Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie Pierwsze samodzielne kroki po PPL


    Polecamy

    Witam jestem posiadaczem licencji PPL(A) od wiosny tego roku. I mam kilka pytań odnośnie latania na własną rękę, ponieważ niezbyt dobrze orientuję się w temacie.
    1.Czy wynajem samolotu od prywatnego właściciela jest całkowicie legalny?
    2.Zastanawiam się nad wykupieniem jakiegoś ubezpieczenia lecz kompletnie nie orientuję się w temacie, jakie ubezpieczenie, gdzie za ile? (Bo chyba teraz kiedy nie jestem już uczniem pilotem powinienem coś takiego posiadać.)
    3. Jak wygląda sprawa laszowania na nowy typ, w przypadku latania u prywatnego właściciela? Liczenia nalotu? Potwierdzania go w książce pilota?
    Mam nadzieję, że to odpowiednie miejsce na takie pytania i z góry dziękuję bardzo za wszelką pomoc.

  2. #2
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marlow Zobacz posta
    Witam jestem posiadaczem licencji PPL(A) od wiosny tego roku. I mam kilka pytań odnośnie latania na własną rękę, ponieważ niezbyt dobrze orientuję się w temacie.
    1.Czy wynajem samolotu od prywatnego właściciela jest całkowicie legalny?
    2.Zastanawiam się nad wykupieniem jakiegoś ubezpieczenia lecz kompletnie nie orientuję się w temacie, jakie ubezpieczenie, gdzie za ile? (Bo chyba teraz kiedy nie jestem już uczniem pilotem powinienem coś takiego posiadać.)
    3. Jak wygląda sprawa laszowania na nowy typ, w przypadku latania u prywatnego właściciela? Liczenia nalotu? Potwierdzania go w książce pilota?
    Mam nadzieję, że to odpowiednie miejsce na takie pytania i z góry dziękuję bardzo za wszelką pomoc.
    Gratulujemy PPL-ki, a teraz rozjaśnijmy wątpliwości.
    1. Jest legalne(tutaj mam na myśli, że posiadając licencję pilota jesteś dopuszczony do pełnienia funkcji dowódcy statku powietrznego zgodnie z aktualnymi uprawnieniami). Nie wnikam tu w formy prawno/skarbowe rozliczania się z wynajęcia samolotu od osoby prywatnej bo na tym się znam tyle co muszę. ;-)
    2. Każdy zarejestrowany samolot musi posiadać ubezpieczenie. Rada na początek - nigdy nie zaniechaj kontroli dokumentów statku przed lotem.
    Masz tu na myśli ubezpieczenie siebie od ewentualnego nieszczęśliwego wypadku(uszczerbek na zdrowiu, itd.), tak?
    3. Laszowanie wygląda tak, że raz Pan Henryk weźmie Cię i polecisz z nim pokaże Ci co i jak i lataj sobie, a za drugim razem trafisz na kogoś, kto będzie wymagał od Ciebie przeszkolenia na typ. Zakładamy tu sytuację, że nie jest to statek, który wymaga w IUWL odpowiedniego przeszkolenia wg. programu. Trochę to jest tak, że samolot właściciela to jak chcesz latać to dostosowujesz się do jego "widzi mi się".
    Tyle teorii, a prawda jest taka, że nie ma co oszczędzać i warto przelaszować się na nowy samolot z osobą, która ma np. FI(A) na dany typ i trochę godzin na tym modelu wylatane. Będzie to dla Ciebie kolejna lekcja po pierwszych krokach.
    "If you believe safety is expensive, try an accidet!"

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •