PIC Name: SELF?
Przeczytałem WYTYCZNE NR 3
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 16 lipca 2012 r. ale nadal pewnosci nie mam.
Pytanie bonusowe w logbooku Jeppesena mamy kolumen na TAKEOFFS i LANDINGS. W wyzej wymienionych wytycznych mowa tylko o kolumnie z liczbą lądowań. W większości przypadków obie kolumny będą tożsame z wyjątkiem ew. podziału na DAY/NIGHT (start przed zachodem, lądowanie w nocy)?
Zakładki