Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Przyszłość AN 2 w Aeroklubach...


    Polecamy

    Czy są może plany w Aeroklubie Polskim zastąpienia tych samolotów? Póki co te samoloty jeszcze latają, ale co będzie jeżeli zostaną wycofane z użytku? Jaki samolot mógłby ewentualnie zastąpić poczciwego Antka? I czy w ogóle opłaca się zakup nowego samolotu?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Moze PZL zaprojektuje coś nowego??
    To będzie wielki powrót PZL

  3. #3
    Awatar ziaro

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    BTM / EPGL / EPKT

    Domyślnie

    prawda jest taka ze co drugi lata przewaznie uzywany do lotow ze skoczkami czyli trzeba byloby to zastapic maszyna ktora wezmie na poklad okolo te 10 osob

    co do wielkiego powrotu PZL nie wierze

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Szwecja

    Domyślnie

    inna sprawa że to taki pojemny jednosilnik. no i oprócz zrzucania skoczków (do tego lepiej nadają się w praktyce turbolety/skytruck/etc - szybciej wzniosą się na 4000 i są chyba tańsze w eksploatacji?) Antki jeszcze zrzucają szczepionki na lisy.
    Antki mają duszę i już!
    "żyć znaczy popuszczać pasa i szukać guza"

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Antki jeszcze długo będą latać z prostego powodu brak pieniedzy w AP - centrala zadłużona jest po uszy ... oglądają tylko co tu można sprzedać. O ile mnie pamięć nie myli na końcu września byli pod kreską ok 400 tys. zł.

  6. #6
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czyli w przypadku wycofania Antków z użytku wątpliwe jest dalsze prowadzenie sekcji spadochroniarskich przy aeroklubach...
    Odnośnie tego długu AP, wydawało mi się, że aerokluby w miarę dobrze sobie radzą, wprawdzie nie dostają już dotacji z MONu, ale jest sporo chętnych na latanie.

  7. #7
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    O ile mnie pamięć nie myli na końcu września byli pod kreską ok 400 tys. zł.
    E to 3-4 antki sprzedadzą (na pewno znajdą się aerokluby które mogą odstąpić) i już będą na 0


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  8. #8
    Awatar Piotrek_EPKK

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Czyli w przypadku wycofania Antków z użytku wątpliwe jest dalsze prowadzenie sekcji spadochroniarskich przy aeroklubach...
    Odnośnie tego długu AP, wydawało mi się, że aerokluby w miarę dobrze sobie radzą, wprawdzie nie dostają już dotacji z MONu, ale jest sporo chętnych na latanie.
    Wydaje mi się, że problem rozwiąże się w sposób taki jak gospodarka. Aeroklub nie będzie posiadał własnych samolotów gabarytów An-2, natomiast będzie je wypożyczał od innych firm i instytucji. Dobrze działający przykład podaje z Rzeszowa. Aeroklub sam w sobie Antka nie ma, lecz wypożycza od OKL'u. Czasem od Miszkurki. Sprawa okazuje się dla Aeroklubu bardziej opłacalna niż utrzymywanie własnego płatowca

    E to 3-4 antki sprzedadzą (na pewno znajdą się aerokluby które mogą odstąpić) i już będą na 0
    Jesteś pewien, że takie są? Bo z tego co obserwuje to, albo latają bardzo intensywnie, albo są mocno wyeksplatowane i nadają się tylko do kapitalnego (nieopłacalnego) remontu bądź są w stanie połowicznego rozpadu :P Bardziej bym brał pod uwagę sprzedaż samolotów turystycznych typu Wilga czy treningowych Zlin. Ale tutaj też nie jestem przekonany
    Pozdrawiam
    Piotrek

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Podobnie pojemny jednosilnik to Cessna Caravan - bylby to oczywisty kandydat na zastapienie An-2. Nikt juz nie robi silnikow tlokowych o takiej mocy wiec trzeba sobie powiedziec ze nastepny samolot o tej pojemnosci i mocy musi byc turbopropem. A co do "oplacania" to w koncu trzeba cos kupic a jak sie nie ma $$ to siedzenie w domu jest jedyna rzecza ktora sie oplaca

  10. #10
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    mogą zastąpić antka - Cessna caravan, Turbo finis, Pilatus pc6, wszystkie mają potężne silniki i co najwazniejsze JEDEN silnik - jest poprostu tańszy w utrzymaniu... ze wszystkich modeli skakałem już i jest ok mogą godnie zastąpić "antka" w Ostrowcu na sterfce zrzutu pracuje głównie Turbo finis - bardzo podobny do pilatusa portera pc6 i bierze na pokład 10 skoczków

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Podobnie pojemny jednosilnik to Cessna Caravan - bylby to oczywisty kandydat na zastapienie An-2.
    Wspomniany SM-92T Turbo Finist jest o wiele tańszą i jeszcze lepszą opcją, bo produkowany jest tuż "za miedzą".

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Nikt juz nie robi silnikow tlokowych o takiej mocy wiec trzeba sobie powiedziec ze nastepny samolot o tej pojemnosci i mocy musi byc turbopropem.
    PZL Kalisz jak najbardziej robi: K-9 a.k.a. ASz-62IR. Co ciekawe - silnik jest używany jako zastępstwo Twin Waspów w kanadyjskich (i nie tylko) Otterach. Poza tym

    Poza tym lada moment pojawią się diesle o podobnej mocy, które nie będą miały przypadłości turbin. Nie wszędzie turbina jest najlepszym rozwiązaniem.

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Poza tym lada moment pojawią się diesle o podobnej mocy, które nie będą miały przypadłości turbin. Nie wszędzie turbina jest najlepszym rozwiązaniem.
    Mozesz rozwinac temat?
    Nie znam sie na dieslach. Co w nich jest lepszego od turbin?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Disel jest chyba troche tańszy.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Mozesz rozwinac temat?
    Nie znam sie na dieslach. Co w nich jest lepszego od turbin?
    Generalnie turbiny wolniej osiągają pełną moc niż silniki tłokowe. W pewnych ekstremalnych sytuacjach może to zadecydować o życiu lub śmierci.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Generalnie turbiny wolniej osiągają pełną moc niż silniki tłokowe. W pewnych ekstremalnych sytuacjach może to zadecydować o życiu lub śmierci.
    Czyli ogolnie mowiles o tlokowych. Myslalem, ze diesel ma jeszcze jakies "ektra" wlasciwosci

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Myslalem, ze diesel ma jeszcze jakies "ektra" wlasciwosci
    Diesel znacznie mniej pali niz analogiczny silnik tlokowy na bezyne lotnicza ale sam silnik (z instalacja) jest troche cieszy i drozszy. Silniki lotnicze diesla Thielert ciesza sie teraz pewna popularnoscia i nawet Cessna je oferuje jako "option" w wielu modelach.

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Diesel znacznie mniej pali niz analogiczny silnik tlokowy na bezyne lotnicza ale sam silnik (z instalacja) jest troche cieszy i drozszy.
    No tak ale mi caly czas chodzi o diesel-turbina. Poza wspomnianym ograniczeniu o "rozpedzeniu" turbiny to zawsze myslalem, ze sa to najlepsze silniki pod wzgledem niezawodnosci i osiagow. Maly OT sie nam robi

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    No tak ale mi caly czas chodzi o diesel-turbina. Poza wspomnianym ograniczeniu o "rozpedzeniu" turbiny to zawsze myslalem, ze sa to najlepsze silniki pod wzgledem niezawodnosci i osiagow. Maly OT sie nam robi
    Nie ma czegos takiego jak diesel-turbina. Kazdy silnik turbinowy chodzi na Jet-A. Piloci oczywiscie wola silnik turbinowy (bez wzgledu co napisano powyzej ) - sa duzo bardziej niezawodne, maja z reguly duza nadwyzke mocy i uwazane ze sumarycznie podnosza bezpieczenstwo lotu - nie ma wogole porownania z silnikami tlokowymi. Oczywiscie eksploatacja silnika turbinowego jest znacznie drozsza.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Nie ma czegos takiego jak diesel-turbina.
    Nie no wiem
    Chodzilo mi o porowanie diesla i turbiny
    Bo wczesniej ojciec_c napisal "Poza tym lada moment pojawią się diesle o podobnej mocy, które nie będą miały przypadłości turbin"

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    "Poza tym lada moment pojawią się diesle o podobnej mocy, które nie będą miały przypadłości turbin"
    Wloz to miedzy bajki. Swiat lotniczy nie leje lez z powodu "przypadłości turbin", kompletna fikcja. Silniki tlokowe uzywaja ci ktorych nie stac na silniki turbinowe

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •