Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie Pytanie do pilotów o zakup paliwa na lotniskach


    Polecamy

    Witam Panowie,
    jestem w trakcie pisania pracy na temat sprzedaży paliw na lotniskach krajowych i europejskich. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wygląda zakup przez Was paliwa na lotnisku w Polsce i za granicą? Co decyduje o tym, że wybierzecie jakiegoś dostawce? Co byście zmienili w tej kwestii? Z góry dziękuję za odpowiedź.....
    Pozdrawiam!

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Interesują Cię zakupy paliwa w celach rekreacyjnych/prywatnych czy komercyjnych?

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Wszystkie powyższe. Chodzi mi o to jak wygląda proces zakupu takiego paliwa przez pilota, czy pilot zna przed przylotem na dane lotnisko firmy jakie dostarczają paliwo, czy dowiaduje się o nich już na lotnisku (jeśli tak, to od kogo). O to co decyduje jaką firmę wybierze, czy tylko cena, czy może też podejście tej firmy do klienta? Co Twoim/Waszym zdaniem wymaga zmian?

  4. #4
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    u nas wyglada to tak, ze codziennie, w dzien poprzedzajacy konkretny lot na konkretne lotnisko, sprawdzana jest cena paliwa u dostepnych dostawcow na rzeczonym lotnisku. wybierany jest najczesciej najtanszy. po tym jak juz zostanie wybrany dostawca, zalatwiany jest fuel release i piloci placa za paliwo uzywajac kart platniczych wydanych przez konkretnych dystrybutorow. w moim przypadku sa to:

    www.coltinternational.com

    www.amlglobal.net

    www.bp.com/airbp

    www.multiservice.com

    www.wfscorp.com


    www.uvair.com


    pozdr
    K

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź. A co w przypadku jeżeli jest jakieś awaryjne lądowanie albo przekierowanie samolotu na inne lotnisko? Czy wtedy ktoś z lotniska podaje nazwy dostawców paliw? Zastanawiam się po prostu jak działa konkurencja na rynku lotniczym, o ile taka w ogóle istnieje.

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    to jest prostsze niż CPN

    po wylądowaniu uprzejmy pan/pani na częstowliwości GROUND lub TOWER pyta czy potrzebujesz paliwa, ładnie odpowiadasz AFFIRM i za 5 minut przyjeżdża beczka.

    gotówka albo karta, albo czek ( to ostatnie to tylko jak wzbudzasz zaufanie ) z rączki do rączki i lecimy dalej

    dodatkowo mam jeszcze zawsze ze sobą taką dość grubą aktualizowaną co roku książeczkę POOLEY AIRPORT GUIDE tam są numery telefonów do handling agentów, można zawsze zadzwonić i się spytać o cenę paliwa.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowicjuszka Zobacz posta
    Zastanawiam się po prostu jak działa konkurencja na rynku lotniczym, o ile taka w ogóle istnieje.
    Jeżeli chodzi o General Aviation, to w Polsce coś takiego nie istnieje, zasadniczo jeżeli na lotnisku jest paliwo i to na dodatek dostępne dla obcych samolotów, to już jest sukces. Pewną konkurencję zaczynają powoli stanowić różne lotniska pomiędzy sobą, a rynek w ogromnej większości można sobie prześledzić tutaj: Aktualizacja: Ceny paliw lotniczych na polskich lotniskach | dlapilota.pl

    Natomiast w lotnictwie komercyjnym/dyspozycyjnym paliwo najczęściej załatwiają osoby odpowiedzialne za obsługę lotu: dyspozytorzy zewnętrzni/wewnętrzni. Wyszukują najtańszego dostawcę z potrzebnym paliwem i składają zamówienie. W Polsce np. na lotnisku w WAW paliwo dostarcza LOTOS i Petrolot, a paliwo tego drugiego tankuje też do samolotów BGS.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Pomogły mi bardzo. Pozdrawiam!

  9. #9
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie


    Polecamy

    jest tez taka ksiazeczka, odpowiednik (no prawie odpowiednik, bo bez planow sytuacyjnych lotnisk) wspomnianego POOLEYS, AC-U-KWIK. tam znajdziesz tez wiele informacji na temat paliwa i nie tylko.

    AC-U-KWIK

    K

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •