ładny - ale nadal za drogi jak dla normalnej polskiej kieszeni
Piper wpadl na nastepujacy pomysl: usunmy z Pipera Mirage cisnieniowa kabine co sprawi ze samolot bedzie lzejszy, bedzie mogl zabrac wiekszy ladunek i co najwazniejsze bedzie duzo tanszy (cena spadla o $385 tys.) - w ten sposob mamy konurencyjny samolot dla roznych Cirrusow i Cessn 400 - oczywiscie ciagle bedzie to samolot 6-osobowy.
ładny - ale nadal za drogi jak dla normalnej polskiej kieszeni
Ninor77, Niestety każdy pożądny samolot jest za drogi na ,,polska kieszeń"
Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.
Może powiedzmy "nie na naszą kieszeń". Są w Polsce ludzie których stać na taki samolot.
Nie wiem jak w Polsce ale w USA sa popularne metody kupowania samolotu "na spolke". Powiedzmy 2-4 osoby tworza "partnership" i kupuja taki samolot. Zalezy ile godzin chesz takim samolotem latac na rok ale jak mniej niz 120 godzin to kupowanie samemu nie jest oplacalne chyba ze komus nie zalezy na oplacalnosci i ma duzo pieniedzy. Samolot to nie samochod ktory musisz miec do codziennego uzytku.
saturn - wiesz cos wiecej na temat "na spolke". Widzialem w PLAR jedno takie ogloszenie - akurat mam je przy sobie:
www.skyshare.pl
Nie wiem tylk ojak jest potem z hangarowaniem - raczej jest on twoj nie twoj ale u sibie na posesji nie mozesz trzymac - poczytam na stronce - pewnie cos napisali
a tak przy okazji - moj dream co do domu:
http://www.arna.pl/oferta/mapa_dzialek.htm
okolica przesliczna - mozna z ladowiska dokolowac do swojego domku - czego chice wiecej? Gdby tylko tak troszku blizej wawy....
Hej Ninor77 samolot mieszka na lotnisku klubowym lub prywatnym.
W Anglii, gdzie mieszkam bycie wspolwlascicielem to popularny i niedrogi sposob na czeste latanie. Przyklad z ostatniego nr magazynu pilot: Cessna 177 1/5 udzialow 9tys funtow, f75 na miesiac , f65 na godzine, co znaczy ze placi sie co miesiac (na ubezpieczenie , naprawy, etc) a oplata za godzine lotu zawiera paliwo. Mysle ze w Polsce tez zmierzamy w tym kierunku, bo to atrakcyjna forma latania, nie obciazajaca kieszeni zbytnio. Latanie do Francji, Niemiec, czy Polski nawet, jest finansowo osiagalne bo nie placi sie za pobyt samolotu poza baza tylko za godziny pracy silnika. Wiec jesli sie lata motoszybowcem ceny ida w dol jeszcze bardziej. Podane ceny do zarobkow miejscowych sa przystepne. (Tu mala dygresja: szkolenie na PPL w UK kosztuje prawie tyle samo co w Polsce czyli ok5500-6000 funtow, a zarabia sie inaczej.)
Akurat dzis Cessna172 z zaprzyjaznionej grupy mielismy leciec na kawe do Francji niestety mgla pokrzyzowala plany.
Pozdrawiam
A to ciekawe ze juz cos takiego doszlo do Poski. Tutaj oficjalnie kupujesz czastke (fraction) samolotu od firmy SkyShare. Mozna i tak ale wypada taniej jak znajdziesz kilka prywatnych osob i na wlasna reke zawiarzecie taka spolke. Oczywiscie trzeba spisac kontrakt zgodzic sie co do miejsca postoju samolotu, sposobu rezerwacji, itp.Zamieszczone przez Ninor77
no to jak chlopaki kiedy zakładamy spolke?
Bedac na stale na innym kontynencie raczej nie skorzystam z tej propozycji ... moze w przyszlosci :P
eee tam - wiecej godzin natluczemy
Jakoś tak wcześniej nie napisałem, gdyby ten samolot potrafił robic pranie i gotowac obiady, bym się oświadczał Piękny jest. Tutaj pytanie do osób bardziej obeznanych na rynku GA, na pierwszy rzut oka (nieuzbrojonego), ten Piper ma bardzo dobre osiągi, dobre odniosłem wrażenie?
Tak, ma bardzo dobre osiagi jakkolwiek na wszystko trzeba patrzec z pewnej perspektywy. Gdy jego przodek Piper Malibu pierwszy raz wyszedl na rynek okolo 25 lat temu byla to absolutna sensacja jesli chodzi o osiagi. Teraz jest juz pare samolotow GA o szybkosciach/zasiegu lepszym od tego samolotu jakkolwiek zaden z nich nie ma 6 siedzen i nie ma tak wygodnych rozmiarow wewnatrz kabiny.Zamieszczone przez frik
Zakładki