Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree8Likes
  • 1 Post By malgond
  • 1 Post By thewho
  • 2 Post By malgond
  • 2 Post By flugzeugwerke
  • 2 Post By N077GL

Wątek: uprasza sie nie spekulowac naszymi samolotami

  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie uprasza sie nie spekulowac naszymi samolotami


    Polecamy

    Gulfstream G650 jest najnowszym i fenomenalnie sprzedajacym sie samolotem z tej rodziny. To powoduje ze jest na niego spora kolejka i ci co maja wczesniejszy odbior potrafia sprzedac jeszcze nie dostarczony samolot komus innemu kto nie chce czekac w dlugiej kolejce (obecnie okolo 5 lat). Jeden kierowca Formuly 1 sprzedal w ten sposob swoj jeszcze niedostarczony G650 wlascicielowi druzyny sportowej z zyskiem $7 mln. To spowodowalo ze Gulfstream wprowadzil klauzele do kontraktu ze osoba ktora podpisala kontrakt musi uczestnic osobiscie w odbiorze samolotu.

    Gulfstream Moves To Stop G650 Market Speculation - AVweb flash Article

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Tak dla ścisłości - Bernie Ecclestone nie jest kierowcą F1

    I z tego co czytałem to akurat w jego wypadku chodzi nie tyle o zysk, co o ochronę przed utratą samolotu w wyniku różnych spraw sądowych, które się przeciwko niemu toczą.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Nie rozumiem, czemu to ich tak boli. Skoro klienci sobie nawzajem podkupują zlecenia przepłacając 7 M$, to na ich miejscu podwyższyłbym cenę dla nowych kontraktów o jakieś 5 M$ - czysty zysk! Ewentualnie postarał się o powiększenie mocy produkcyjnej, ale to już niekoniecznie musi się opłacać.

    Jak widać, socjalizm mocno się odcisnął w umysłach... spekulacja... a to dobre!
    thewho likes this.

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    na ich miejscu podwyższyłbym cenę dla nowych kontraktów o jakieś 5 M$ - czysty zysk!
    Przecież klienci są skłonni zapłacić parę milionów więcej by mieć ten samolot, teraz, czy za rok, a nie płacić więcej z dostawą za 6 lat... Fakt, że spekulacja to chyba nieodpowiednie słowo w tej sytuacji, raczej nikt nie kupuje samolotu z zamiarem odsprzedania miejsca w kolejce za jakiś czas...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Przecież klienci są skłonni zapłacić parę milionów więcej by mieć ten samolot, teraz, czy za rok, a nie płacić więcej z dostawą za 6 lat... Fakt, że spekulacja to chyba nieodpowiednie słowo w tej sytuacji, raczej nikt nie kupuje samolotu z zamiarem odsprzedania miejsca w kolejce za jakiś czas...
    Ale gdyby cena byla wyzsza to kolejka pewnie nie byla by taka dluga. Ewidentnie samolot jest za tani skoro takie sytuacje maja (?) miejsce.
    Skoro spekuluje sie praktycznie wszystkim to dlaczego nie samolotami, zwlaszcza przy takiej stopie zwrotu

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ewidentnie samolot jest za tani skoro takie sytuacje maja (?) miejsce.
    To dopiero brzmi jak rodem z socjalizmu :P
    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ale gdyby cena byla wyzsza to kolejka pewnie nie byla by taka dluga.
    Ot, producent nie spodziewał się aż takiego zainteresowania i nie zainwestował w zwiększenie mocy produkcyjnych. Pytanie jakich nakładów (podejrzewam, że niemałych) potrzeba do zwiększenia produkcji i czy Gulfstreamowi się będzie opłacać zainwestowanie grubej kasy by szybciej produkować jeden model na który teraz jest zainteresowanie. Przecież wcale nie ma gwarancji, że to zainteresowanie będzie niezmienne przez wiele lat, że następny model będzie takim samym sukcesem, że inna firma nie zrobi nic lepszego/konkurencyjnego co zmniejszy sprzedaż G650. Rynek bizjetów wydaje mi się, że ma raczej ograniczoną pojemność, ale nie wiem jak szybko rośnie.

    Koniec końców portfel zamówień na 6 lat naprzód to dla producenta stabilność. To nie jest towar który stoi w salonach czekając na kupca
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem co maja prawa podazy i popytu z socjalizem wspolnego....
    Socjalistyczne to jest gonienie "spekulantow". Handluje sie opcjami, pozwoleniami, koncesjami itd itp...
    Rozumiem, ze Gulfstream moze sobie wprowadzic do kontraktu co chce ale wg mnie ta sytuacja jest bezsensu bo sa to normalne praktyki wolnych rynkow, ze ktos ma pieniadze i je imwestuje w rozny sposob.
    Nigdzie nie pisalem o zwiekszaniu produkcji w celu zmniejszenia kolejki tylko o zwiekszaniu ceny.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 15-11-2013 o 18:07
    malgond likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Ewidentnie samolot jest za tani skoro takie sytuacje maja (?) miejsce.
    To dopiero brzmi jak rodem z socjalizmu :P
    Nie brzmi. "Za tani", to znaczy, że cena jest nieoptymalna przy danym popycie. Mogła by być wyższa i nic by się strasznego nie stało, dalej zamówienia by się sypały. Kolejka skróciła by się do, dajmy na to, dwóch - trzech lat, co stanowiłoby nadal świetne bezpieczeństwo rynkowe dla producenta, za to za każdy egzemplarz dostawaliby o, bagatelka, kilka milioników więcej... na inwestycje w moce wytwórcze, jak znalazł. No, ale już ich tam sprawa, my sobie możemy pogdybać, co byśmy zrobili, gdybyśmy mieli tyle kasy i taki świetnie prosperujący biznes
    thewho and frik like this.

  9. #9
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Ach jakie to wszystko proste! Proponuję forumową zrzutę, odsprzedamy z zyskiem.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Trzeba pamietac ze Gulfstream robi rozne rzeczy po swojemu, oni twierdza ze tego rodzaju spekulacje sa dla nich "szkodliwe".
    To ta sama firma co odmawia jakiejkolwiek wspolpracy z programistami ktorzy chca udostepnic ich samoloty do MSFS, nie tylko ze odmawiaja jakiejkolwiek pomocy ale wrecz zagrozili ze beda skarzyc jak ktokolwiek bedzie probowal zrobic jakis Gulfstream do MSFS.

  11. #11
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    (..) Kolejka skróciła by się do, dajmy na to, dwóch - trzech lat, co stanowiłoby nadal świetne bezpieczeństwo rynkowe dla producenta, za to za każdy egzemplarz dostawaliby o, bagatelka, kilka milioników więcej... na inwestycje w moce wytwórcze, jak znalazł. No, ale już ich tam sprawa, my sobie możemy pogdybać, co byśmy zrobili, gdybyśmy mieli tyle kasy i taki świetnie prosperujący biznes
    Z punktu widzenia producenta, to raczej lepiej sprzedać więcej sztuk. Dłuższe serie taniej się produkuje, potem obsługa większej ilości samolotów da więcej pieniędzy niż obsługa mniejszej ilości samolotów. Bezpieczeństwo 3, a 6 lat to jest różnica, wprowadzenie nowego modelu wymaga czasu niezależnie od tego, że posiada się większe środki finansowe.
    AB
    urban787 and saturn5 like this.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Z tym podwyzszaniem cen za produkty az osiagnie sie stabilizacje pomiedzy podazem i popytem to chyba nie zawsze tak musi byc wedlug typowej recepty wolnego rynku.
    Naprzyklad tu w Kalifornii jest wiele dosc malych winiarni ktorych wino jest na tyle poszukiwane wsrod koneserow ze trzeba wpierw byc na liscie "czekajacych" aby miec wogole prawo kupna ich win (i jest limit ile butelek mozesz kupic). Tego typu model sprzedazy jest tu praktycznie norma wsrod tych eltarnych winiarni, nikt nie podnosi cen wina (ktore juz jest drogie) aby badac ile klientow ciagle pozostanie na placu boju.

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale nikt nie mowi o wyrownywaniu podazy i popytu do takiego stanu, ze dostajesz cos od reki. W przypadku towarow luksusowych wlasnie za ta elitarnosc (czesto bioraca sie z niedostepnosci) sie placi i to jest normalne.
    Chodzi bardziej o to, ze w przypadku G650 ludzie odkupija miejsce w kolejce co oznacza, ze mogliby za taki samolot zaplacic te np podane tutaj 5mln wiecej. Jasno z tego wynika, ze firma ceni sie za tanio i czesc potencjalnego zysku idzie w obce rece. Nabrali zamowien na kilka lat po nizszych cenach niz powinni i teraz ich boli, ze ktos na tym robi pieniadze.
    Dobrze, ze na gieldzie spolki nie zabraniaja odsprzedazy akcji po cenie wyzszej niz emisji
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 16-11-2013 o 18:46

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jasno z tego wynika, ze firma ceni sie za tanio
    Nie jestem pewny. Zakladasz ze samolot jest za tani ale wcale nie jest powiedziane ze klient ciagle by dal za ten samolot te $5 mln wiecej z jednoczesnym wieloletnim czekaniem. Daja wiecej tylko dlatego bo maja gwarantowana szybka dostawe.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oczywiscie, ze tego nie wiemy. Ale zastanawiajacy jest tutaj fakt, ze G mowi o tym oficjalnie i wprowadza taki zapis do kontraktu wiec pewnie nie jest to pojedynczy przypadek a to juz moze cos znaczyc czyli np to, ze sobie zle skalkulowali cene. Wszedzie gdzie sie pojawiaja "spekulanci" to jest to wynik nierownowagi pomiedzy podaza a popytem. W tym przypadku ksztaltowane sa ono zarowno przez cene jak i czas oczekiwania.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 16-11-2013 o 19:08

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Sprawa nie jest prosta, Gulfstream pewnie cene dobral uwaznie z uzwzglednieniem konkurencji, byc moze wieksza wcale cena nie bylaby dobrym pociagnieciem rynkowym, z Cessna Mustang byla podobna "spekulacja" tylko ze akurat Cessna tolerowala to lepiej niz Gulfstream, spekulacji sie chyba nigy nie wyeliminuje jak jest dluga kolejka na samolot, bodajze taki Ryanair tez uprawial taka spekulacje na swoich 737. Przyspieszenie produkcji tez nie jest takie latwe i jak historia pokazala moze nie wyjsc na dobre producentowi.

    A swoja droga to G650 jest podobno najszybszym nie-wojskowym samolotem latajacym obecnie na niebie.

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    W 3:25 pojawia się tytułowy bohater.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    W 3:25 pojawia się tytułowy bohater.
    Ale to inny model!
    Tych pankersow pewnie nie stac na nowy G650, he, he.
    Canonier and Finch like this.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •