Strona 2 z 19 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 373
Like Tree8Likes

Wątek: Lotnictwo ultralekkie

  1. #21
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Hmm tak sobie pomyślałem,a gdyby w jakiś sposób podwyższyć masę ULMa do 500 kg i zarejestrować go jako normalny,"duży" samolot Wydaje mi się że konstrukcja (oczywiście solidniejszych maszynek) powinna utrzymać te parę kilo więcej,no i wtedy możnaby sobie tanio nabijać godziny do PPL Ale to pewnie niemożliwe bo wszyscy by tak robili
    Parę kilo? Taki ULM nie waży więcej jak 300kg! Ty chcesz go doważać? do 500kg?...Z drugiej strony co by nie, kilka worków z cementem na dach i ogień
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  2. #22
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    W sumie nawet z 300 kg to możliwe-wystarczy rozmontować samolot-zamiast aluminium wstawić zwykłe,stalowe elementy konstrukcji i już...a za sprzedane części alumioniowe+stary silnik kupić sobie jakiś mocniejszy No ale na poważnie-czy to jest możliwe zarówno w sensie technicznym jak i papierkowym


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  3. #23
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Taki ultra podlega innym przepisom niż "zwykły" samolot, mniej rygorystyczne i np możesz go sobie złożyć w garażu. tak, że dodanie tych paru...set kilo nie sprawi, że będzie traktowany normalnie. Dlatego moim zdaniem jest już lepiej od razu zdecydować czy chcesz ultra czy coś większego.

  4. #24
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    i pamietaj, ze majac ULa sam odpowiadasz za stan techniczny, tzn mozesz sobie wynajac mechanika ale mozesz takze nabywac wiedze na dany samolot. potem mozesz sam robic rozne przeglady itp

  5. #25
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Tego już się zdążyłem dowiedzieć i wiem że od strony "upierdliwości formalnej" łatwiej mieć ULMa-tylko te godziny Dlatego pytanie jest czy kupując ULMa (są wiele tańsze niż np.C172) i przerejestrowując (trudne słowo) go na "duży" samolot można nim nabijać godziny po kursie "dużego" Chodzi o to by samolot był tani w eksploatacji (jak ULM) i nabijający nalot (jak np.C172) 8)


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #26
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    przerejestrowując (trudne słowo) go na "duży" samolot
    Nie można przerejestrować. Tą klasą (której de facto nie ma) rządzą inne prawa. Spróbuj przerejestrować Fiata 126p jako samochód ciężarowy...
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  7. #27
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jakby maluchowi dać silnik 2.5 i zabetonować całą kabinę oprócz siedzenia kierowcy ważyłby >3,5 tony i musiałby być "ciężarówką"
    I o tym samym myślałem z samolotem,dając mocniejszy silnik+stalowe elementy konstrukcji ważyłby >450 kg i byłby lekki,ale już nie ultra,czyli wyższa klasa i normalny przelicznik godzin :P


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  8. #28
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Czy według Ciebie samochód ciężarowy charakteryzuje się tym, że waży 3,5 tony?
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  9. #29
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No oprócz tego że waży 3,5 tony lub więcej,ma jeszcze przestrzeń ładunkową i służy zazwyczaj do przewozu towarów,ale w formie prawnej wystarczy ta pierwsza cecha by uznać pojazd za ciężarówkę
    No i analogicznie wydaje mi się,że samolot który waży powyżej 450 kg traktowany jest jako yyy....taki co trzeba mieć PPL i nie ma znaczenia czy to picowany ultralight czy kolosalny Antek,ale pewnie się mylę


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  10. #30
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    a np. cinquecento VAN i cinquecento 700 to to samo?... zagadka na dzisiejszy wieczor...

    ps. na Antka musisz miec osobne egzaminy, pozwolenia (ale to w zaleznosci chyba od Aeroklubu)

  11. #31
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    a np. cinquecento VAN i cinquecento 700 to to samo?... zagadka na dzisiejszy wieczor...
    Według mnie (teoretycznie) tak. Z tym, że nie masz tylnych siedzeń i masz obowiązek zainstalować kratkę, aby tym samym oddzielić część "pasażerską" od części "towarowej" będącej w miejscu tylnej kanapy. No i zarejestrować jako VAN. No chyba, że kratka fabrycznie była instalowana i auto sprzedawane było w wersji VAN. Tego już nie wiem, bo mnie to nie interesuje.

    Koniec OT, powróćmy do rozmowy na temat samolotów UL.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  12. #32
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    no to mialo byc tak dla porownania UL z 'normalnym' samolotem pow. 450kg.
    do tego co napisal Leonidas.
    kazdy podlega innym przepisom

  13. #33
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Z technicznego punktu widzenia są podobne, ale jak napisałem:
    zarejestrować jako VAN
    Czyli podlega innym przepisom.
    Co do samolotów, nie ma opcji aby uczynić to, cóż próbuje zrobić6182. To inna bajka, inne wymagania, inne osiągi, inne przepisy. Nie ma co kombinować, albo rybki albo akwarium
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  14. #34
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Aha dzięki wszystkim za odpowiedzi
    To jeszcze się zapytam ile % godzin nalatanych na ULM zalicza się do nalotu "życiowego" Bo skołowawszy sobie dość oszczędny aparat latający,kto wie czy nie bardziej opłaca się wylatać np. 100 godzin na takim ultralighcie i mieć z tego 10 h,aniżeli wynająć na 10 h Wilgę (bo nic innego oprócz Antka w ASZ nie ma)


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #35
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    zdecyduj sie czy chcesz latac na UL czy na samolotach pow. 450kg...
    nalot prawie w ogole sie nie nalicza, jakis tam procent...

    ps. w ASZ macie cessny chyba?

  16. #36
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    zdecyduj sie czy chcesz latac na UL czy na samolotach pow. 450kg...
    No na pewno zrobię szybowce,a to czy PPL czy UL zależy od ilości $$$ no i od tego czym taniej zrobię więcej nalotu

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    nalot prawie w ogole sie nie nalicza, jakis tam procent...
    No ale jaki %

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    ps. w ASZ macie cessny chyba?
    Mamy Antka,Wilgę,a i jeszcze Zlina :P No i troszeczkę szyboli


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  17. #37
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Zobacz dokładnie w JAR'ach. Na pewno do licencji turystycznej zalicza się 10% nalotu z ultra i nie więcej niż 10godz. A potem nie wiem czy wogle się zalicza do szkolenia. Natomiast jeśli nie do szkolenia i mp po turystycznej nie masz zamiaru nic więcej robić, tzn CPL ATPL to już chyba liczy się normalnie. Tak na prawdę jest teraz trochę zamieszania wokół tego i do końca to nie jestem pewny tych ultra, szczególnie że można je robić wg mniej rygorystycznych przepisów niż już zwykły samolot typu cessna 152, koliber, tampico, wilga itp...

  18. #38
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    E to jednak trzeba będzie wyczarować trochę $$$ by mieć jakieś godziny,bo potrzebuję nalotu na PRZ (o ile sie dostane),czyli mam zamiar szkolić się dalej


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  19. #39

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Na pewno po trzecim semestrze. Trzeba się jednak liczyć z tym, że nie każdy będzie mógł sobie na to pozwolić (trzeba mieć odpowiednią średnią).
    Dodatkowo trzeba mieć licencję PPL z nalotem na samolotach min 100 h - wiadomosć od osoby z komisji rekrutacyjnej (tylko nie wiem od którego roku mają to wprowadzić 07/08 czy może później nie interesowałem się tym dokładnie przy najbliższej sposobności zapytam).

  20. #40
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie no skąd ja wezmę tyle kasy mając 20 lat i wykształcenie średnie A czy do tych godzin liczą się te spędzone na kursie,czy trzeba zrobić kurs i do tego nalatać 100 h Czy ktoś wie ile kosztuje PPL w ASZ i czy łatwo tam zaciągnąć się do ciągnięcia szyboli
    Z góry dzięki za pomoc


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

Strona 2 z 19 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 18-01-2017, 21:31
  2. 10-08-2016, 14:19
  3. 23-06-2015, 20:15
  4. 14-12-2014, 15:46
  5. 08-09-2014, 22:36
  6. 18-08-2014, 19:39
  7. 31-01-2014, 20:41
  8. 11-12-2013, 16:16
  9. 07-11-2013, 13:31
  10. 17-09-2013, 19:08
  11. 04-08-2013, 11:12
  12. 03-07-2013, 13:03
  13. 03-06-2013, 21:19
  14. 30-05-2013, 23:12
  15. 26-05-2013, 23:24
  16. 05-05-2013, 10:48
  17. 06-03-2013, 12:15
  18. 25-02-2013, 19:04
  19. 04-02-2013, 21:52
  20. 23-01-2013, 09:44
  21. 13-01-2013, 19:45
  22. 25-11-2012, 14:27
  23. 24-10-2012, 19:21
  24. 23-10-2012, 22:35
  25. 09-09-2012, 21:35
  26. 09-09-2012, 18:46
  27. 02-09-2012, 22:15
  28. 31-07-2012, 15:06
  29. 17-07-2012, 19:35
  30. 11-07-2012, 20:30
  31. 08-07-2012, 14:57
  32. 01-07-2012, 20:16
  33. 29-06-2012, 09:44
  34. 11-06-2012, 20:17
  35. 31-05-2012, 17:08
  36. 12-03-2012, 16:38
  37. 23-02-2012, 16:46
  38. 30-01-2012, 14:31
  39. 28-01-2012, 22:09
  40. 23-01-2012, 09:34
  41. 22-12-2011, 10:02
  42. 08-12-2011, 21:48
  43. 03-11-2011, 16:07
  44. 07-10-2011, 21:46
  45. 25-09-2011, 15:36
  46. 16-07-2011, 22:27
  47. 12-05-2011, 23:02
  48. 12-04-2011, 19:34
  49. 03-04-2011, 10:54
  50. 16-02-2011, 21:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •