Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie Kiedy zgoda na lot ?


    Polecamy

    To pytanie kieruje do pilotow czy ATC z reala, bo interesuje mnie kiedy tak naprawde piloci otrzymuja zgode na lot IFR. Czy w gate, przed taxi czy moze po taxi ?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Różnie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zapomniales jeszcze o mozliwosci otrzymania zezwolenia w powietrzu, albo w ogole lotu bez zezwolenia.

  4. #4
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    albo w ogole lotu bez zezwolenia.
    To chyba tylko w strefie "G" możliwe??
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie, nie tylko.

  6. #6
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    No ok, ale mógłbyś swoją wypowiedz uzasadnic, kiedy i dlaczego tak bywa??
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jest to mozliwe tez w przestrzeni klasy F.

    A zezwolenie dostajesz wtedy kiedy jest ono potrzebne, czyli przed wlotem do przestrzeni kontrolowanej. Wiec jesli nie startujesz z lotniska kontrolowanego, to mozliwa jest sytuacja gdy zezwolenie dostajesz w powietrzu.

    A to czy na stanowisku, przed czy w trakcie kolowania to juz zalezy od lokalnych procedur, ktore z kolei sa zalezne od wielkosci lotniska, jego polozenia, i sposobu przygotowywania tego zezwolenia przez ATC.

  8. #8
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To wszystko prawda, ale ZALECA SIĘ przekazywanie zezwolenia przed rozpoczęciem kołowania.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    a wysyłanie planów lotu? konieczne? za każdym arzem nawet jak się robi lot 10 min wokolo lotniska? Albo jak masz firme i wozisz ludzi to co 10 min trzeba wysylac nowy plan?
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    To zalezy jaki lot i gdzie. Kryterium czasowe jest w tym wypadku bez znaczenia.

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli pytasz o lotnisko kontrolowane, to zwykle dostęp do biura odpraw załóg jest dość prosty, a jak masz samolot to pewnie od biedy możesz odżałować kasę na telefon, albowiem podstawą wykonania lotu dla kontrolera jest właśnie plan lotu.
    Jak wozisz ludzi co 10 minut to masz do wyboru albo złożyć na każdą godzinę 6 planów, albo RPL, czyli powtarzalny plan lotu. Tęgie głowy pomyślały i o tym (w kwestii formalnej nie jestem pewien, czy RPL można złożyć na loty w jednym dniu, ale to się rzadko zdarza)
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    no powiedzmy z EPBC do EPTO jeżeli chodzi o lot zwykły - i loty "dla przyjemności" powiedzmy w okolicach EPTO

    Edit - ok - gora chyba wyjasnia conieco...
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z Babic do Torunia w ogóle nie musisz składać planu lotu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    no ladnie - to juz nie wiem od zcego to zalezy - no nic - ide od IV na PPL wiec pewnie wyjasnią
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Plan musisz zlozyc jesli lecisz IFR (w kazdym wypadku), lub jesli chcesz wykonac lot VFR w przestrzeni kontrolowanej (dla purystow, zeby sie nie czepiali, pomijam pare innych wypadkow).

    Z EPBC do EPTO lotu IFR nie wykonasz, bo te lotniska takiego ruchu nie przyjmuja, zadne z nich nie jest tez kontrolowane, wiec lot wykonasz VFR, planu skladac nie musisz (ale mozesz).

    Natomiast gdybys chcial wykonac lot z EPWA do EPTO, to juz musisz plan lotu zlozyc niezaleznie od tego czy to IFR, czy VFR (IFR spelnia oba warunki, VFR spelnia ten drugi - lot w przestrzeni kontrolowanej).

    Wszystko wiec zalezy od tego czy wykonujesz wg przepisow I czy V, i w jakiej przestrzeni.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    ok - kumam - tam gdzie radar znaczy (tak w uproszczeniu) to plan - gdzie nie - nie trzeba...
    tyle ze na EPWA cessną nie wyląduje chyba nie - kiedyś słyszałem, że zabronione czy coś.. ale nei wiem czy to prawda....
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie.

    Przestrzen kontrolowana nie ma zadnego zwiazku z tym czy jest radar. Moze byc przestrzen kontrolowana bez radaru, i niekontrolowana z radarem.

    Na EPWA bez problemu wyladujesz Cessna, jak i kazdym innym samolotem.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    aha - no nic - nie takie to proste jak się laikowi wydaje... no cóż - do książek zatem - dzięki za odpowiedzi...
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •