Niestety wiele osob ma taki sam problem, co do holowania piloci szukają aeroklubów gdzie można "nabić w łapy " godziny, lub latają za free jako pilot dyspozycyjny.Cytat:
Zamieszczone przez 6182
Wersja do druku
Niestety wiele osob ma taki sam problem, co do holowania piloci szukają aeroklubów gdzie można "nabić w łapy " godziny, lub latają za free jako pilot dyspozycyjny.Cytat:
Zamieszczone przez 6182
No ja chętnie polatam za friko,grunt żeby uciułać godzinki,tylko czy jest zapotrzebowanie na lotników poza aeroklubem :?:Cytat:
Zamieszczone przez wrzesinski1
Witam.
NIe chcialem zakladac nowego tematu wiec napisze tutaj. Prosze was o pomoc. Mam napisac projekt o samolotach ultralekkich. Potrzebuje do tego listy tak okolo 30 samolotow. ALe nie pierwszych lepszych tylko hmmm samolotow ktore byly najbardziej rozpoznawalne i najbardziej powszechne w danej dekadzie. Chodzi mi o lata 70' 80' 90' i 2000. Moglbym wyszukac sobie samoloty ULM na googlach ale nie wiem wlasnie ktore samoloty byly tymi najbardziej rozpoznawalnymi. Dzieki serdeczne za pomoc.
jaki samolot ull jest najtańszy ile taki samolot kosztuje bo na wikipedi pisało że około 70 tyś ale to chyba troche mało ???
,,rze'' bez komentarza to chyba prawie każdy wie, ŻE się pisze przez ,,ż'' :P :o
Najtańszy jest chyba Minimax-ten jednomiejscowy dolnopłat można kupić już za 12 000 zł (używany) ( http://www.allegro.pl/item256766434_...x_okazja_.html z dwuosobowych Tajfun za 28 000 złociszy ( http://www.allegro.pl/item266331690_...ombardier.html )
Do tego licencja ULM już za 9-10 tys zł i już możesz śmigać :)
Jeśli masz dom z działką,na której można wytyczyć pas o długości co najmniej 60 m bez przeszkód z obu stron możesz operować z ogródka a maszynę trzymać w garażu dzięki czemu nie musiałbyś bulić aeroklubowi za hangarowanie i operacje lotnicze :mrgreen:
Moze pownines zaczac od tego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultralight_aviation
Tutaj masz dobrze rozpracowane samoloty ultralekkie lacznie z tym ze defincija co to jest UL moze sie zmieniac od kraju do kraju a wiec "popularnosc" moze byc trudna do ustalenia. I na koncu masz kupe roznych linkow do literatury i bazy danych poswieconej UL.
NO i wlasnie tutaj sie pojawia ten problem. Przegladalem ta strone a takze mam tą cala baze informacyjna z ULM jednakze chodzi mi o tą tzw popularnosc. Przeciez nie bede opisywal wszystkich samolotow a nie chcialbym opisac jakis hmm malo znaczacych w histori ULM-owcow.
Rozmawiałem ostatnio z rodzicami i powiedzieli że nie zafundują mi PPL bo "jak się będziesz dobrze uczył to i tak Cię przyjmą" i nie trafiają do nich argumenty że co z tego jak bedę miał same 5 skoro będzie 50 takich z jakimkolwiek nalotem i to własnie ich przyjmą :roll:
Stanęło na tym,że jeśli już,to zasponsorują mi ULM,bo "liczy się jakikolwiek kontakt z samolotem" i też nie dadzą sobie powiedzieć że godziny na ULM się nie liczą i (kupkę,ale na g) mi to da przy rekrutacji na pilotaż,a tylko się zmarnuje kasa :evil:
Jak to w końcu jest-PPL przy staraniu się o pilotaż jest wymagany czy mile widziany :?: Czy papiery na ULM/szybole jakkolwiek mi zaprocentują :?:
6182 ile ty masz lat? Pytam z ciekawości.
Albo inaczej: za ile lat (miesięcy) będziesz próbował sie dostać na pilotaz?
Zobacz w profilu,mam 14 lat i 5 miesięcy więc zostalo mi jeszcze trochę czasu na zrobienie potrzebnych uprawnień :P
Mam pytanie jak to jest z silnikami lotniczymi do ULMa,zgodnie z rozporzadzeniem ULC wymagane sa homologacje na jednostki napedowe montowane do tych samolotow.Taka homologacja to w sumie gwarancja niezawodnosci oczywiscie po spelnienu,warunkow obslugi,terminow i resursu.Z moich wiadomosci wnika ze nawet tak renomowane marki jak Rotax, nie daja gwarancji bezawaryjnego dzialania.To jak sa to silniki lotnicze w pelnym tego slowa znaczeniu czy sa ich namiastka?
Wszystko na temat lotnictwa ultralekkiego proszę kierować do tego tematu.
Witam
Ja tu nowy więc się przywitam: Ello :-)
gnom, Silniki Rotax np. 912, 914 to dobre silniki do małych i ultralekkich samolotów. Co rozumiesz przez gwarancje bezawaryjności? Ile godzin pracy?
Wracając do tematu zliczania nalotu na ultralightach. Jak to wygląda w sytuacji kiedy nasz samolot jest zarejestrowany jako ultralekki to już wiemy. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę rejestrację ULa w kategorii Special ? To jak się wtedy liczy nalot dla kogoś kto ma PPL(A) ? Wszędzie szukam tej informacji i nawet znajomego pilota zaszczepiłem tematem.
Pozdrawiam
Mam pytanie dotyczace czarteru samolotow ultralekkich.Czy ktos z Was wie o takich mozliwosciach w naszym kraju? Dzieki za wszelkie informacje.
Czy ktos wie gdzie mozna zrobic w dobrej cenie licencje w okolicach wroclawia na ULC (chyba tak to sie pisze) chodzi oczywiscie o samolociki ultralekkie
ULC to urzad przeciwlotniczy, miales zapewne na mysli ULM.
tak przepraszam Lukaszu
Może pytanie zadam śmieszne, ale serio nie wiem, bo tak mam kawałek łąki za domem i jak zdobędę kasę to chciał bym sobie zrobić PPL, czy z PPL mogę wsiadać na samoloty ultralekkie?
tak mozesz... poprostu masz wyzzsza licencje