-
Jaka appka na iPada?
Witam
Którą appke na iPada polecicie do lotów VFR wspierającą nawigacje oraz ewentualne planowanie lotów?
Byłoby super gdyby posiadała:
- obejmowała teren Polski
- posiadała aktualne mapy z naniesionymi strefami itp.
- posiadała opcję planowania lotu
- opcjonalnie pogoda, planowanie osiągów (Cessna 150/152)
Z tego co się orientuję to są:
SkyDemon
AirNavigation
Która lepsza? Może jest jeszcze coś lepszego? Czy powyższe produkty posiadają też np. mapy lotnisk opisanych w AIP VFR?
-
SkyDemon wymiata jeśli chodzi o możliwości, mapy, aktualne strefy, pogodę itp. itd. Jeśli samoloty komunikacyjne latałyby w VFR to pewnie piloci używaliby SkyDemona :) Cena jest adekwatna - 899pln w dlapilota.pl
Z drugiej strony jest 30-dniowy freetrial, który będzie działał w powietrzu przez 30 minut, więc zarejestruj się i przetestuj.
Uważam, że nie nie ma sensu inwestować w ten soft jeśli uprawiasz zwykłą turystykę vfr samolotem takim jak C150. Co innego jeśli latasz dużo za granicę albo nocą, ew. na samolocie high performance, który b. szybko połyka mile.
AirNavigation jest znacznie tańszy, odpowiednio słabszy, przyda się jeśli chcesz się zgrubsza odnaleźć na mapie ale już nie do precyzyjnego latania między strefami, zresztą z defaultu kupujesz soft bez porządnej mapy.
-
AirNavigation jest znacznie tańszy, odpowiednio słabszy, przyda się jeśli chcesz się zgrubsza odnaleźć na mapie ale już nie do precyzyjnego latania między strefami, zresztą z defaultu kupujesz soft bez porządnej mapy.[/QUOTE]
Jeżeli appka ma być przeznaczona do latania czymś pokroju C152/C172 do AirNav w zupełności wystarczy.
Ograniczeniem jest brak aktualnych stref (aktualizowane są z dużym opóźnieniem), ale jeżeli AirNav będzie używane do tego aby śledzić przebieg lotu czy leci się wzdłuż wcześniej zaplanowanej trasy to jest naprawdę super rozwiązaniem (zwłaszcza za te pieniądze). Do planowania niestety za bardzo się nie nadaje ze względy na brak aktualnych stref. Aktualność jest z reguły 2-3 miesiące do tyłu co bywa ograniczeniem.
Korzystając ze strony govfr.com można sobie "wyklikać" trasę, którą łatwo zaimportujemy do AirNav i możemy śledzić przebieg lotu. Dodatkowo po "wyrysowaniu" trasy można pobrać pogodę i wydrukować sobie nawigacyjny plan lotu.
Dla mnie osobiście brak stref w AirNav nie jest problemem bo i tak zawsze mam ze sobą mapę papierową. I zanim "wyrysuję" sobie trasę w komputerze to planowanie i tak odbywa się na papierze, a do komputera przenoszę to co w sumie zaplanowałem na papierze.
Może jest to dalekie od ideału, ale w porównaniu do planowania wszystkiego na papierze i później lecenia "z palcem po mapie" jest naprawdę sporym ułatwieniem.
-
W sumie, nie zauważyłem że w innym wątku był już wałkowany temat aplikacji (http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo..._samolotu.html), tak więc przepraszam za tworzenie nowego wątku.
Wychodzi na to, że chyba bardziej opłaca mi się AirNav - jako aplikacja służąca jako ostatnia deska ratunku oraz narzędzie
do ewentualnego sprawdzania poprawności trasy.
-
Jest jeszcze aplikacja iPilot od Butterfly Avionics. Osobiście nie korzystałem, ale latałem z apką iGlide szybowcem, która również pochodzi od Butterfly Avionics i gdyby nie jeden mankament, (który nie ma znaczenia dla latania samolotowego) byłbym z niej zadowolony w 100%. Po screenach wygląda bardzo podobnie wizualnie. Punkty VFR w iGlide można wgrać ręcznie i działa to bez zarzutów. Mapy i strefy są bardzo przyzwoicie dopracowane. Z opisu wynika, że w funkcjach iPilot'a jest opcja pobrania aktualnego METARu, AIP niestety tylko dla Niemiec :zly.
-
Jest jeszcze aplikacja iPilot od Butterfly Avionics. Osobiście nie korzystałem, ale latałem z apką iGlide szybowcem, która również pochodzi od Butterfly Avionics i gdyby nie jeden mankament, (który nie ma znaczenia dla latania samolotowego) byłbym z niej zadowolony w 100%. Po screenach wygląda bardzo podobnie wizualnie. Punkty VFR w iGlide można wgrać ręcznie i działa to bez zarzutów. Mapy i strefy są bardzo przyzwoicie dopracowane. Z opisu wynika, że w funkcjach iPilot'a jest opcja pobrania aktualnego METARu, AIP niestety tylko dla Niemiec :zly. Co do planowania osiągów samolotu to nie mam pojęcia jak to wygląda.
-
Witam
Ja uzywam AirNav Pro i do takiego latania jak ja uskuteczniam, to w zupelnosci wystarczy. W czerwcu przelecialem trase UK-PL-UK wlasnie z ta aplikacja, ale na androidzie, byla super, bez problemow smigalismy miedzy strefami, zwlaszcza w Belgi/Holandii. Mialem tez papierowe, ale one byly stare, jako ze jeepesen juz ich nie uaktualnia. Po PL tez latalem z ta aplikacja i jest wystarczajaca.
Uzywalem tez skydemon do planowania, super prosto i wygodnie sie to robi, ale nie za te pieniadze. W necie mozna znalezc grupy, ktore robia zrzute i kupuja skydemon, ale tanio to tez nie wychodzi. Do codziennej turystyki, nawet miedzynarodowej mozna spokojnie uzywac AirNav. W UK jest tyle wygodniej, ze jest skydemon light, bardzo okrojona internetowa wersja skydemon, mapa tylko UK, do samego planowania i eksportowania GPX do AirNav wystarczy, jesli uzywasz Mac'a jako domowego kompa, to AirNav jest w wersji desktop, niestety tylko na Mac'a.