Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie Okulary przeciwsłoneczne do szybowca


    Polecamy

    Cześć

    Szukam okularów przeciwsłonecznych do latania na szybowcach i ogólnie do chodzenia w nich. Nie wiem tylko czy brać z polaryzacją czy bez? Czytam forum i zdania są podzielone. Jak to w końcu z nią jest? Pomaga czy przeszkadza?

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Polaryzacja w soczewce powoduje, że obrazy na wyświetlaczach ciekłokrystalicznych (załwszcza mono) przy pewnym jej ustawieniu nie są widoczne. W podstawowym lataniu na szybowcach nie stanowi to kłopotu, ale już np. w sytuacji gdy dołożysz sobie "lusterko" lub ptica jest wyposażona w cyfrowy wyświetlacz np. wariometru może być irytujące.

  3. #3

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jako, że nie miałem z nimi nic wspólnego ale przekopiuję Ci tekst z fanpage'a Szybowcowej Kadry Juniorów

    "Do latania zdecydowanie polecamy szkła Carl Zeiss Skylet".... i dalej napisane u kogo je kupić ;p

    Fakt, że zajechało 'lokowaniem produktu' ale myślę, że znają się na rzeczy
    Jak wpiszesz w wyszukiwarkę to wujek google coś pewnie znajdzie. Na jakimś forum też widziałem, że chwalili te szkła.

    Pozdr

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Do chodzenia, nart, sportów wodnych, mam z polaryzacja, do latania bez (mam lotnicze Randolfy).

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    A pomijając wyświetlacze to polaryzacja w lataniu pomaga czy przeszkadza, np. w wypatrywaniu ruchu?

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez varit Zobacz posta
    A pomijając wyświetlacze to polaryzacja w lataniu pomaga czy przeszkadza, np. w wypatrywaniu ruchu?
    Nie ma tu mądrych, zdania sa podzielone, jak pójdziesz na jakieś lotnicze forum gdzie większość to piloci to chyba większość twierdzi ze te bez polaryzacji sa lepsze ale inni lataja z polaryzacja. Jak chcesz to mogę cię skierować na bardzo długa dyskusje miedzy pilotami na ten temat gdzie dodatkowo piloci dyskutują co używają.

    Tutaj dokument FAA na ten temat:

    http://www.faa.gov/pilots/safety/pil...sunglasses.pdf
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-06-2014 o 22:43

  7. #7
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Ja też do latania preferuję zwykłe szkła. Polaryzacja czasem przeskadza mi nawet w aucie. Wystarczy przesunąć się o 10 cm i nic nie widać na wyświetlaczu. W trakcie lotu z iPad'em i polaryzowanymi szkłami stres gwarantowany. Dzisiaj leciałem zwykłą rejsówką i do czytania musiałem je ściągnąć.

  8. #8
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Odkąd latam w polaryzacyjnych, nie wyobrażam sobie innego rozwiązania. Najważniejsza zaleta - widać w nich dobrze nawet pod słońce i refleksy świetlne nie rażą po oczach.

    Cytat Zamieszczone przez Cruiser Zobacz posta
    W trakcie lotu z iPad'em i polaryzowanymi szkłami stres gwarantowany.
    Dlaczego stres gwarantowany? Bo patrzy się w iPada zamiast na otoczenie?

  9. #9
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    A nawigowałeś kiedyś z Ipad'em albo przy pomocy Glass Cocpitu?

  10. #10
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Nie, latam tylko szybowcami i z mapą.

  11. #11
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek Zobacz posta
    Nie, latam tylko szybowcami i z mapą.
    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Polaryzacja w soczewce powoduje, że obrazy na wyświetlaczach ciekłokrystalicznych (załwszcza mono) przy pewnym jej ustawieniu nie są widoczne. W podstawowym lataniu na szybowcach nie stanowi to kłopotu, ale już np. w sytuacji gdy dołożysz sobie "lusterko" lub ptica jest wyposażona w cyfrowy wyświetlacz np. wariometru może być irytujące.
    Polaryzacja jest OK do latania z mapą ale świata się nie zatrzyma i wyświetlacze jednak są już czymś bardzo powszechnym... chociażby w formie lusterka.

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cruiser Zobacz posta
    Ja też do latania preferuję zwykłe szkła. Polaryzacja czasem przeskadza mi nawet w aucie. Wystarczy przesunąć się o 10 cm i nic nie widać na wyświetlaczu. W trakcie lotu z iPad'em i polaryzowanymi szkłami stres gwarantowany. Dzisiaj leciałem zwykłą rejsówką i do czytania musiałem je ściągnąć.
    Słyszałem, że polaryzacja czasem przeszkadza w ocenie wysokości np. podczas lądowania Nie wiem ile w tym prawdy, więc ciekaw jestem opini?

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Słyszałem, że polaryzacja czasem przeszkadza w ocenie wysokości np. podczas lądowania
    Slyszy sie takie opinie ale tylko jesli chodzi o ladowanie na wodzie i to ma sens. Natomiast zupelnie nie rozumiem dlaczego i tez nigdy nie slyszalem aby jakis pilot narzekal ze polaryzacja przeszkadza w ocenie wysokosci nad twardym ladem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •