Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 2 Post By ojcie_c
  • 1 Post By Maverick125

Wątek: An-2-100

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie An-2-100


    Polecamy

    Oblot An-2-100 - Altair Agencja Lotnicza

    Konstruktorzy z biura im. Antonowa zaprezentowali najnowszą wersję słynnego Antka. Nosi ona oznaczenie An-2-100 i jest napędzana silnikiem turbinowym.


    Pierwszy An-2-100 nosi imię Genrich Ogirskij, na cześć zmarłego w ub. r. G. G. Ogirskiego, zastępcy głównego konstruktora biura im. Antonowa, który wniósł znaczący wkład w rozwój programów An-2 i An-3.

    Oblot najnowszej wersji słynnego Antka miał miejsce 10 lipca, w zakładach w Kijowie. Załogę stanowili lotnicy-oblatywacze Siergiej Tarasiuk i Walerij Jepafincew. Pierwszy lot, w trakcie którego sprawdzono podstawowe własności statku powietrznego, trwał nieco ponad 1 h.

    Podobnie jak protoplasta, An-2-100 przeznaczony jest do przewozu osób i towarów, operując z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. Główną cechą odróżniającą go od starszych wersji jest zespół napędowy, złożony z silnika turbinowego Motor Sicz MS-14 o mocy startowej 1103 kW (1500 KM), poruszającego trójłopatowe śmigło AW-17.

    Maksymalna masa startowa An-2-100 wynosi 5690 kg, a udźwig – 1500 kg lub 12 osób. Z takim ładunkiem samolot ma być zdolny do pokonania dystansu 525 km, z prędkością 220 km/h. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a pułap przelotowy – 3000 m.

    Producent nie zamierza wytwarzać nowych statków powietrznych, lecz przebudowywać eksploatowane obecnie An-2 do wersji -100. Aktualnie tylko na terenie Ukrainy znajduje się 135 Antków, w tym zaledwie 54 zdatne do lotu.

    W Rosji z floty 1580 An-2 zdatne do lotu są 322. Oprócz nich samoloty tego typu operują w Kazachstanie (290), Uzbekistanie (143), Turkmenistanie (89), na Białorusi (82), w Azerbejdżanie (63), Kirgizji (30), Mołdawii (13) i Armenii (4).

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wygląda trochę lepiej niż AN-3:

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Nowy silnik przedłuży życie tych samolotów. Szkoda, że zapewne nie doczekamy się przebudowy żadnego z latających w Polsce egzemplarzy.

  5. #5
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Bez gwiazdy nie ma jazdy.


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Gwiazda gwiazdą, ale ktoś powinien pokusić się o konwersję An-2 z PT-6A. Bądź co bądź to najpopularniejsza "turbina" w tym segmencie i z pewnością parudziesięciu chętnych znalazłoby się.

    Szkoda tylko, że nie u nas...
    Krasnall and vonMises like this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    PT-6 pasuje do An-2 i M-18, ale trzeba robić długi dziób, bo.... silnik PT-6 jest dużo lżejszy od ASz'a
    Co tu napisać....

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    PT-6 pasuje do An-2 i M-18, ale trzeba robić długi dziób
    Nie trzeba (aż tak długiego jak w M-18T):



    ^^ co prawda z Honeywell, ale ta sama klasa turbiny.

  9. #9
    Awatar Maverick125

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    L984/L981/M857
    ruben323 likes this.
    Pozdrawiam
    ------------------
    Maverick125a

    FUJI FINEPIX HS25EXR+ TURIST 8x20x32

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •