Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 35 z 35
Like Tree18Likes

Wątek: Wilga 2000

  1. #21
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Do tego dla "rolnika" w USA jest dość egzotyczna, co nastręcza duże trudności w obsłudze, naprawach czy remontach.
    Temat jest o Wildze 2000. Lycoming IO-540 jest egzotyczny dla "rolnika" z USA???

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wilga 2000 nie jest już STOL (nie ma reduktora). Poza tym silnik to nie wszystko, byle normalka w Wildze jest metryczna.

  3. #23
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Normalia metryczne są w USA dostępne, tak samo jak calowe w Polsce. A samolotów nie naprawia się śrubami z Home Depot. Choć u nas Obi tak to robi, że ma spory wybór nierdzewnych calówek :-).

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak - tylko sprawdź ile normalek metrycznych mają firmy typu Adams Aviation, Aircraft Spruce, itp. Tym bardziej, że za komuny (i potem) sworznie, śruby i nakrętki produkowano w Mielcu, Świdniku i na Okęciu. Ogólnie, moje posty miały na celu wykazanie, że Wilga 2000 nie ma osiągów, które uzasadniałyby zakup takiego egzotycznego samolotu.

  5. #25
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nie ma to jak lobbying na rzecz masówki z taśmy produkcyjnej mejd in juesej.

    WILGA NA ZAWSZE!!! A cessny nie się idą... nie powiem co robić. Jak wygram kiedyś na loterii, w moim hangarze będzie Wilga - nie żadne cirrusy, pajpery, cesny ani inne latające pierdokaszlaki.

    Będę bronił PZL-104 do końca moich dni.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dla takiego Amerykanina, czy Australijczyka, to Wilga ze swoim AI-14 jest takim kaszlakiem. A wątek, chyba nie jest o tym, co kto chciałby mieć w hangarze ze względów nostalgicznych, tylko o tym, dlaczego przeciętny nabywca z USA, Kanady, Nowej Zelandii, czy RPA miałby kupować Wilgę 2000. Reasumując, co oferuje Wilga i za jaką cenę.

  7. #27
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Mnie się wydaję, że wersja na pływakach mogłaby zrobić furorę. Ale to tylko moje niczym nie poparte przypuszczenia :-)
    urban787 likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prototyp Wilgi 2000 testowano na pływakach (piloci M. Aksler i K. Galus). Nie wiem, jak wypadły próby; nie mam teraz kontaktu z K. Galusem. Później, o ile pamiętam, nie sprzedano ani jednej Wilgi na pływakach. Może Dział Handlowy nie bardzo się starał (bo swoją drogą nie starał się za bardzo)?
    urban787 and martineho like this.

  9. #29
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Prototyp Wilgi 2000 testowano na pływakach (piloci M. Aksler i K. Galus). Nie wiem, jak wypadły próby; nie mam teraz kontaktu z K. Galusem. Później, o ile pamiętam, nie sprzedano ani jednej Wilgi na pływakach. Może Dział Handlowy nie bardzo się starał (bo swoją drogą nie starał się za bardzo)?
    No ta jest do kupienia z pływakami.
    A zdjęcia są chyba wstawione przez właściciela?
    WILGA 2000 PZL-104L - - C&S Enterprises Ltd. Aircraft for Sale

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    OK - widocznie myliłem się.

  11. #31

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Akurat te pływaki są po mojemu dorobione już za Atlantykiem, do Wilgi 2000 PZL pływaków nie sprzedawał.
    urban787 likes this.

  12. #32
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Stary, co to jest kierownica w samolocie? Jakiś element kierujący strugi powietrza w celu chłodzenia silnika? To się nazywa wolant.
    No tak.Niepoprawny technicznie trochę byłem.Ale i tak Wiecie o co mi chodziło

  13. #33
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Samoloty niszowe właśnie dlatego znajdują klientów, że potrafią coś czego inne nie potrafią. Wiadomo, że nie jest to konkurencja dla C180 w USA, ponieważ pasy tam mają po dwie mile, a odległości do przelotu sugerują potrzebę dużej prędkości. Ale np. północ Kanady, Afryka i wszędzie tam gdzie latają Husky czy inne Piper Cub na tundra-tires, a potrzebny jest samolot cięższy i solidniejszy - Wilga może być porządana.

    Ten samolot to trochę ofiara swoich czasów i okoliczności. Zarówno okoliczności powstawania, dzięki czemu ma taką konfigurację i właściwości, oraz okoliczności zamknięcia programu, które miały charakter nie tylko ekonomiczny. Dziś może znalazłoby się nabywców na kilka szt. rocznie. Generalnie i tak decydują Hiszpanie. Przecież to oni ekshumowali Kruka.
    AB
    urban787 and martineho like this.

  14. #34

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Racja. Każdy zainteresowany kontynuowaniem dyskusji powinien najpierw przeczytać obszerny artykuł http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/02_PZL-104_Wilga.pdf
    ESK1X and Kazor like this.

  15. #35

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Wilga 2000 w wersji monster o mocy 680KM - https://youtu.be/PqhI4MeCn1c

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)

  1. 20-10-2013, 14:34

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •