Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie Pytanie o pasażera


    Polecamy

    czy mając licencje turystyczną można zabrać do samolotu pasażera w celu zrobienia mu przyjemności?Co na to przepisy?.Nie moge sie doszukać.Czy to reguluje np.aeroklub w którym latasz tłumacząc ze musisz miec 100 godz(PIC).prosze o jakies info w tej sprawie!!

  2. #2
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    mozna maja PPL (A) zabrac niekomercyjnie paxa na poklad, tak mowia JAR, ale aeroklub jako uzytkownik, zawsze moze sobie jakis wewnetrzny przepis wprowadzic, tak jak i z laszowaniem.

    pzdr

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    tak własnie myslałem bo przecież użytkownicy swoich prywatnych samolotów musieliby latać tylko sami.Czyli mowa o nalocie 100 godz.zeby wziąć paxa na pokład jest z lekka przesadzona

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    jak wlasciciel samolotu ustali 100 h to tak ma byc, co innego jesli Ty jestes wlascicielem samolotu wystarczy tak jak przedmowcy pisza lic PPL(a)

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Rozumiem ze Aeroklub tez może ustalic swoje zasady?

  6. #6
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zacdar
    Rozumiem ze Aeroklub tez może ustalic swoje zasady?
    Tak. Aeroklub jest właścicielem i może sobie ustalić, że nie można np latać z osobami o rudym kolorze włosów... PRzesadzam oczywiście, bo zaraz były by sprawy sądowe o dyskryminacje itd ;-) ale jako właściciel może.

    O ile się nie myle teoretycznie (bo w praktyce nikt tego nie przestrzega) latając samolotem aeroklubowym można zabrać na pokład tylko innego członka aeroklubu, czyli np ze swoją żoną/dziewczyną/chłopakiem/kimkolwiek bez legitki nie polecisz.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ogólnie żeby wziąć samolot, musisz mieć zlecenie na lot w aeroklubie, jak nie masz odpowiedniego nalotu, nikt Ci nie podpisze zlecenia na lot z pasażerem. Ale jak na teorii mówił instruktor, że jak chcesz kogoś przewieźć po zlecenie idź do swojego instruktora - on zna Twoje umiejętności oceni warunki i jeśli uzna że możesz to Ci podpisze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan
    mozna maja PPL (A) zabrac niekomercyjnie paxa na poklad, tak mowia JAR, ale aeroklub jako uzytkownik, zawsze moze sobie jakis wewnetrzny przepis wprowadzic, tak jak i z laszowaniem.

    pzdr

    Gdyby chodziło tylko o instr.nie byłoby problemu.Jest jeszcze dyrektor i szef wyszkolenia którzy mogą przyjąć pewne stanowisko w stosunku do licencjonowanych pilotów i może pojawić sie argument co do odpowiedniego nalotu.

    Używaj opcji Edytuj.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Ogólnie żeby wziąć samolot, musisz mieć zlecenie na lot w aeroklubie, jak nie masz odpowiedniego nalotu, nikt Ci nie podpisze zlecenia na lot z pasażerem. Ale jak na teorii mówił instruktor, że jak chcesz kogoś przewieźć po zlecenie idź do swojego instruktora - on zna Twoje umiejętności oceni warunki i jeśli uzna że możesz to Ci podpisze.
    Kurcze ale niezla biurokracja, zlecenia, itp.. Na calym cywil. swiecie jak masz PPL, jestes "current" i placisz za samolot to bierzesz do samolotu kogo chcesz. Musisz oczywiscie miec spelniony przepisowy nalot co do wozenia pasazerow ale klub lotniczy nie ma prawa zabronic ci wziac pasazera, nawet psa jesli takowy nalot masz.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Też tak myślałem że mając PPL(A) w zasadzie od bardzo niedawna bede sobie mógł wziąć kogoś do samolotu z czystej przyjemności.Nie bardzo rozumiem Saturn co masz na mysli pisząc "przepisowy nalot co do wożenia pasażerów"??Usłyszałem też ze moge wziąć np.kogoś z licencją.Jaki sens?Ja kiedys jak zaraziłem sie lataniem odbyłem taki locik z kolegą który podobnie jak ja teraz był swieżo upieczony private pilot.Wrażenie kiedy o pilotażu miałem zerowe pojęcie było piorunujące.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zacdar
    Nie bardzo rozumiem Saturn co masz na mysli pisząc "przepisowy nalot co do wożenia pasażerów"??Usłyszałem też ze moge wziąć np.kogoś z licencją.
    Sprawdz polskie przepisy. Naprzyklad w USA w przepisach FAA jest ze nie wolno ci wziac pasazera jesli w ciagu ostatnich 90 dni nie wykonales 3 startow/ladowan. Osobny jest przepis na branie pasazera na nocny lot. Byc moze znajdziesz podobne przepisy w Polsce. Jedno jest pewne - jako posiadacz PPL(A) musisz takie podstawowe przepisy znac i to dobrze. Jesli aeroklub ma jakies wlasne (utudniajace zycie) przepisy - zmien aeroklub.
    Cytat Zamieszczone przez zacdar
    Usłyszałem też ze moge wziąć np.kogoś z licencją.
    Nie bardzo rozumiem co to ma do rzeczy. Czy ma licencje lotnicza czy licencje ksiedza lub hydraulika - wszystko jedno.

  12. #12
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez "saturn5
    ...klub lotniczy nie ma prawa zabronic ci wziac pasazera, nawet psa jesli takowy nalot masz...
    Niestety żyjemy w Polsce, nie w USA.

    Przykład - podróżowałem trochę w kwietniu po USA (miesięczne tournee z rodzinką na południowym zachodzie) i nad Jeziorem Powella postanowiłem wypożyczyć sobie samolot. Przyszedłem na lotnisko KPGA, znalazłem budkę z wypożyczalnią letadeł, pokazałem licencję (JAA!!!), książkę pilota, kartę kredytową - po minucie dostałem kluczyki, Pan wyprowadził mnie na płytę lotniska i pokazał którym samolotem mam lecieć. Wsiadłem z żoną i małym dzieckiem i pooglądaliśmy sobie okolice z góry.

    Jestem w stanie się założyć, iż w dowolnym polskim klubie (należącym do AP czy też prywatnym ośrodku szkoleniowym) musiałbym załatwiać faksem kopie ostatnich egzaminów KWT, KTP, dostać pozwolenie z parafii (mojej i lokalnej dla danego klubu) plus nie obyłoby się bez godzinnego lotu sprawdzającego z klubowym instruktorem.

    Kolejny przykład z życia wzięty z naszego rodzimego podwórka -> prywatny ośrodek szkolenia lotniczego z warszawskiego Bemowa (który aktualnie jest zamykany), przychodzę do nich 3 miesiące po odebraniu mojej pierwszej licencji (nówka sztuka tekturka, jeszcze pachnąca), wiem że będę musiał odbyć lot z instruktorem ale... Żeby ten lot odbyć muszę założyć teczkę, żeby założyć teczkę muszę przynieść mnóstwo papierów i teraz uwaga - mistrzostwo świata: zaświadczenie o aktualnym KWT i KTP!!! Mało istotne, że świeżo odebrana licencja, czyli tych 'egzaminów' jeszcze nie miałem, bo jestem świeżo upieczonym lotnikiem, 3 miesiące temu zdane egzmainy państwowe - mało istotne, zaświadczenie musi być. W związku z tym muszę przedstawić kopię zaświadczającą o zdanym egzaminie teoretycznym i praktycznym w ULC. Fajnie??

    Jeszcze inny przykład - w Aeroklubie Warszawskim istnieje dziwne ograniczenie, że C172 można wypożyczać z nalotem minimalnym 150h... Ciekawe czemu do tak skomplikowanego i ogromnego samolotu nie wymagają CPL(A) i MCC

    Takie życie. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się może mieć.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W/g mnie z prostej przyczyny sa takie utrudnienia, sprzet na warunki polskie jest drogi a KTP i KWT to pozostalosc po aeroklubach i przyklad polskich przepisow ktore nie sa dla tylko przeciw pilotom.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Panowie bez komentarza!!Jestem na etapie weryfikacji licencji i za pare miesięcy smigam za ocean po nalot!!

  15. #15
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Re: Pytanie o pasażera??

    Cytat Zamieszczone przez zacdar
    czy mając licencje turystyczną można zabrać do samolotu pasażera w celu zrobienia mu przyjemności?
    Jesli jestes piekna pania pilotka to ja sie pisze jako pasazer

    Przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie Ale dlaczego zgadzac sie na dziadowskie przepisy??

    Butik pisze:

    " (...) Takie życie. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się może mieć."

    Dlaczego lubic? Trzeba zmieniac takie rzeczy! Lobbowac i glosno domagac sie zmian absurdalnych przepisow.
    Mam nadzieje ze Ty tez wolalbys zeby pod tym wzgledem bylo u nas bardziej jak w Stanach...

    pozdrowienia

  17. #17
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik
    Jestem w stanie się założyć, iż w dowolnym polskim klubie (należącym do AP czy też prywatnym ośrodku szkoleniowym) musiałbym załatwiać faksem kopie ostatnich egzaminów KWT, KTP, dostać pozwolenie z parafii (mojej i lokalnej dla danego klubu) plus nie obyłoby się bez godzinnego lotu sprawdzającego z klubowym instruktorem.
    tu masz zupełną rację, to(takie przepisy) chyba pozostałość po zeszłym systemie..
    ale patrząc na to z drugiej strony, w USA połamiesz im samolot, zabijesz się...trudno kupią sobie nowy, w AP rozbijesz samolot, nie będą mieli nowego tak szybko, połamiesz holówkę, nie będzie lotów szybowcowych..
    może to wynika i z tego

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    za ocean po nalot!!
    a jakie tam są koszty lotów na np. Cessnie 172 czy Pipperze Senece 34? Orientujesz się albo wiesz gdzie sprawdzić?

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie


    Polecamy

    Proponuje przyjrzec sie tej szkole

    www.mvpaeroacademy.com

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •