Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie Potrzebne informacje o samolocie Piper Pa-28-161 Warrior III.


    Polecamy

    Witam
    Serdecznie proszę o informacje o samolocie Piper Pa-28-161 Warrior III. Potrzebuję znać: maksymalne nadciśnienie w kadłubie, ciśnienie w pneumatykach podwozia głównego i maksymalną moc startową zespołu napędowego(jest różna do mocy silnika). Potrzebuję ich do wyznaczenia modelu masowego, a szukałem wszędzie. Może ktoś z was ma takie informacje, albo chociaż wie gdzie mogę je znaleźć. Z góry dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Najłatwiej znaleźć dane na karcie Certyfikatu Typu: http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Gu...A13_Rev_52.pdf

    Ale raczej ciężko będzie znaleźć dane o nadciśnieniu w kadłubie dla samolotu bez hermetyzacji
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Takie lekkie nad-cisnienie tworzy sie zwykle w tego typu samolotach, jedna z przyczyn dlaczego domkniecie drzwi w locie jest praktycznie niemozliwe (glosna sprawa z samolotem Beech Bonanza). Mowa o roznicy cisnien bezposrednio po obu stronach drzwi. Jednak znalezienie tych danych akurat dla konkretnego typu bedzie praktycznie niemozliwe. Nie wiem coprawda co to moze miec wspolnego z modelem masowym.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-12-2014 o 20:34

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Nie wiem coprawda co to moze miec wspolnego z modelem masowym.
    Jest potrzebne do obliczenia masy kadłuba zgodnie ze wzorem poniżej.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cos nie widac zadnego wzoru.

  6. #6
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dziwne zadania Wam wymyślają
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Tak, wiem. Przepraszam, ale nie mogłem edytować tamtego posta. Dodam tak, ale trzeba kliknąć prawym i ''otwórz w nowej karcie''.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nic nie wiem o tym wzorze i nie wiem co on naprawde oblicza. Probowalem poszperac w literaturze angielskiej i nieczgo podobnego nie znalazlem. Jesli potrafisz wszystko inne obliczyc i tylko ci brakuje tego "nadcisnienia" to mozesz zobaczyc jakiego rodzaju blad popelniasz zaniedbujac to nadcisnienie. Tak naprawde to w przypadku tego Pipera nadcisnienie moze byc zerowe - raczej mamy to doczynienia nie z nadcisnieniem w srodku kabiny a z podcisnienie na zewnetrznej stronie drzwi wskutek szybkiego przeplywu powietrza wokol zakrzywionej powierzchni wiec nie zawracalbym sobie glowy tym 'nadcisnieniem'. W dodatku kazdy szacowny autor/naukowiec publikujacy tego typu wzor powinien dokladnie wytlumaczyc co oznacza kazdy parametr, tutaj niczego takiego nie ma, strasznie chaotyczna robota.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Znalazłem model masowy Cessny 172. Chyba z tej samej uczelni co moja, bo wzory też te same. Nadciśnienie było zerowe. Za maksymalną moc zespołu napędowego była podstawiona moc silnika. Pozostaje tylko kwestia ciśnienia w pneumatyku podwozia głównego.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carnival123 Zobacz posta
    Pozostaje tylko kwestia ciśnienia w pneumatyku podwozia głównego.
    Piper Warrior nie ma zadnej pneumatyki/hydrauliki, podwozie jest stale.

  11. #11
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Piper Warrior nie ma zadnej pneumatyki/hydrauliki, podwozie jest stale.
    W książkach technicznych starszych niż 30 lat "pneumatyk podwozia"="opona".
    M..M

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    W książkach technicznych starszych niż 30 lat "pneumatyk podwozia"="opona".
    M..M
    Czyli moje ciśnienie w pneumatyku podwozia głównego to po prostu ciśnienie w oponie? Tą informację znalazłem bez większych trudności. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Temat do zamknięcia.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carnival123 Zobacz posta
    Czyli moje ciśnienie w pneumatyku podwozia głównego to po prostu ciśnienie w oponie?
    No wlasnie, to najlepszy dowod jak bez sensu jest uzywanie wzoru w ktorym poszczeglne parametry nie sa zdefiniowane co faktycznie znacza.

  14. #14
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Jednak znalezienie tych danych akurat dla konkretnego typu bedzie praktycznie niemozliwe
    a to akurat da sie bardzo prosto sprawdzic robiac maly eksperyment
    na wysokosci powiedzmy 2000 ft nalezy otworzyc zaworek "alternate static source". W piperach te "alternate static" jest brane z kabiny. Wystarczy odczytac wysokosc ponownie, zawsze jest rozbieznosc, Roznice teraz przeliczyc na cisnienie (30 ft = 1hpa ) i gotowe mniej wiecej

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •