Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Liveed
  • 1 Post By Kaczorra

Wątek: Latanie z innymi osobami (PPLka)

  1. #1
    Awatar bart23

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie Latanie z innymi osobami (PPLka)


    Polecamy

    Witam,
    czy jeżeli mam zrobioną licencję PPL to mogę na przykład wynająć Cessnę i zabrać kogoś na pokład i turystycznie polatać czy są jakieś dodatkowe warunki do spełnienia?

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Możesz brać pasażerow. Czasami niektore ośrodki życzą sobie konkretnej ilości wylatanych godzin żeby latać z paxami, a część pozwala brać od razu.

  3. #3

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Czysto teoretycznie z PPL możesz nawet latać Boeingiem z 300 pasażerami pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień i pod warunkiem, że nie robisz tego komercyjnie.

    Generalnie z PPL możesz latać czym chcesz i z kim chcesz, byle niekomercyjnie. Reszta to uprawnienia. Domyślnie po ukończonym kursie możesz latać samolotami jednosilnikowymi, tłokowymi, w dzień, według przepisów VFR. Rozszerzenie tych uprawnień nie ma związku z licencją.

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Nie gadaj proszę takich bzdur.

  5. #5

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Nie gadaj proszę takich bzdur.
    W którym miejscu jest to bzdura?

    Cytat z ustawy
    2.6.1.6. Uprawnienia posiadacza licencji. Posiadacz licencji pilota samolotowego turystycznego jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności dowódcy i drugiego pilota każdego samolotu nieużywanego odpłatnie, z ograniczeniem do lotów dziennych VFR, chyba że posiada odpowiednie ważne uprawnienie, wymienione w ust. 2.6.1.5 pkt 3 lub 4.2.6.1.6.1. Uprawnienia wymienione w ust. 2.6.1.6 dotyczą również samolotów określonych w art. 33 ust. 2 i 3 ustawy - Prawo lotnicze, chyba że jest wymagane odrębne uprawnienie dotyczące typu.

  6. #6
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Rozporządzenie (nie ustawa) jest już przeterminowana. Cała Polska huczy o zmianach, ale widać nie do wszystkich dotarło. Teraz jest PART FCL, Rozporządzenie KE nr 1178/2011.

  7. #7
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    FCL.720.A Wymagane doświadczenie i warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na klasę lub typ – samoloty

    b) Samoloty non-complex o wysokich osiągach z załogą jednoosobową. Przed rozpoczęciem szkolenia lotniczego osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na klasę lub typ samolotu z załogą jednoosobową sklasyfikowanego
    jako samolot o wysokich osiągach musi:
    1) posiadać co najmniej 200 godzin czasu lotu ogólnego, z czego 70 godzin w charakterze pilota dowódcy na
    samolotach; oraz
    2) (i) posiadać zaświadczenie o zaliczeniu szkolenia w zakresie dodatkowej wiedzy teoretycznej przeprowadzonego
    przez zatwierdzony ośrodek szkolenia; lub
    (ii) musi zdać egzaminy z wiedzy teoretycznej na licencję ATPL(A) zgodnie z przepisami niniejszej części; lub
    (iii) musi posiadać, oprócz licencji wydanej zgodnie z przepisami niniejszej części, licencję ATPL(A) lub CPL(A)/IR
    z wpisanym zaliczeniem wiedzy teoretycznej w zakresie ATPL(A), wydaną zgodnie z załącznikiem 1 do
    konwencji chicagowskiej; 25.11.2011 Dziennik Urz PL ędowy Unii Europejskiej L 311/35
    3) dodatkowo, pilot ubiegający się o uprawnienie do pilotowania samolotu z załogą wieloosobową musi spełnić
    wymagania określone w lit. d) pkt 4.
    c) Samoloty complex o wysokich osiągach z załogą jednoosobową. Osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego upraw_
    nienia na typ samolotu complex z załogą jednoosobową sklasyfikowanego jako samolot o wysokich osiągach, oprócz
    spełnienia wymagań określonych w lit. b), musi spełniać wymagania dotyczące uprawnienia IR(A) na samoloty
    wielosilnikowe, określone w podczęści G

  8. #8

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    FCL.720.A Wymagane doświadczenie i warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na klasę lub typ – samoloty
    Idąc drogą 2 (i) nie wynika z tego, że trzeba mieć licencję "wyższą" od PPL(A). W tym konkretnym przypadku trzeba mieć:
    - 200h nalotu ogólnego, w tym 70 dowódczego
    - przebyte szkolenie high performance
    - type rating (dla samolotów complex)
    - uprawnienie IR(A) (dla samolotów complex)

    Faktycznie nie byłem na bieżąco z rozporządzeniami/ustawami, ale pod względem istoty mojej wypowiedzi nic się nie zmienia.

    W moim potocznym rozumieniu CPL dodaje możliwość latania komercyjnego, ATPL w rozkładowych lotach lotnictwa komunikacyjnego.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kowgli Zobacz posta
    W moim potocznym rozumieniu CPL dodaje możliwość latania komercyjnego, ATPL w rozkładowych lotach lotnictwa komunikacyjnego.
    A z CPL(A) nie można latać w rozkładowych lotach lotnictwa komunikacyjnego? Tylko błagam, nie pisz zaraz o f(ATPL) i innych cudach...

  10. #10
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    @kowgli, w co Ty brniesz i komu co chcesz udowodnić?

  11. #11

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    @kowgli, w co Ty brniesz i komu co chcesz udowodnić?
    W nic nie brnę i nic nie chcę udowodnić. Nie rozumiem tylko czemu moją pierwszą wypowiedź określiłeś mianem "bzdura". Chciałem w zasadzie potwierdzić co napisałeś podając skrajny przykład, że PPL(A) nie narzuca żadnych ograniczeń na rodzaj samolotu i pasażerów. Wszystko rozbija się u dodatkowe uprawnienia (w tym szkolenia, nalot itp.).

    @Chudy
    Jako pierwszy oficer chyba faktycznie może. To było uproszczenie, nie mające zresztą żadnego związku z tematem - dotyczącym tego co można, a czego nie można z PPL.

    W sumie nie do końca rozumiem co koledzy chcą udowodnić lub z czym dyskutują bo jedyne określenie jakie padło to "bzdura".

  12. #12
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    PPL podobnie jak i CPL narzuca ograniczenia. Bez ATPL nie możesz dowodzić na samolotach powyżej MTOM 5700 kg, o ile dobrze pamiętam to były jeszcze ograniczenia w ilości przewożonych osób(9) ale nie jestem już tego pewien. Jako pierwszy oficer można latać z CPL w liniach po spełnieniu kilku dodatkowych warunków.

    Cytat Zamieszczone przez kowgli Zobacz posta
    - type rating (dla samolotów complex)
    Ja mam uprawnienia do 3 samolotów complex a żadnego TR

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kowgli Zobacz posta
    Czysto teoretycznie z PPL możesz nawet latać Boeingiem z 300 pasażerami pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień i pod warunkiem, że nie robisz tego komercyjnie.

    Generalnie z PPL możesz latać czym chcesz i z kim chcesz, byle niekomercyjnie. Reszta to uprawnienia. Domyślnie po ukończonym kursie możesz latać samolotami jednosilnikowymi, tłokowymi, w dzień, według przepisów VFR. Rozszerzenie tych uprawnień nie ma związku z licencją.
    Pokaż no tego Boeinga, co bierze 300 osób, ma jeden silnik tłokowy i MTOM poniżej 5700 kg. Z chęcią się na niego wylaszuję
    Reyes likes this.

  14. #14
    Awatar scotch

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    BESOT

    Domyślnie

    Nie jestem pilotem ,ale jeśli koś posiada PPL to powinien znać przepisy?

  15. #15
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez scotch Zobacz posta
    Nie jestem pilotem ,ale jeśli koś posiada PPL to powinien znać przepisy?
    Chyba by wypadało...

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •