Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree6Likes
  • 1 Post By malgond
  • 1 Post By Atco
  • 3 Post By aaben
  • 1 Post By matiX

Wątek: Lot w CTR czynnym nieregularnie

  1. #1
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie Lot w CTR czynnym nieregularnie


    Polecamy

    Cześć!

    Jak wygląda procedura kiedy lecisz w rejonie gdzie CTR jest aktywowany czasowo (EPLB, SAT: 0900-1100 1200-1400)?

    Załóżmy, że w momencie wlotu w przestrzeń CTR jest nieaktywny (klasa G). Mija godzina 13 w sobotę, CTR staje się aktywny (klasa D).

    Teraz pytanie co należy zrobić i jak? Łączysz się z TWR na opublikowanej częstotliwości i normalnie zgłaszasz pozycję oraz wysokość? Co ze zgodą na wlot? Co z planem lotu? Czy w ogóle w tym momencie mam prawo znajdować się w CTR? Czy sytuacja ma się inaczej, gdy lecę ze złożonym planem lotu? Jak wygląda frazeologia?

    Z góry dzięki za pomoc!

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że problem jest nieco sztuczny. Ten CTR nie jest znów taki wielki, żeby nie dało się go przelecieć w kilka(naście) minut, wystarczy więc, jeśli chce się przeciąć CTR "na skróty" jako lot niekontrolowany, zaplanować start nieco wcześniej, zanim wybije magiczna godzina. Ewentualnie, jeśli jest tuż przed trzynastą i pilot ocenia, że nie zdąży opuścić CTR przed aktywacją - powisieć te parę minut, zawołać TWR punkt trzynasta i normalnie poprosić o zgodę - albo i wołać kilka minut przed, może już ktoś na radiu siedzi.
    ruben323 likes this.

  3. #3
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Faktycznie, problem jest dość naciągany. Na logikę biorąc to po prostu o 13 bym się zgłosił do wieży /będąc w CTR/ (albo FIS by mi to powiedział, gdy wieża byłaby parę minut wcześniej).

    Problem rozważam raczej pod kątem prawno-przepisowym.

  4. #4
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uKL Zobacz posta
    Teraz pytanie co należy zrobić i jak?
    tak zaplanować (PRZED LOTEM) żeby nie narobić smrodu

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A najlepiej powiedzie FISowi jaka jest sytuacja i niech przekaże kontrolerowi jak przyjdzie na dyżur.
    uKL likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    tak zaplanować (PRZED LOTEM) żeby nie narobić smrodu
    Spodziewałem się takich odpowiedzi, dziękuję pięknie za wyczerpującą odpowiedź... Nie popadajmy w paranoję. Wydaje mi się, że odpowiedź Atco zamyka temat. Jeśli będzie planowany jakiś przylot/odlot dokładnie o czasie rozpoczęcia pracy to na pewno nam o tym powie.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli planujesz lot tak, że będziesz w CTR w momencie jego aktywowania, to powinieneś złożyć plan lotu. Po aktywowaniu CTR powinieneś się zgłosić normalnie na częstotliwości TWR i otrzymać zezwolenie. Tak naprawdę to na organie ATC spoczywa obowiązek wydania zezwolenia z odpowiednim wyprzedzeniem i upewnienia się, że zostało ono przekazane na pokład statku powietrznego.

    Nie zgodzę się z tezą, że należy planować lot tak, aby do takich sytuacji nie dochodziło. To przestrzeń i procedury związane z zapewnianymi w nich służbami powinny być uregulowane jasno i tak, żeby nie dochodziło do takich sytuacji. Mamy coraz więcej podobnych rozwiązań i niech one służą bardziej elastycznemu planowaniu lotów, a nie ich ograniczaniu.
    ruben323, uKL and beetlejuice like this.

  8. #8
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwólcie, że i ja dorzucę trzy grosiki do tematu.
    Osobiście uważam, że poruszenie takiej kwestii już jest częścią odpowiedniego przygotowania do lotu.
    Kolejny raz w tym roku przypominam sobie, że briefing przed lotem jest bardzo ważny.
    Reasumując - planujmy nasze loty tak, żeby przewidzieć najbardziej krytyczne sytuacje i mieć w głowie ich rozwiązanie. Jasne jest, iż wszystkiego nie przewidzimy, ale coś takiego jak włączenie aktywności CTR-u w trakcie naszego lotu, na etapie planowania musi być brane pod uwagę. Złożenie planu lotu nie zajmuje wiele, a ułatwi życie ATC i nam, czyż nie mam racji? :-)
    kobuch likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •