Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree3Likes
  • 2 Post By jordanj
  • 1 Post By N077GL

Wątek: Przegląd przedlotowy Cessna 152, 172

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie Przegląd przedlotowy Cessna 152, 172


    Polecamy

    Witam. Przeszukałem dział General Aviation i nie znalazłem podobnego tematu, a jeżeli coś mi umknęło to z góry przepraszam.
    Zastanawia mnie co sprawdzacie podczas przeglądu przedlotowego, tzn. chodzi mi o rzeczy dodatkowe, których nie każdy instruktor nauczy. Ja podczas swojego szkolenia dopiero pod koniec kursu dowiedziałem się, aby kilkoma wyczutymi szarpnięciami poruszać śmigłem do siebie i do samolotu, aby sprawdzić czy czuć luz (nawiasem może ktoś jest w stanie wytłumaczyć to na chłopski rozum?). Poprostu co instruktor to inna wiedza i zastanawia mnie na co jeszcze można zwrócić uwagę poza podstawowymi czynnościami jak ciśnienie w oponach czy wychylanie lotek.

    Pozdrawiam

  2. #2

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Czytałem w wersji biuletynowej, również polecam. Bardzo przydatne i tłumaczone na chłopski rozum.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Mi instruktor kazał zwracać uwagę na luzy popychaczy lotek (można wymacać i poruszać nimi) oraz na luzy i mocowanie linek sterów wysokości i kierunku. Linka powinna być nieposzarpana, dobrze skręcona i wystawać ze śruby przynajmniej kilka milimetrów. Tak weszło mi to w nawyk, że sprawdzam to w każdym samolocie, gdzie jest do tego dostęp - w Cessnie nie jest to w żaden sposób zasłonięte. Ważny jest też naciąg linek, nie może być luźna, ale nie może być też naciągnięta jak struna, to akurat trudno opisać, jak porozmawiasz z mechanikami, pokażą Tobie z 5 samolotów gdzie jest OK i wymacasz to będziesz czuł jaki naciąg jest odpowiedni.

    Ponadto napompowanie i stan opon (brak widocznych pęknięć), w miarę możliwości (jeśli nie ma wheel fairings) stan tarcz hamulcowych oraz ewentualnych wycieków płynu z zacisków itp.

    Poprawne zamknięcie korków wlewu paliwa, zawory odstojów (są Cessny, które poza odstojem przy silniku mają jeszce po 4 na każdym skrzydle) - zwrócić uwaę czy zawory są szczelne i nie kapie z nich paliwo.

    W miarę możliwości, szczególnie przed lotem nocnym, sprawdzić działanie świateł.

    Zerknąć na anteny, sprawdzić czy są tam gdzie powinny być, czy nie zmniejszyła się ich długość ;-) itp.

    Po zajęciu kabiny koniecznie sprawdzić zablokowanie fotela w żądanej pozycji (bardzo niebezpieczne jest jego niezamierzone odsunięcie, szczególnie podczas startu i lądowania) oraz zamknięcie drzwi - wiele 40-letnich samolotów ma zamki o takiej sprawności jak w Żuku - drzwi można w trakcie lotu niechcący otworzyć łokciem.

    To są elementy, które mi przyszły na myśl, porozmawiasz z doświadczonymi pilotami to Cię pewnie zasypią dziesiątkami innych elementów.
    Witt and Maciey like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartekp941 Zobacz posta
    Zastanawia mnie co sprawdzacie podczas przeglądu przedlotowego, tzn. chodzi mi o rzeczy dodatkowe, których nie każdy instruktor nauczy.
    Tu masz bardzo kompletny profesjonalny przeglad przed lotem 172 - nic wiecej nie trzeba (w tym samolocie):


  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    olej i paliwo, a reszta to czy sie mniej wiecej kupy trzyma i wio

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Najlepiej przeczytac troche jakie rzeczy kiedys zostaly 'zapomniane' podczas takiego przegladu ktore pozniej zabily pilota...
    Nie-odblokowane stery, niewlasciwe paliwo, brak paliwa, nie-spuszczenie wody z paliwa, niedostateczny poziom oleju w silniku lub widzialny lod na skrzydlach chyba wioda tu prym.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Z przygotowaniem do lotu to troche tak jak z pojsciem na grzyby ...

    Jak idziesz na grzyby to warto sobie przypomniec jak wyglada te doslownie kilka grzybow ktore sa naprawde smiertelne, od innych co najwyzej dostaniesz boli brzucha, wymiotow albo zwyczajnie nie beda smaczne.
    Maciey likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •