Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree8Likes

Wątek: VFR w TMA Warszawy.

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    EPWK

    Domyślnie VFR w TMA Warszawy.


    Polecamy

    Cześć wszystkim. Mam dwa pytania odnośnie lotów VFR w okolicach Warszawy. Otóż są punkty J Z N K praktycznie w linii prostej, miedzy Legionowem a Otwockiem. Na mapce VFR Okęcia jest zapis use only for DEP/ARR EPBC EPWA, moje pytanie brzmi czy bez wykonywania jakiejkolwiek operacji na jednym z tych lotnisk mam szansę polecieć tą trasą?

    Drugie pytanie : Jak zapisywać te punkty vfr, wszystkie są EPWA ...L,C,V itp. Czy Modlin też ma swoje punkty?

    Przepraszam z góry jeżeli pytania sa błahe, lecz nigdy nie leciałem vfr do Warszawy.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalMatuszewski Zobacz posta
    Cześć wszystkim. Mam dwa pytania odnośnie lotów VFR w okolicach Warszawy. Otóż są punkty J Z N K praktycznie w linii prostej, miedzy Legionowem a Otwockiem. Na mapce VFR Okęcia jest zapis use only for DEP/ARR EPBC EPWA, moje pytanie brzmi czy bez wykonywania jakiejkolwiek operacji na jednym z tych lotnisk mam szansę polecieć tą trasą?
    Możesz bez problemu. Uważaj tylko na strefę 'ROL23', nie ma jej na mapie VFR, czasami informator FIS Ci podpowie żeby ją ominąć, ale lepiej wiedzieć gdzie ona jest.

    Drugie pytanie : Jak zapisywać te punkty vfr, wszystkie są EPWA ...L,C,V itp. Czy Modlin też ma swoje punkty?
    Modlin ma swoje punkty, Okęcie swoje (patrz pkt. 4.10 na kartach txt w/w lotnisk w AIP), ale ponieważ żadne litery się nie powtarzają to nie ma problemu - ja składam plan lotu dzwoniąc na briefing i mówię po prostu 'warszawskie punkty J, Z, N, K' i biegła w tej materii osoba, która go przyjmuje, martwi się jak to zapisać.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    EPWK

    Domyślnie

    Dzięki serdecznie, przy okazji jeszcze spytam informacyjnie, po przekroczeniu granicy TMA połączyć się z Okęcie Approach? Czy ten obszar obsluguje FIS?

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Jeśli dobrze rozumiem to chcesz lecieć pod a nie w TMA, czyli max. 2000ft AMSL, czy tak? W tym wypadku jesteś na łącznąści z FIS Olsztyn/Warszawa.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    EPWK

    Domyślnie

    Jest przepis, że nad Warszawą nie powinno się wykonywać niżej jak FL070. Jak to się odnosi do praktyki?

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Po to masz trasę, którą wspomniałeś na początku, żeby móc po niej lecieć poniżej 2000ft w przestrzeni G pod 'kontrolą' FIS. O FL70 zapomnij.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    EPWK

    Domyślnie

    Wszystko już jasne dzięki za poświęcenie czasu.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Możesz bez problemu.
    Prawidłowa trasa przez Warszawę bez ARR/DEP EPBC/EPWA to J-M-D-K albo ominięcie od południowego zachodu.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Prawidłowa trasa przez Warszawę bez ARR/DEP EPBC/EPWA to J-M-D-K albo ominięcie od południowego zachodu.
    Formalnie tak i przez pewien czas latałem tak jak piszesz (a dokładniej: J-P-M-K) a gdy chicałem zrobić lot widokowy wzdłuż Wisły to po prostu wykonywałem krąg z low-pass'em na EPBC.
    Na początku była to dodatkowa atrakcja ale po pewnym czasie stwierdziłem, że to bez sensu - dodatkowe manewry, spalone paliwo byle tylko odhaczyć formalny warunek i nagle hop, mogę lecieć wzdłuż Wisły a bez tych ceregieli - nie mogę. Zadzwoniłem więc na FIS z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii i dostałem odpowiedź, że jak najbardziej można po prostej bez kombinowania.

  10. #10
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Uważaj tylko na strefę 'ROL23', nie ma jej na mapie VFR,
    Dlaczego Ozim piszesz o tej strefie, skoro w podanym przez ciebie linku jest informacja, że :

    "Przestrzenie utworzone na zlecenie Biura Ochrony Rządu będą obowiązywały do 14 września 2013 roku ."

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli złożysz plan lotu to FIS może pozwolić Ci lecieć w przestrzeni kontrolowanej TMA (czyli powyżej tych 2000ft) i wtedy zostajesz na częstotliwości FIS. Jeśli zgoda zostanie cofnięta FIS zażąda zniżania pod TMA. Oczywiście nie możesz wlecieć w TMA bez uzyskania zgody nawet jak masz plan lotu. Musisz odpowiednio wcześniej prosić o możliwość wlecenia w C.

    Co do latania po wiśle bez EPBC to nie wiem czy można, gdy ja ostatnio gadałem z FISowcem na ten temat to mówił, że zabronione (rok temu). W AIP też jest tak napisane. Także chyba przelecenie kręgu EPBC (nie trzeba low passa strzelać) jest konieczne.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez violinerpl Zobacz posta
    Dlaczego Ozim piszesz o tej strefie, skoro w podanym przez ciebie linku jest informacja, że :

    "Przestrzenie utworzone na zlecenie Biura Ochrony Rządu będą obowiązywały do 14 września 2013 roku ."
    Te strefy są wciąż aktywne.
    Cytat Zamieszczone przez ElJay Zobacz posta
    Co do latania po wiśle bez EPBC to nie wiem czy można, gdy ja ostatnio gadałem z FISowcem na ten temat to mówił, że zabronione (rok temu). W AIP też jest tak napisane. Także chyba przelecenie kręgu EPBC (nie trzeba low passa strzelać) jest konieczne.
    Krąg na EPBC to dalej nie jest ARR/DEP EPBC. Jak już ktoś ma tak kombinować to lepiej żeby poleciał z ominięciem kręgu, bo ten zakaz jest właśnie po to aby (poza względami środowiskowymi) ruch tranzytowy od EPBC/EPWA odsunąć.

  13. #13
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie VFR w TMA Warszawy.

    Dlaczego sa wciaz aktywne i gdzie to mozna wyczytać? co tam do ciasnej jest ze tak strzega?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    ->NOTAM
    ->BOR

  15. #15
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie VFR w TMA Warszawy.

    A jaśniej? Slaby jestem w rozszyfrowaniu notamow.

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Możesz NOTAMa potraktować notam decoderem, sporo tego jest w sieci:

    Pierwszy z brzegu wraz z tłumaczeniem tego konkretnego: Free Online NOTAM Decoder Reader

    FISowcy zresztą sami przypominają o tej strefie.

  17. #17
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie VFR w TMA Warszawy.

    No dobra ale co oni tam chronia skoro nadal aktywne? Myslalem ze jakas wazna osobistosc ale skoro po roku nadal aktywne... moze ktos mnie oswieci

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Pałac Prezydencki, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Belweder. Swoją drogą, jeżeli ktoś chciałby wykonać jakiś atak na te obiekty, to od momentu wlecenia w tę strefę, to momentu osiągnięcia tych obiektów mija mniej niż minuta, więc żadna służba odpowiednio nie zareaguje w tak krótkim czasie, więc moim skromnym zdaniem ustanowienie tej strefy jest bez sensu. Tak się składa też, że akurat mieszkam w tej strefie, z okna mam widok od Zulu, aż po Stadion Narodowy i z moich obserwacji wynika, że spora część pilotów i tak w strefę wlatuje...

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Po to masz trasę, którą wspomniałeś na początku, żeby móc po niej lecieć poniżej 2000ft w przestrzeni G pod 'kontrolą' FIS. O FL70 zapomnij.
    Świetna rada, doprawdy. Jest trasa, to wszystkie przepisy można zignorować. Co tam, że rozporządzenie ministra mówi, że FL70 za wyjątkiem startów i lądowań, co tam, że na mapie jak byk "ONLY FOR ARR/DEP", jest trasa to lecim, bo inaczej niewygodnie. A że FIS się nie sprzeciwia? Tym lepiej, niech będzie na nich! Do autora wątku: Nikt za ciebie przepisów nie będzie przestrzegał, teraz musisz sam zdecydować, jakim chcesz być pilotem. Takim, który przestrzega przepisów, chociażby dla zasady, albo "Spoko, ostatnio tak leciałem i nic się nie stało"

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    I teraz wszystkie VFRy maja tu latac na FL70?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •