Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 2 Post By PiotrekR
  • 1 Post By klemenko

Wątek: Format zapisu czasow a wymagania JAA

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie Format zapisu czasow a wymagania JAA


    Polecamy

    Witam,
    Logbook pro z NC Software zapisuje wszelkie czasy w motogodzinach, czy JAA mowi cos w jakim formacie maja byc czasy?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Rozumiem, że masz na myśli nie tyle motogodziny, co po prostu zapis dziesiętny. IEM FCL 1.080 mówi:
    total time of flight may be entered in hours and minutes or decimal notation as desired.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    tak dzieki czyli wynika ze dopuszcza

  4. #4
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Rozumiem, że masz na myśli nie tyle motogodziny, co po prostu zapis dziesiętny. IEM FCL 1.080 mówi:
    JAR-FCL Już nie obowiązują. Teraz obowiązuje:
    COMMISSION REGULATION (EU) No 1178/2011
    of 3 November 2011
    laying down technical requirements and administrative procedures related to civil aviation aircrew pursuant to Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council


    A tam jest teraz tylko tyle:
    ANNEX I [PART-FCL]
    FCL.050 Recording of flight time
    The pilot shall keep a reliable record of the details of all flights flown in a form and manner established by the competent authority.


    Ciekawe co należy rozumieć pod "competent authority" ? Czy to znaczy, że nasz ULC powinien wydać wymagania co do sposobu zapisu czasu lotu ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #5
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    PART-FCL będzie obowiązywał bodaj od 8 kwietnia 2013. Jak źle mówię to poprawcie ale jestem niemalże pewien, że JAR-FCL jest in force jeszcze.

    Tak samo PART-OPS miał zastąpić EU-OPS ale po miesiącu obowiązywania PART-OPSów pojawiła się na stronie ULCu informacja o rocznym odroczeniu przyjęcia tych przepisów. Trochę bałagan z tym jest ale idzie ogarnąć.
    thewho and Krasnall like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    PART-FCL będzie obowiązywał bodaj od 8 kwietnia 2013. Jak źle mówię to poprawcie ale jestem niemalże pewien, że JAR-FCL jest in force jeszcze.
    Co do zasady tak, aczkolwiek wejście w życie niektórych przepisów jest odroczone do 8 kwietnia 2015. Na chwilę obecną obowiązują dalej przepisy krajowe (w tym JAR-FCL).
    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Tak samo PART-OPS miał zastąpić EU-OPS ale po miesiącu obowiązywania PART-OPSów pojawiła się na stronie ULCu informacja o rocznym odroczeniu przyjęcia tych przepisów. Trochę bałagan z tym jest ale idzie ogarnąć.
    Zacznijmy od tego, że nie ma czegoś takiego jak "PART-OPS". A przepisy rozporządzenia 965/2012 będą w Polsce stosowane po dwuletnim okresie przejściowym, tj. od 28 października 2014: Urząd Lotnictwa Cywilnego - Nowe prawo UE
    thewho likes this.

  7. #7
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    PART-FCL będzie obowiązywał bodaj od 8 kwietnia 2013. Jak źle mówię to poprawcie ale jestem niemalże pewien, że JAR-FCL jest in force jeszcze.
    Masz rację, ULC skorzystał z możliwości odroczenia przepisów UE, znalazłem nawet komunikat ULC w tej sprawie, gdyby kogoś interesowało źródło:
    http://edziennik.ulc.gov.pl/DU_ULC/2012/35/akt.pdf
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •