Interesują Cię zakupy paliwa w celach rekreacyjnych/prywatnych czy komercyjnych?
Witam Panowie,
jestem w trakcie pisania pracy na temat sprzedaży paliw na lotniskach krajowych i europejskich. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wygląda zakup przez Was paliwa na lotnisku w Polsce i za granicą? Co decyduje o tym, że wybierzecie jakiegoś dostawce? Co byście zmienili w tej kwestii? Z góry dziękuję za odpowiedź.....
Pozdrawiam!
Interesują Cię zakupy paliwa w celach rekreacyjnych/prywatnych czy komercyjnych?
Wszystkie powyższe. Chodzi mi o to jak wygląda proces zakupu takiego paliwa przez pilota, czy pilot zna przed przylotem na dane lotnisko firmy jakie dostarczają paliwo, czy dowiaduje się o nich już na lotnisku (jeśli tak, to od kogo). O to co decyduje jaką firmę wybierze, czy tylko cena, czy może też podejście tej firmy do klienta? Co Twoim/Waszym zdaniem wymaga zmian?
u nas wyglada to tak, ze codziennie, w dzien poprzedzajacy konkretny lot na konkretne lotnisko, sprawdzana jest cena paliwa u dostepnych dostawcow na rzeczonym lotnisku. wybierany jest najczesciej najtanszy. po tym jak juz zostanie wybrany dostawca, zalatwiany jest fuel release i piloci placa za paliwo uzywajac kart platniczych wydanych przez konkretnych dystrybutorow. w moim przypadku sa to:
www.coltinternational.com
www.amlglobal.net
www.bp.com/airbp
www.multiservice.com
www.wfscorp.com
www.uvair.com
pozdr
K
Dziękuję za odpowiedź. A co w przypadku jeżeli jest jakieś awaryjne lądowanie albo przekierowanie samolotu na inne lotnisko? Czy wtedy ktoś z lotniska podaje nazwy dostawców paliw? Zastanawiam się po prostu jak działa konkurencja na rynku lotniczym, o ile taka w ogóle istnieje.
to jest prostsze niż CPN
po wylądowaniu uprzejmy pan/pani na częstowliwości GROUND lub TOWER pyta czy potrzebujesz paliwa, ładnie odpowiadasz AFFIRM i za 5 minut przyjeżdża beczka.
gotówka albo karta, albo czek ( to ostatnie to tylko jak wzbudzasz zaufanie ) z rączki do rączki i lecimy dalej
dodatkowo mam jeszcze zawsze ze sobą taką dość grubą aktualizowaną co roku książeczkę POOLEY AIRPORT GUIDE tam są numery telefonów do handling agentów, można zawsze zadzwonić i się spytać o cenę paliwa.
Jeżeli chodzi o General Aviation, to w Polsce coś takiego nie istnieje, zasadniczo jeżeli na lotnisku jest paliwo i to na dodatek dostępne dla obcych samolotów, to już jest sukces. Pewną konkurencję zaczynają powoli stanowić różne lotniska pomiędzy sobą, a rynek w ogromnej większości można sobie prześledzić tutaj: Aktualizacja: Ceny paliw lotniczych na polskich lotniskach | dlapilota.pl
Natomiast w lotnictwie komercyjnym/dyspozycyjnym paliwo najczęściej załatwiają osoby odpowiedzialne za obsługę lotu: dyspozytorzy zewnętrzni/wewnętrzni. Wyszukują najtańszego dostawcę z potrzebnym paliwem i składają zamówienie. W Polsce np. na lotnisku w WAW paliwo dostarcza LOTOS i Petrolot, a paliwo tego drugiego tankuje też do samolotów BGS.
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Pomogły mi bardzo. Pozdrawiam!
jest tez taka ksiazeczka, odpowiednik (no prawie odpowiednik, bo bez planow sytuacyjnych lotnisk) wspomnianego POOLEYS, AC-U-KWIK. tam znajdziesz tez wiele informacji na temat paliwa i nie tylko.
AC-U-KWIK
K
Zakładki