Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie FLARM - ktoś z samolociarzy używa?


    Polecamy

    Czy ktoś z samolociarzy używa tego systemu? Czy jest jakiś sens zakupu tego urządzenia do małego samolotu sportowego?

  2. #2
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    Czy jest jakiś sens zakupu tego urządzenia do małego samolotu sportowego?
    Jak chcesz latać po Polsce, to takise. Chyba, że się boisz szybowników :-)
    W Niemczech lub we Francji to praktycznie standard, a dla holowników obowiązek. Dodatkowym bonusem na zachodzie jest na prawdę aktualna baza przeszkód. Jak jest u nas - nie wiem.

    M..M

  3. #3
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Ja używam czegoś innego. PCAS ZAON MRX, który działa w oparciu z transponder. Działa to różnie. Lecąc nisko potrafi się gubić i znajdować własne echo ale 2000ft niżej. Lecąc wyżej działa sprawnie (powyżej 3000ft). Zasadniczo ostrzega wtedy kiedy faktycznie, ktoś się mocno zbliży.

    Niestety jak już się kilkukrotnie przekonałem w Polsce nadal wiele samolotów lata bez transpondera

  4. #4
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    O ZAONie też myślałem, ale niestety firma go produkująca chyba zbankrutowała. Obawiam się braku supportu. Poza tym system ten ma jednak wiele ograniczeń.

  5. #5
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    A może wiecie czy jakiś dystrybutor w Polsce byłby skłonny PowerFLARM Portable wypożyczyć do testów?

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zaon XRX (lepsza wersja od MRX) ma nawet możliwość wykrywania kierunku z którego dochodzą pingi transpondera, ale podobno słabo to działa i w ogóle nie można na tym polegać (generalnie nie można polegać na tych PCAS ), dlatego powerFlarm pokazuje wyłącznie wysokość i odległość w postaci pierścienia aby nie mylić pilota. Tak, Zaon już nie istnieje, sam zastanawiam się nad powerFlarm, tylko jest to dosyć droga zabawka. Nie wiem tylko czy ruch Mode-S i ADSB odbierany jest przez powerFlarm z pozycją GPS i wtedy już jest superdokładnie.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2014
    Mieszka w
    Opole, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolega poprosił - aby spopularyzować sieć odbiorczą dla szybowników:
    https://blog.jokielowie.com/2017/04/...ny-cz-3-flarm/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •