Elektryczne odladzanie szyby.
Witam Wszystkich
Bylbym dozgonnie wdzieczny za mala wskazowke . Przyda mi sie to niezmiernie do pracy domowej (studia, wiec trzeba sie spiac.. ! ) . Otoz , czy moglby mi ktos wyjasnic, jaka role pelni /owiewka, panel/ tuz przed przednia szyba samolotu? Sa to 2 panele ustawione symetrycznie, oslaniajace okna lekko od spodu. Plyn przeciw zamarzaniu ? Jakas kwestia aerodynamiki ? Jak myslicie?
http://www.aopa.org/-/media/Images/A...3D260%26as%3D1
Elektryczne odladzanie szyby.
Dzieki wielkie. A wiesz moze jaka to ma zalete? Czemu na przyklad nie wpuscic cienkich grzalek miedzy 2 warstwy szyby ? Taki modul troche.. odstaje i raczej psuje lekko oplywowosc, prawda?
Troche wiele wymagasz, nikt tu nie pracuje dla Cessny, to sa szczegoly wybitnie inzynieryjne. Mozna by sie tez zapytac dlaczego elektryczne odladzanie a nie naprzyklad bleed-air (King Air takie ma), itp., nikt takich szczegolow tu nie zna.
ok, dzieki wielkie za szybka odpowiedz
Cessna M2 ma na pewno zastosowaną tą samą technologię jak starsze modele serii CJ. A mianowicie: są wyprowadzone kanały do spryskiwania szyby glikolem oraz jako Anti-ice / Rain protection są umieszczone kanały z bleed airem z silników. Takie rozwiązanie pozwala na zastosowanie o wiele cieńszej szyby, która jest lżejsza. King Airy mają przednią szybę podgrzewaną elektrycznie i jest ona (tak na oko) z 3-4 razy grubsza od tej w CJ. Dodatkowo King Air ma wycieraczki których w CJ nie uświadczysz.
Sporo informacji na temat systemów różnych samolotów można znaleźć tutaj: www.smartcockpit.com
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
Tylko dodam ze odpowiedz opieralem na swojej znajomosci Cessny Mustang do ktorej mam dosc dobra dokumentacje. Mustang ma identycznie wygladajace "nawiewki". Sprawdzilem jeszcze raz ze Mustang nie uzywa bleed-air w tym celu, sama elektryka z drucikami w szybie, nie ma tez zadnego plynu. Do tego sama szyba jest podzielona na kilka czesci i niektore czesci szyby otrzymuja pelne odladzanie a niektore tylko od-parowywanie (defogging). Chyba szyba jest podzielona na jakies 4 czesci o roznym rodzaju zabezpieczen. Schemat elektryczny na ktory patrze jest dosc pokazny, ale jak widac Cessna Mustang moze sie tu sporo roznic od Cessny M2 mimo ze z zewnatrz roznica wydaje sie znikoma lub zadna.
Zarówno Cessna Mustang (która ma mniejszy od rodziny CJów i nowo-zaprojektowany kadłub) jak i CJ4 mają typowo elektrycznie podgrzewane szyby, bez bleed aira. Natomiast M2 to nic innego jak odgrzany stary poczciwy CJ. Z kolei XLS ma szyby podgrzewane elektrycznie ale do tego nawiewki jako rain protection
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
A ja z kolei musze sie wycofac z mojego komentarza u gory ze Mustang ma podobne nawiewki, po bliskim przyjrzeniu sie wielu fotografiom tych nawiewek nie widze.
Dzieki DCTunlimited, Twoja odpowiedz wyczerpala temat Fajnie ze poswieciles troche czasu na poszukanie specyfikacji !
Zakładki