Strona 20 z 20 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20
Pokaż wyniki od 381 do 398 z 398
Like Tree11Likes

Wątek: Lotnictwo ultralekkie

  1. #381

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Zależy od samolotu a info na ten temat będzie w IUL.

  2. #382
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Jaka jest wymagana długość pasa startowego minimalna żeby wykonywać starty i lądowania samolotem ultralekkim?
    Dla większości 350m bez przeszkód w osi pasa powinno wystarczyć, z zastrzeżeniem że bardzo dużo zależy od umiejętności pilota. Te samoloty są wrażliwe na oddziaływania atmosferyczne i zarządzanie energią (szczególnie "doskonałe" plastiki) w większym stopniu niż klasyczne GA, więc w niesprzyjających warunkach i bez odpowiedniego warsztatu nawet 500m może okazać się dł. niewystarczająca. Przed jakimikolwiek próbami sugeruję porozmawiać z instruktorem obytym na danym typie i najlepiej wykonać z nim kilka podejść.

  3. #383

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    del.

  4. #384

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Chodzi o to o jakim w przyszłości myśleć lądowisku własnym, jaką długość pasa szacować itp. Obecnie mam 150m pola.

  5. #385

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    150 m to raczej pod paralotnie lub wiatrakowiec niż samolot.

  6. #386

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A motolotnia jaki pas potrzebuje, byłby odpowiedni racjonalnie ?

  7. #387
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Dla samolotu UL przyjmij 350 m, bez przeszkód na podejściu, jako minimum, przy czym nie każdy typ będzie się nadawał do operowania z takiego pasa. Dla motolotni z "wolnym" skrzydłem pewnie 200m wystarczy, ale o szczegóły popytaj na odpowiednim forum. Co do wiatrakowców to można nimi lądować z minimalnym dobiegiem, ale start mają co najmniej tak długi jak samolot o analogicznej mocy/ masie, więc twoje 150m odpada.

  8. #388

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dzięki za informacje. A tak jeszcze zapytam, dla Cessny 152/172, jaka jest potrzebna minimalna długość pasa by operować ?

  9. #389

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    C152 potrzebuje do startu 250-450 m, w zależności od ciśnienia wiatru i temperatury. Przyjmij realnie, że 600 m pasa daje jakiś komfort użytkowania. Przy czym mówimy o długości samego pasa.

  10. #390

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dzięki za info. A jak wygląda ta sama sprawa w przypadku AN-2, potrzebuje podobnie jak Cessna, czy będzie rożnica jakaś?

  11. #391

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Dzięki za info. A jak wygląda ta sama sprawa w przypadku AN-2, potrzebuje podobnie jak Cessna, czy będzie rożnica jakaś?
    Z trawy na 15 m przyjmij 250-300 m.

  12. #392

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    No to An-2 zaskakuje krótkim rozbiegiem i dobiegiem, robi wrażenie gdy się widzi tak duży samolot na małym lądowisku.

  13. #393
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    250 samolotów sprzedał w ciągu 20 lat krośnieński Ekolot - jedyna firma w Polsce, która tak długo i z sukcesem prowadzi seryjną produkcję ultralekkich statków powietrznych.
    https://www.biznesistyl.pl/biznes/bi...ikrolotow.html
    Rosenzweigova and Trooper85 like this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  14. #394
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Fakt bardzo przyjemne samoloty, szczególnie do ganiania kumulusów i przelotów, z tym że nowego Topaza czy nawet Juniora, od pierwszych Juniorów, dzieli przepaść technologiczna i jakościowa. Nie jest tak cukierkowo jak w artykule, starsze Juniory miały wady które kilka osób przypłaciło życiem, natomiast trzeba oddać sprawiedliwość producentowi że szybko wyciągnął wnioski i wprowadził modyfikacje które poprawiły bezpieczeństwo.
    Na tle konkurencji Ekolot wyróżnia nie wybitna (chociaż niezła konstrukcja płatowców, bo w Krośnie powstawały lepsze, tylko właściwe podejście do klienta tj. słuchanie jego potrzeb i dobra obsługa posprzedażowa nawet starszych egzemplarzy, co myślę jest podstawą ich sukcesu, a było źródłem klęski innych rodzimych producentów.

  15. #395

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Ktoś coś słyszał na temat nowych przepisów rejestrowania na UL? Że mieli dopuszczalną masę własną podnieść na 600kg, więc będzie możliwość rejestrowania większych samolotów jako UL. Przykładem jest na allegro Tecnam P2008 turbo który jest właśnie zarejestrowany jako UL. https://allegro.pl/ogloszenie/samolo...kki-8567182876

  16. #396
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Ktoś coś słyszał na temat nowych przepisów rejestrowania na UL? Że mieli dopuszczalną masę własną podnieść na 600kg, więc będzie możliwość rejestrowania większych samolotów jako UL
    Tak, możesz legalnie zarejestrować ULa do 600 kg pod warunkiem że sam złożysz go z kitu przystosowanego do takiej masy, lub jako amator stworzysz konstrukcję wg. własnego pomysłu i na własny użytek, oczywiście z obliczeniami i próbami w locie. Dla samolotów "fabrycznych" ciągle obowiązuje 472,5 kg z BRSem.

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Przykładem jest na allegro Tecnam P2008 turbo który jest właśnie zarejestrowany jako UL
    Nie wiem jak tego dokonali, domyślam się że w papierach jako producent figuruje pan X na bazie konstrukcji renomowanej firmy Y, czyli de facto taki sprzęt jest traktowany przez nadzór jako rękodzieło. Oczywiście to tylko spekulacja

  17. #397

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Czyli wygląda na to że taki sam myk zrobi i z Cessną 150/2, czy tam wiele innych popularnych sprzętów jak AT3, DA-20 i wiele innych lżejszych samolotów certyfikowanych.

  18. #398
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Czyli wygląda na to że taki sam myk zrobi i z Cessną 150/2, czy tam wiele innych popularnych sprzętów jak AT3, DA-20 i wiele innych lżejszych samolotów certyfikowanych.
    Z Ceśką i Kataną nie bo za ciężkie, chyba że bez pilota i paliwa AT3 jak najbardziej i to byłby nawet powrót do korzeni. Co do meritum to forma rejestracji jest tylko ekwilibrystycznym sposobem zmieszczenia w przepisach tego co technika dawno ogarnęła.

Strona 20 z 20 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20

LinkBacks (?)

  1. 18-01-2017, 22:31
  2. 10-08-2016, 15:19
  3. 23-06-2015, 21:15
  4. 14-12-2014, 16:46
  5. 08-09-2014, 23:36
  6. 18-08-2014, 20:39
  7. 31-01-2014, 21:41
  8. 11-12-2013, 17:16
  9. 07-11-2013, 14:31
  10. 17-09-2013, 20:08
  11. 04-08-2013, 12:12
  12. 03-07-2013, 14:03
  13. 03-06-2013, 22:19
  14. 31-05-2013, 00:12
  15. 27-05-2013, 00:24
  16. 05-05-2013, 11:48
  17. 06-03-2013, 13:15
  18. 25-02-2013, 20:04
  19. 04-02-2013, 22:52
  20. 23-01-2013, 10:44
  21. 13-01-2013, 20:45
  22. 25-11-2012, 15:27
  23. 24-10-2012, 20:21
  24. 23-10-2012, 23:35
  25. 09-09-2012, 22:35
  26. 09-09-2012, 19:46
  27. 02-09-2012, 23:15
  28. 31-07-2012, 16:06
  29. 17-07-2012, 20:35
  30. 11-07-2012, 21:30
  31. 08-07-2012, 15:57
  32. 01-07-2012, 21:16
  33. 29-06-2012, 10:44
  34. 11-06-2012, 21:17
  35. 31-05-2012, 18:08
  36. 12-03-2012, 17:38
  37. 23-02-2012, 17:46
  38. 30-01-2012, 15:31
  39. 28-01-2012, 23:09
  40. 23-01-2012, 10:34
  41. 22-12-2011, 11:02
  42. 08-12-2011, 22:48
  43. 03-11-2011, 17:07
  44. 07-10-2011, 22:46
  45. 25-09-2011, 16:36
  46. 16-07-2011, 23:27
  47. 13-05-2011, 00:02
  48. 12-04-2011, 20:34
  49. 03-04-2011, 11:54
  50. 16-02-2011, 22:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •